همانطور که میدانید راه اندازی voip و پشتیبانی از یک تخصص است که باید از افرادی که تجربه این کار را دارند حتما کمک بگیرید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه و از شرکت هایی خدمات voip را درخواست کنید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا باکیفیت تر و سریع تر این خدمات را دریافت کنید.
در درجه اول به توضیحی درباره خود سیستم تلفنی ویپ بپردازیم و بعد از آن به سراغ باقی موارد برویم
خدمات Voip چیست؟
ویپ یک سیستم تلفنی جایگزین سانترال است که به جای انتقال صدا بر روی کابل های مسی، صدا را از طریق بستر شبکه انتقال میدهد. همیشه هر سیستمی مزایا و معایبی دارد. اما باید بدانید که مزایای این سیستم بسیار بسیار بیشتر از سیستم های تلفنی سانترال است که در قدیم ارائه میشد. همچنین معایب کمتری نسبت به این سیستم دارد.
چند مزیت مهم سیستم voip
نکته بسیار مهم و خاص در این سیستم این است که پشتیبانی voip بسیار ساده و آسان است. در سیستم های سانترال قدیمی همیشه برای اضافه کردن یک داخلی باید متخصص این سیستم در مجموعه حضور پیدا میکرد و از طریق کابل کشی یک داخلی اضافه میشد. اما در سیستم ویپ اینگونه نیست و خیلی راحت حتی افراد مجموعه با یک آموزش کوتاه میتوانند به تعداد نا مجدود داخلی به مجموعه خود اضافه کنند. و نیازی به پشتیبانی تخصصی شبکه نیست.
شاید بتوان گفت ده ها مزیت وجود دارد که ویپ را از سانترال بسیار جدا میکند. ویژگی های این سیستم تمامی مشکلاتی را که با سانترال داشته اید برطرف خواهد کرد.
چند ویژگی مهم voip
در این جا چندین ویژگی مهم که امکانات بسیار خاصی را ارائه میدهد برای شما معرفی کرده ایم.
- تعداد داخلی نا محدود
- ضبط مکالمات
- هدایت تماس به هر خطی
- پاسخگویی خودکار به تماس ها
- ترکیب شدن آن با سایر نرم افزارها
- کنفرانس به صورت تصویری
- کنفرانس به صورت صوتی
- موزیک انتظار
- مشخص کردن صف انتظار
- و هزاران ویژگی دیگر
مراحل راه اندازی Voip توسط شرکت آوش نت
ما برای بهتر کردن کیفیت ارائه خدمات به مشتریان مراحل زیر را در نظر گرفته ایم:
مشاوره رایگان
در اولین تماس مشتری با کارشناسان آوش نت، مشتریان مشکلات خود را با سیستم تلفنی قدیمی خود بیان کرده و تمام امکاناتی را که نیاز دارند را بررسی خواهیم کرد. ما در این مرحله صادقانه مشتریان خود را به سمت بهترین سیستم راهنمایی خواهیم کرد.
بازدید از پروژه
در این مرحله اگر نیاز باشد به سراغ محل اجرای پروژه خواهیم رفت و تمامی سخت افزارها و نرم افزارهای موجود را بررسی خواهیم کرد. و از طریق این بررسی ها به نتیجه مطلوب که چه سیستمی و چه نوع خدماتی مناسب آن مجموعه است را بیان خواهیم کرد.
در زمان بازدید از محل پروژه مشتری امکانات و مواردی را که نیاز باشد به کارفرما به صورت یک لیست خواهیم داد.
خرید تجهیزات
بعد از بازدید از پروژه اگر کارفرما تماید داشته باشد به سراغ خرید تجهیزات نو ر بازار و یا اگر اجازه این کار را دهند از تجهیزات دست دوم voip استفاده خواهیم کرد. برای خرید تجهیزات ما بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین هزینه را در نظر خواهیم گرفت.
نصب سیستم تلفنی
بعد از نیاز سنجی و خرید امکانات لازم و همچنین زیر ساخت مناسب آن که معمولا راه اندازی شبکه های کامپیوتری و سخت افزاری است، که معمولا تمامی مجموعه ها این موضوع را از قبل دارند، به سراغ نصب voip و راه اندازی خدمات Voip خواهیم رفت.
برای نصب سیستم ویپ به یک سخت افزار بسیار ساده با رم 4 گیگ و یک حافظه پر سرعت نیاز است.
تست ویپ
بعد از اجرای و پیاده سازی خدمات voip به سراغ تست سیستمی که راه اندازی شده است خواهیم رفت. از تمامی مواردی که مربوط به این زمینه است تست گرفته خواهد شد. و بعد از اطمینان از صحت کارکرد سیستم آن را به کارفرما تحویل خواهیم داد.
پشتیبانی Voip
بعد از اتمام کار کارفرما میتواند تا چندین ماه به صورت رایگان آموزش و پشتیبانی مربوط به سیستم های تلفنی خود را از ما دریافت کند.
جمع بندی
یکی از مهمترین سیستم هایی که هر مجموعه ای میتواند برای بهتر شدن روند شبکه و سرعت کارمندان خود پیاده سازی کند، راه اندازی سیستم تلفنی ویپ است.