شاید برخی از مشتریان فکر کنند که برگزاری نظرسنجی برای کسبوکار روشی است که صرفا به مشتری میگوید: «نظر شما هم مهم است، اما نه اینکه بخواهیم از آن استفاده کنیم» اما اگر صاحبین مشاغل و کسبوکارها در روش نظرسنجی هوشمندانه عمل کنند و به مشتریان خود ثابت کنند که چقدر نظر آنها برایشان مهم است و نظر آنان را به کار گیرند، حالا این مشتریان هستند که به هر طریقی دوست دارند تا نظرشان را به دست مدیران کسبوکارها و کمپانیهای بزرگ برسانند.
در مورد برگزاری مسابقه نیز خیلی از مشتریان بر این باور هستند که در مراسمها و قرعه کشیها معمولا اسامی برنده میشوند که وجود خارجی ندارند و یا حتی برندگان جزئی از کارکنان، کارمندان و حتی خانوادشان هستند. و این هوش و ذکاوت برگزار کنندگان مسابقه و نظرسنجی کسبوکارها را میطلبد که در دنیای کنونی بتوانند صادقانه عمل کنند و نظر مخاطبان را جلب کنند.
برگزاری مسابقه و نظرسنجی، دو روی یک سکه هستند، مراقب باشید
جلب نظر مشتریان درست مثل ساختن یک دیوار است که باید، آجر به آجر روی هم گذاشته شود، اما این دیوار میتواند به راحتی فرو ریزد. در خصوص برگزاری مسابقه و نظرسنجی برای کسبوکارها، باید به صورت دقیق خواسته و هدف مشخص باشد(بازگشت نرخ سرمایه، جذب مشتری و…). از آنجایی که صاحبین مشاغل و کسبوکارها از پنلها و سامانههای ارسال پیامک انبوه استفاده میکنند که میتواند در کنار ارسال، از سوی مخاطبان نیز پیامک دریافت کند، پس ارسال پیامکها میتواند علاوهبر جنبه تبلیغاتی برای اطلاعرسانی، اعلانات، هشدارها و همچنین برگزاری مسابقه و نظرسنجی که میتواند شیوهای از ارسال پیامک اطلاع رسانی باشند، دانست که مشاغل برای مخاطبان خود ارسال میکنند پس بخشی از استراتژی بازاریابی پیامکی آنهاست. چرا که روشهای قدیمیتری مثل: پر کردن فرمهای نظرسنجی، نظرسنجیهای تلفنی و … وجود دارد که کسبوکارهای میتوانند از آن استفاده کنند اما به صورت خاص از روش ارسال پیامک استفاده کردهاند. زیرا ارسال پیامک نظرسنجی مزایای بسیار زیادی دارد، مثل:
- تمایل بیشتر مشتریان برای پاسخگویی
- طبقهبندی سوالات
- بازخورد بیشتر
- امکان به نتیجه رسیدن در کوتاهترین زمان
- تعامل با مشتریان
- برای مشتریان قدیمی ارزش بیشتری قائل شدن
از آنجایی که برگزاری مسابقات پیامکی جزئی از کمپینهای بازاریابی و استراتژیهای مارکیتنگ به شمار میروند، در خصوص جلب رضایت مشتریان باید بسیار حساب شده قدم برداشت، پیشفرض ذهنیت مخاطبان این است که شانسی برای برنده شدن ندارند، اما به آنها ثابت کنید که میتوانند یکی از برندگان شما باشند. این امر باعث میشود مشتریان معمولی تبدیل به مشتریان دائمی و وفادار شما شوند و همچنین مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان بالفعل میکند و نتیجه مهم بعدی این است که کسبوکار، خدمات یا برند شما وارد تبلیغات دهان به دهان شده و مشتریان شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی میکنند. اگر در مورد نظرسنجیها سوالاتی داشتید میتوانید به مقاله بهترین راه نظرسنجی از مشتریان مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری را در این خصوص کسب کنید.

مشتریان عاشق پیامک ملکه میشوند، از کندو پیامک ارسال کنید
پیش از این در مورد روشهای ارسال اس ام اس نظرسنجی صحبت شد، اما واقعا به چه دلیل مخاطبان در پیامکهای نظرسنجی شرکت میکنند اما نه تمایل به پرکردن فرمهای نظرسنجی دارند و نه به تماسها در خصوص انجام نظرسنجی روی خوش نشان میدهند. دلیل آن فقط وقت است.
اجازه بدهید با یک مثال توضیح دهیم: زمانی را در نظر بگیرید که روز تولد یکی از عزیزان خود را فراموش کردهاید و زمانی یادتان میفتد که خیلی دیر است و در میان ترافیک بسیار سنگین خود را به اولین مرکز خرید میرسانید و پس از کلی بالا و پایین کردن مغازهها و سبک، سنگین کردن قیمتها، هدیه مورد نظر خود را انتخاب میکنید. در این میان تلفن همراه شما زنگ میخورد و شما شماتت میشوید از اینکه چرا تا این وقت هنوز به مراسم تولد نرفتهاید، به سرعت میخواهید هدیه را از فروشنده دریافت کنید و مبلغ را حساب کنید که فروشنده با یک لبخند بسیار زیبا از شما دعوت میکند فرم نظرسنجی مربوط به اجناس، کیفیت، مشتریمداری و هزار و یک مورد دیگر خوانده و پاسخ دهید.
این امر در خصوص نظرسنجیهای تلفنی نیز صدق میکند، احتمال دارد مشتریان در وسط یک جلسه کاری مهم باشند و تلفن برای نظرسنجی خون آنان را به جوش میآورد. اما ارسال اس ام اس نظرسنجی در زمان مناسب معمولا نه صبح خیلی زود و نه دیر وقت به همراه لینک سوالات طبقهبندی شدهی بسیار کوتاه میتواند بیشترین بازخورد را از سوی مشتریان داشته باشد و کسبوکارها در سریعترین زمان ممکن بتوانند آن نظر سنجیها را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و در کمپینهای بعدی خود از آن استفاده کنند.

مثل ملکه پیامک ارسال کنید…
مشتری مداری این روزها حرف اول را در کسبوکار میزند و پیامک تبلیغاتی، ویترین کسبوکارها و مشاغل است. از این رو ارسال پیامک ارزشمند و همچنین محترم شمردن مشتریان در زمان ارسال پیامک و همچنین متن آن باعث میشود مخاطبان متوجه تمایز کسبوکار شما شوند. مهم نیست صاحب یک کمپانی معروف و شناخته شده هستید یا صاحب یک کسبوکار نوپا یا خانگی، حرفهای پیامک ارسال کردن باعث میشود مشتریان خودشان قضاوت کنند. سایت کندو سامانه پیامکی حرفهای است که میتواند امکان ارسال پیامک انبوه را برای مشاغل فراهم کند، و دیگر این خلاقیت کسبوکارها است که از این ارسال انبوه برای تبلیغات، اعلانات، هشدارها، اطلاعرسانیها، برگزاری مسابقات یا ارسال پیامک نظرسنجی را برای مخاطبان خود ارسال کنند.