طراحی اپلیکیشن خدماتی، به منظور بهبود رابطه بین کاربران و مدیران مشاغل و تأمین نیازهای خدمات کاربران میباشد. ایجاد یک برنامه خدماتی باعث بهبود تجارت، تسهیل دسترسی کاربر به خدمات و کاهش نیازهای مشتری میشود. برنامه های کاربردی فروشگاه به صورت یکپارچه با فروشگاه آنلاین طراحی و اجرا میشوند و نیازی به بروزرسانی و مدیریت مستقل ندارند.
مزایای طراحی اپلیکیشن خدمات
بازخورد مشتری
ساخت اپلیکیشن خدماتی میتواند به بهبود برنامه های شما برای ارائه خدمات به مشتری کمک کند و باعث میشود میزان رضایت کاربران افزایش چشم گیری پیدا کند پس خدمات خود را قابل اعتماد توسعه دهید و آن ها را بهبود بخشید تا مشتریان از آن راضی باشند.
بهبود فروش
ساخت اپلیکیشن خدماتی به شما کمک میکند تا میزان خواسته ها و انتظارات کاربران از خدمات را درک کرده و راه حل هایی مطابق با خواسته های آن ها طراحی کنید که این به معنای حفظ مشتری و سودآوری بیشتر درزمینه کسب وکارتان میشود و کسبوکارتان رونق بیشتری پیدا میکند.
بهبود کار آیی
ساخت اپلیکیشن ارائه خدمات به شرکت ها کمک میکند تا زمینه های مشکوک و نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و قبل از اینکه برنامه خود را ایجاد کنند آن ها را اصلاح کنند و باعث میشود طراحی بهتری در ارائه خدمات خود ایجاد کرده و آن را به طور مستقیم و بدون نقص به مشتریان ارائه دهند.
کاهش هزینه
ایجاد اپلیکیشن باعث میشود تا بخش های تکراری و غیرضروری برنامه خود را حذف کرده و بهره وری کارکنان را افزایش داده و باعث کاهش و صرفهجویی در هزینهها میشود هم چنین شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی برنامه خود را راه اندازی کنید.
اصول ساخت اپلیکیشن ارائه خدمات
نیاز مشتری
شما باید خدمات خود را بر اساس ارزش و نیازهای مشتریان و کاربران خودتان طراحی کنید نه برای نیازهای داخلی خودتان که در کسب وکارتان دارید. اگر به علایق و خواسته های مشتری دقت داشته باشید خدمات شما برای مشتریان قابل قبول و مفید خواهد بود و شما در ساخت اپلیکیشن خدماتی موفقتر خواهید بود.
شناسایی هدف
برای طراحی ابتدا لازم است تا شما هدف از طراحی خدمات خود را بدانید و یک درک واقع بینانه از طرح خود داشته باشید تا تقاضا برای خدمات شما زیاد باشد و شما هم توانایی آن را برای ارائه کردن به کاربران داشته باشید.
یکپارچه بودن
خدمات باید برای ارائه یک سیستم یکپارچه و کارآمد تنظیم شوند پس به جای اینکه جزء به جزء طراحی کنید آن ها را هماهنگ کنید تا باعث ضعیف بودن در عملکرد شما برای ارائه خدمات نشوند.
چگونه کسب و کار خدماتی خود را با کمک اپلیکیشن ها گسترش دهیم؟
بدیهی بوده که دنیای رقابتی امروز استفاده بهینه از آخرین فناوری هایی را میطلبد که قادر هستند در ارائه خدمات و تولید محصولات و به شکل کل هر گونه فعالیت سازمانی اثر بگذارند، و اپلیکیشن های خدماتی ماحصل این دستاورد میباشند.
- استفاده از فناوری های روز برای تجارت: امروزه فناوری های ارتباطاتی به صنعت، تجارت و خدمات گره خورده و همه سازمانها میکوشند با بهره گیری از امکانات ارتباطاتی روز، فرایندهایشان را ارتقا دهند. اهمیت امر از این رو افزون میشود که پی به مزایای و کاربردهای جهان ارتباطاتی مجازی امروز برای سازمان ها ببریم که اپلیکیشن خدماتی یکی از آن هاست. پس یکی از اهداف استفاده از اپلیکیشن خدماتی بهره گیری بهینه از امکانات روز جهانی برای ارتقای خدمات میباشد.
- تقویت برند خدمات: امروزه بازاریابی از طریق شبکه های اینترنتی و مجازی حرف اول را در ارائه خدمات و محصولات میزند، به طوری که برندینگ کاملا به امکانات ارتباطاتی روز گره خورده میباشد. مشتریان و کاربران هم اشتیاق بیشتری در پیگیری و استفاده از خدمات از مجاری اینترنتی دارند. گام اول در بازاریابی اینترنتی را سایت ها و وبلاگ ها گذاشتند، پس از آن شبکه های مجازی رونق پیدا کردند و امروزه در کنار این امکانات، اپلیکشن های خدماتی هم ایفای نقش میکنند. تقویت برند، ترویج خدمات و جلب نظر کاربران برای استفاده از خدمات سازمان از جمله اهدافی بوده که از طریق اپلیکیشن های خدماتی پیگیری میشوند.
- تسهیل خدمات به مشتری: مشتریان ترجیح میدهند خدمات مورد نظر خود را در کمترین زمان، با کمترین هزینه و بدون تقبل دردسرهای ناشی از مراجعات حضوری دریافت کنند. اپلیکشین های خدماتی مقصد خوبی برای نیل به این هدف میباشند و با توجه به فراگیر شدن این امکانات سازمانی که از این امکانات بهره نگیرد، روند افولی پیدا خواهد کرد.
- برقراری سازمان ارتباطی با مشتریان: برقراری ارتباط مستمر با مشتریان و تبدیل سازمان و مشتریان به یک جامعه از جمله اهدافی بوده که هر سازمانی به دنبال آن بوده و اپلیکیشن خدماتی در این زمینه بسیار یاری رسان میباشد. خدمات سریع، ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان، برقراری سیستم های دریافت بازخورد، ارسال نوتیفیکیشن و اطلاع رسانی مستمر به مشتریان در خصوص خدمات و محصولات و قابلیت های جدید و از این دست امکانات، در واقع یک جامعه تجاری میسازد که در آن ضمن یک فرایند مشارکتی، مشتریان و سازمان در ارتباط تنگاتنگ قرار میگیرند.
نیل به این اهداف، ترویج و رونق اپلیکیشن های خدماتی را معنادار میکند. مشتریان قادر هستند خدمات خود را از این طریق به سادهترین شکل سفارش داده و دریافت کنند، تراکنش های لازم را انجام دهند و کل مراحل یک مراوده خدماتی را با یک گوشی تلفن همراه بدون مراجعه به هیچ مکانی انجام دهند.
طراحی اپلیکیشن خدماتی برای چه افرادی مناسب است؟
ساخت اپ خدماتی برای افرادی مناسب بوده که میخواهند خدمات خود را در بسترهای تلفن های همراه ارائه کنند. اپلیکیشن ها به کاربران این امکان را میدهند که بتوانند در ارتباط نزدیکتر و مستقیمتر به سادگی با شما در ارتباط باشند. نرم افزارهایی که روی تلفن هوشمند نصب و اجرا میشوند به مراتب دسترسی سادهتری دارند.
اگر میخواهید ارتباطات نزدیکتر با مخاطب داشته باشید و کیفیت ارائه خدمات شما بالاتر برود، میتوانید از اپلیکیشن ها کمک بگیرید. با توجه به نیازهای کسب و کار شما، اپ ها سفارشی سازی میشوند. سفارشی سازی اپلیکیشن ها شامل قرار دادن صفحات مورد نیاز کاربران، ارائه پشتیبانی سادهتر، نمایش های بهتر در ابعاد گوشی موبایل، عدم نمایش تبلیغات اضافی، رابط کاربری سادهتر، گرافیک زیباتر و استفاده از نوتیفیکیشن های مختلف بدون نیاز به وارد کردن ایمیل و در نهایت امنیت بالاتر میشود.