از زمان معرفی آن در سال 2004، فیس بوک تبدیل به یکی از بزرگترین نام ها در رسانه های اجتماعی و همچنین صنعت فناوری شده است. این شرکت با خرید شرکت های بزرگ دیگری مانند WhatsApp و Instagram دسترسی خود را گسترش داده است. با این حال، غول رسانه های اجتماعی در حال حاضر به طور کامل به دنبال سازماندهی مجدد موقعیت خود به عنوان یک شرکت مادر با تغییر نام است. بله، طبق گزارش اخیر، فیس بوک ممکن است به زودی نام خود را به نام دیگری تغییر دهد.
تغییر نام یکی از مهمترین تغییرات در شرکت از زمان معرفی آن خواهد بود. این نشان میدهد که شرکت از یک بستر رسانه های اجتماعی به یک شرکت بزرگ دیگر با شرکت های مختلف دیگر متحد تبدیل میشود. بنابراین، فیس بوک فقط محصول دیگری از کمپانی جدید خواهد بود نه کل شرکت.
گزارش شده که تغییر نام تجاری توسط مدیر عامل مارک زاکربرگ در کنفرانس سالانه Connect در 28 اکتبر هفته آینده اعلام میشود. همه شرکت ها از جمله فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و Oculus را تحت یک شرکت مادر قرار میدهد. علاوه بر این، تیم سخت افزاری فیس بوک را در حال توسعه AR Glasses متحد میکند و آن را تحت یک نهاد قرار میدهد. با این حال، نام آن فیس بوک نیست.
هنوز اطلاعات زیادی در مورد نام جدید وجود ندارد. بر اساس گزارشات، نام شرکت تغییر نام تجاری قبل از اعلام رسمی هفته آینده به عنوان یک راز بسیار محرمانه نگهداری میشود. حتی برخی از مدیران ارشد شرکت هیچ نظری در مورد آن ندارند.
با این حال، همانطور که گزارش شده، فیس بوک میتواند با نامی مرتبط با “Horizon” ، نام نسخه VR منتشر نشده از پروژه Facebook-meet-Roblox خود که این شرکت در چند سال گذشته روی آن کار کرده است، استفاده کند. نام تجاری جدید نشان دهنده تمرکز فزاینده فیس بوک است.
علاوه بر این، گزارش شده است که فیس بوک در حال گسترش عملیات خود و ایجاد یک تیم اختصاصی در اوایل سال جاری است. این شرکت برنامه های خود را برای جذب حدود 10 هزار کارمند برای تیم metaverse در منطقه اروپا از طریق پست وبلاگ رسمی اعلام کرده است. به نظر شما بهترین نام برای کمپانی اصلی فیس بوک چیست؟! نظر خود را با ما در دانوتک درمیان بگذارید.