برنامه و هدف اینستاگرام در سال 2022 تمرکز بر تولیدکنندگان محتوا و عمل به وعدههایش بود، پلتفرم رسانههای اجتماعی امروز چیزی برای تولید کنندگان محتوا در قالب اشتراکها دارد. ویژگی جدید اشتراک پولی در اینستاگرام به سازندگان محتوا این امکان را میدهد تا از طریق فالوورهای خود در این پلتفرم درآمد پایداری کسب کنند.
اشتراک های اینستاگرام برای سازندگان در حال انتشار است
این آزمایش جدید که از طریق یک توییت اعلام شد، در اختیار مجموعهای از تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده قرار میگیرد و به آنها اجازه میدهد هزینه اشتراک خود را (از 0.99 دلار در ماه تا 9.99 دلار در ماه) انتخاب کنند و حتی گزینه اشتراک را به پروفایل خود اضافه کنند.
مدل اشتراک شامل افرادی میشود که در ازای محتوای انحصاری پولی مانند جلسات لایو اینستاگرام و استوری ها، به سازندگان محتوا پول پرداخت میکنند. البته، این سازندگان باید بخشی از درآمد خود را به فروشگاههای اپلیکیشن بدهند، زیرا این اشتراکها از طریق آنها انجام میشود.
این ویژگی به اینستاگرام کمک میکند تا تولید کنندگان محتوا از این پلتفرم نیز مانند یوتیوب درآمدزایی کنند و عملا این قابلیت اینستاگرام را به رقیبی برای یوتیوب تبدیل خواهد کرد.
با خرید اشتراک، یک نشان بنفش دریافت خواهید کرد، که در کنار نام کاربری شما و حتی بخش نظر/پیام نشان داده میشود که به این معنی است که یک کاربر مشترک است. “استوری های مشترک” نیز با یک حلقه بنفش مشخص میشود تا آنها را از استوری های معمولی یا دوستان نزدیک (حلقه سبز) در اینستاگرام متمایز کند. کاربران همچنین از محتوای انحصاری پس از ارسال مطلع خواهند شد.
در مورد سازندگان، آنها میتوانند از طریق تنظیمات اختصاصی اطلاعاتی در مورد اشتراک ها دریافت کنند. تولیدکنندگان محتوای محدودی که آزمایش برای آنها به صورت زنده برگزار میشود عبارتند از @alanchikinchow، @sedona._، @alizakelly، @kelseylynncook، @elliottnorris، @jordanchiles، @jackjerry، @lonnieiiv، @bunnymichael، و @donalleniii. اینستاگرام امیدوار است به زودی ویژگی اشتراک را برای سازندگان و کاربران بیشتری گسترش دهد.
همچنین اینستاگرام میخواهد راههای بیشتری برای سازندگان ارائه کند تا «رابطه خوبی با فالوور های خود داشته باشند». در حال برنامهریزی است تا راهی را برای سازندگان محتوای اینستاگرام معرفی کند تا مشترکان خود را به برنامهها و پلتفرمهای دیگر ببرند تا بتوانند دسترسی خود را بیشتر کنند.
با این حال، در حالی که سازندگان میتوانند راهی برای کسب درآمد به صورت کارآمد داشته باشند، ما مطمئن نیستیم که آیا کاربران برای چیزی که تابحال به صورت رایگان دریافت کردهاند آماده هستند هزینهای بپردازند یا خیر. به نظر شما این ویژگی جدید اینستاگرام چقدر کاربردی خواهد بود؟