پس از همکاری فیسبوک با شرکت مادر Ray-EssilorLuxottica در سپتامبر سال گذشته، فیس بوک اکنون عینکهای هوشمند Ray-Ban Stories را معرفی کرده است. این اولین جفت عینک هوشمند این شرکت است و قصد دارد در آینده نزدیک از Snapchat Spectacles استفاده کند.
نکته مهم در این گجت جدید Ray-Ban باید دوربینهای آن باشد. شما از دوربینهای 5 مگاپیکسلی یکپارچه برای ضبط فیلم از دید اول شخص استفاده میکنید. شما میتوانید از Ray-Ban Stories برای گرفتن عکس و ضبط فیلم تا 30 ثانیه با دکمه ضبط استفاده کنید یا میتوانید از دستورات صوتی دستیار فیس بوک نیز استفاده کنید. بله، یک دستیار صوتی فیس بوک در این عینک وجود دارد و فقط میتوانید بگویید: “هی فیس بوک، عکس بگیر” یا “هی فیس بوک، فیلم بگیر” برای گرفتن عکس یک چراغ LED در عینک (بالای دوربین) وجود دارد تا به اطرافیان شما اطلاع دهد که در حال گرفتن عکس یا فیلم هستید.
برای تماسها و استفاده از رسانه، یک آرایه سه میکروفونی و بلندگوهای گوش باز در این عینکها دریافت میکنید. فیس بوک میگوید از الگوریتم سرکوب نویز پس زمینه برای کاهش نویز پس زمینه و افزایش تجربه تماس استفاده کرده است. این عینک Ray-Ban با برنامه همراه Facebook View همگام سازی میشود تا به شما در وارد کردن، ویرایش و اشتراک گذاری محتوایی که با این محصول هوشمند ضبط کرده اید، کمک کند.
Ray-Ban این عینکها را با یک قاب شارژ برای شارژ کردن ارائه میدهد. همچنین باتری بهینه این محصول میتواند سه روز متوالی مورد استفاده قرار بگیرد.
قیمت ساعت Ray-Ban فیس بوک در ایالات متحده 299 دلار است و در پنج رنگ و بیش از 20 سبک مختلف عرضه خواهد شد که برخی از آنها شامل سبک Wayfarer ،Wayfarer Large ،Round و Meteor است. شما میتوانید بین طیف وسیعی از لنزها، از جمله روشن، آفتابی، انتقالی و نسخهای یک مدا را انتخاب کنید. این محصول به صورت جهانی به فروش نمیرسد و تنها برای برخی از کشورها در دسترس است و امکان خرید این محصول از طریق وب سایت رسمی ریبن نیز وجود دارد.