برای آنکه وبسایت شما همیشه در بهترین حالت باشد و از سئو عالی خود لذت ببرید، باید همواره درباره ترندهای جدید دیجیتال مارکتینگ بدانید. شاید بارها از خودتان پرسیده باشید که دیجیتال مارکتینگ چیست و آژانس دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا کمی بیشتر درباره دیجیتال مارکتینگ و ترندهای جدید دیجیتال مارکتینگ در سال 2022 با هم صحبت کنیم.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
شاید بارها و بارها در منابع مختلف بهدنبال پاسخ درست این سؤال بودهاید؛ اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ به روشهای مختلفی میتوان به این سؤال پاسخ داد؛ اما در این بخش قصد داریم تا سادهترین تعریف از دیجیتال مارکتینگ را به شما ارائه دهیم. در وهله اول باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ یکی از شاخههای بازاریابی به حساب میآید. در این روش بازاریابی، شخص یا یک مجموعه، محصولات یا خدمات خود را با کمک ابزارها و روشهای مختلف، در بستر دنیای دیجیتال که شامل اینترنت، شبکههای اجتماعی و … میشود، ارائه میکند.
اگر باز هم بخواهیم سادهتر بیان کنیم، باید بگوییم اینکه یک تبلیغات روی گوشی موبایل خود مشاهده میکنید یا اینکه با جستجوی یک محصول یا خدمات، از اولین وبسایتهایی که گوگل به شما نشان میدهد خرید خود را انجام میدهید، همه اینها نتیجه دیجیتال مارکتینگ است.
آژانس دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟
خب شاید از خودتان بپرسید که چطور دیجیتال مارکتینگ میتواند موفق باشد؟ همانند روشهای قدیمی بازاریابی، وقتی که روشهای مختلف ارائه محصول به فروش و ایجاد مشتری وفادار ختم شود، یعنی بازاریابی موفقیتآمیز بوده است؛ اما بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ، بهمراتب از روشهای بازاریابی قدیمی نیز سختتر است. ترندهای اینترنت هر چند مدت یک بار تغییر میکنند. به همین خاطر همواره باید وقت بسیاری را صرف پیدا کردن ترندهای جدید و اعمال آنها در روش بازاریابی دیجیتال خود کنید.
ازاینرو به افراد توصیه میشود تا از انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرند. از وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ این است که ترندهای جدید را به دست بیاورند و از آنها برای بهبود استراتژی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرند. موفقیت دیجیتال مارکتینگ در پویایی و داینامیک بودن آن است. این گونه آژانسها هر روز آپدیت هستند و از بهترین ترندها و روشهای موفقیت دیجیتال مارکتینگ اطلاع دارند. به همین خاطر بهتر است که با این آژانسهای دیجیتال مارکتینگ همکاری داشته باشید.
با جدیدترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2022 بیشتر آشنا شوید
خب همان طور که از ابتدای مقاله اشاره کردیم، ترندهای دیجیتال مارکتینگ هر چند وقت یکبار تغییر میکنند. ازاینرو قصد داریم تا در این بخش کمی بیشتر شما را با ترندهای جدید در سال 2022 آشنا کنیم.
محتوا همیشه اول است
کلاسیک هیچوقت از مد نمیافتد. این را شاید بارها و بارها در قوانین فشن و مد شنیده باشید. خب این موضوع درباره ترندهای دیجیتال مارکتینگ هم صادق است. بد نیست بدانید که بر اساس نظر بازاریابان دیجیتالی، در سال 2022 نیز نه فقط محتوا اهمیت خود را از دست نمیدهد، بلکه اهمیت بیشتری نیز پیدا میکند. ارائه محتوای یکتا و مفید همواره اول بوده و در سال جدید نیز اول باقی میماند و اعتبار خود را همچنان حفظ میکند. پس باید بدانید که در سال جاری نیز باید روی بخش محتوای خود سرمایهگذاری کنید.
بازاریابی ویدئویی
جالب است بدانید که بازاریابی ویدئویی این روزها به بخش چشمگیری از دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. بسیاری از مشاغل از این نوع بازاریابی دیجیتال برای رقابت استفاده میکنند. جالب است بدانید که بر اساس تحقیقات و دادههای اخیر، 70 درصد از مشتریان، محتوای ویدئویی یک برند را با دیگران به اشتراک گذاشتهاند. همچنین این دادهها نشان میدهد که این نوع محتوا بهصورت چشمگیری باعث افزایش نرخ تبدیل میشود. با ورود به سال 2022، انتظار داریم که افراد بیشتری از موبایل استفاده کنند. در نتیجه ترافیک کاربران موبایل افزایش پیدا میکند. این بدان معناست که بازاریابی ویدئویی باید در این سال به یک ترند عالی تبدیل شود.
از بین رفتن کوکیها
جالب است بدانید که گوگل اعلام کرده که تا سال 2023، ردیابی کوکیها به پایان میرسد. این یک هشدار بسیار بزرگ برای بازاریابان دیجیتال به حساب میآید. به این ترتیب بازاریابان باید از روشهای جایگزین برای پیدا کردن مخاطب استفاده کنند. از زمانی که GDPR اجرا شده است، ارائهدهندگان خدمات اینترنتی، بیشتر به حقوق کاربران و حفظ حریم شخصی آنها اهمیت میدهند. به همین خاطر موتورهای جستجو نیز در حال بهبود تجربه کاربران هستند. ازاینرو از سال 2023، باید با کوکیها خداحافظی کنیم. پس در همین سال باید منتظر شنیدن یک ترند جدید باشیم که جایگزین مناسبی برای استفاده از کوکیها باشد.
جستجوی بدون کلیک
جستجوی بدون کلیک یا همان Featured Snippet از جمله ترندهای جدیدی است که مدتی به گوش میرسد. روند جستجو بهصورت کلاسیک به این ترتیب است که کاربر عبارتی که میخواهد را جستجو میکند. پس از نشان دادن نتایج، کاربر روی لینکی که احساس میکند پاسخ خود را در آن پیدا خواهد کرد، کلیک میکند؛ اما این روزها جایگاهی با نام جایگاه صفر به وجود آمده است. در این بخش کاربر میتواند بدون کلیک کردن روی مقاله، پاسخ سؤال خود را پیدا کند. این موضوع شاید برای صاحب وبسایت خوشایند نباشد و از کاهش ترافیک ناراضی باشد؛ اما با ایجاد Featured Snipppet مناسب و مفید، به گوگل نشان میدهید که محتوایی بسیار عالی تولید کردهاید که به کاربر کمک میکند. پس در سال جدید به ساخت محتوای عالی در این بخش اهمیت دهید.
خب دوستان عزیز، نظر شما درباره ترندهای جدید در سال 2022 چیست؟ به نظرتان آژانس دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.