همان طور که EA Sports وعده داده بود بازی فیفا 22 با ارائه یک تریلر به صورت رسمی معرفی شد، که نشان دهنده گرافیک واقعگرایانه و طراحی خارق العادهای بود که نشان دهنده نسل جدیدی از بازیهای ورزشی بود. همان طور که در تریلر نیز مشخص بود، یک بخش توسط EA نشان داده نشد، اما گیم پلی کلی بازی دقیقا همانند نسخههای قبلی است.
اما مهمترین تفاوتی که این بازی با نسخههای قبلی خود دارد، در فناوری HyperMotion Techology مخفی شده است. این سیستم جدید طراحی انیمشین که توسط شرکت EA نیز ساخته شده است، سعی کرده است تا حرکات هر فرد را به صورت اصلاح شده طراحی کند و تجربه بهتری از کنترل بازیکنان را در اختیار کاربران قرار دهد. ساساً، آنها ضبط حرکت واقعی را از 11 در مقابل 11 مسابقه ضبط کردهاند و از الگوریتم یادگیری ماشین اختصاصی پیشرفته استفاده کردهاند. این الگوریتم از یادگیری ماشین استفاده میکند و EA میگوید که “از بیش از 8.7 میلیون فریم ضبط مسابقه پیشرفته یاد میگیرد، سپس انیمیشنهای جدید را در زمان واقعی مینویسد تا رئالیسم فوتبال ارگانیک را در میان تعاملات مختلف درون زمین ایجاد کند.
طبق EA ،HyperMotion Technology هر لمس، تکل، دوومیدانی و دوئل از هر 22 بازیکن را که برای اولین بار که بازی میکنند ضبط میکند و این دادهها را با دادههایی که بیش از 4000 انیمیشن جدید در FIFA 22 جای گرفته است بررسی و ضبط میکند تا شدت حرکات، واکنش پذیری و فیزیک هر بازیکن در بازی را به صورت منحصر به فرد و دقیق طراحی کند.
این انیمیشنهای بهبود یافته به دوئلهای هوایی پویاتر، کنترل بهتر توپ و انسانسازی بازیکن منجر خواهد شد. در مورد دوم، EA در وب سایت خود میگوید، با پشتیبانی پیشرفته 11v11 Match Capture، انیمیشنهای جدید پخش کننده خارج از توپ و رفتار محیط به زندگی شخصیتهای داخل زمین کمک میکند. با توجه به عملکرد، حریفان را از مکالمه، اشاره و هدایت یکدیگر مطلع کنید، در حالی که حرکت به روز شده با اضطرار بازیکنان در زمین مطابقت دارد تا FIFA بیش از هر زمان دیگری واقع بینانهتر شود. در همین حال، پیشرفتهای تهاجمی و دفاعی هوش مصنوعی نیز در تریلر به نمایش درآمده بود.
FIFA 22 در تاریخ 22 اکتبر برای PS5 ،Xbox Series X/S ،PS4 ،Xbox One ،PC و Stadia در دسترس قرار میگیرد و به نظر میرسد که HyperMotion فقط در PS5 ،Xbox Series X / S و Stadia حضور خواهد داشت. عدم پشتیبانی آشکار از رایانه شگفتآور است، به خصوص اینکه این دومین سالی است که بازیکنان رایانه شخصی تجربه FIFA کمتری را تجربه میکنند.