اگر در حال برنامهریزی برای موفقیت در یک یا حتی 5 سال آینده هستید و میخواهید کسبوکار خود را توسعه بدهید و یک رنگ و روح تازه به وبسایتتان ببخشید، در جای درستی قرار گرفتهاید! این مطلب برای شما است تا با اصول تولید محتوای تخصصی و تنظیم یک استراتژی خوب برای تولید محتوا آشنا شوید. ما نیز در کنار شما هستیم تا به بهترین نتایج برسید.
آیا میدانید بهترین استراتژی محتوا چیست و چرا کسبوکار شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد؟ به نظر شما چه مراحلی را برای ایجاد استراتژی خود باید انجام دهید تا به موفقیت برسید؟ اینها مهمترین مسائلی هستند که باید برای کسبوکارتان در فضای اینترنت به آن توجه کنید. اگر دارای وبسایت هستید، داشتن یک استراتژی تولید محتوای خوب و مؤثر برایتان ضروری است.
بیایید با همدیگر نگاهی به تعریف استراتژی تولید محتوا و بهترین روشهای انتشار محتوا در وبسایتها داشته باشیم.
استراتژی تولید محتوا چیست؟
استراتژی تولید محتوا برنامهای است که در آن از انواع محتوا (محتوای صوتی، محتوای بصری و یا محتوای متنی) برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده میکنید. یک استراتژی موفق تولید محتوا، مخاطبان هدف شما را در هر مرحله از قیف فروش، جذب میکند و حتی پس از خرید نیز آنها را به برندتان وفادار میسازد.
یکی از مهمترین اهداف کسبوکارها، شامل افزایش آگاهی از برند است. برای رسیدن به این هدف، ضرورت دارد که یک استراتژی تولید محتوای خوب که بر SEO نیز تمرکز دارد، برای افزایش بازدید وبسایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو و افزایش ترافیک به سمت محصولات یا خدمات سایت، اجرا کنید.
صاحبان کسبوکارهای جدید ممکن است تصور کنند که داشتن یک استراتژی تولید محتوا برای داشتن یک وبسایت، خوب است، اما ضروری نیست! با این حال، تولید محتوای با کیفیت میتواند در ایجاد اعتماد در مخاطبان جدید و موفقیت در طولانی مدت، بسیار ارزشمند باشد. در اصل، یک استراتژی محتوای خوب، پایه و اساس مراحل جذب و لذت مشتریان در سفر خرید از سایت است که از چارچوب بازاریابی درونگرا پیروی میکند.
با توجه به اینکه 70 درصد از بازاریابان اینترنتی، به طور فعال، بر روی تکنیکهای بازاریابی محتوا سرمایهگذاری میکنند، ایجاد یک استراتژی تولید محتوای خوب برای رقابت در صنعت شما بسیار مهم است. هنگامی که یک استراتژی برای تولید محتوا ایجاد میکنید، به چند سوال باید پاسخ دهید. در قسمت بعدی بیشتر درباره این سوالات صحبت خواهید کرد.
نکات مهم در تنظیم استراتژی تولید محتوای سایت

وقتی میخواهید یک استراتژی خوب برای تولید محتوای سایت خود تنظیم کنید، به این سوالات پاسخ بدهید و آنها را در جدولی فهرست کنید.
1- چه کسی محتوای شما را میخواند؟
مخاطبان هدف سایت شما برای تولید محتوا چه کسانی هستند؟ برای چند مخاطب، محتوا تولید میکنید؟ همانطور که کسبوکار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی شما برای تولید محتوا میتواند نیاز بیش از یک نوع کاربر را تامین کند. استفاده از انواع محتوا و کانالها به شما کمک میکند محتوایی را ارائه دهید که برای هر شخص، با هر سلیقه طراحی شده است.
2- قرار است چه مشکلی را برای مخاطبان خود حل کنید؟
در حالت ایده آل، محصول یا خدمات شما مشکلی را حل میکند که میدانید مخاطبان شما با آن روبرو هستند. به همین ترتیب، محتوای شما با شناسایی و رسیدگی به آن، مخاطبان خود را از طریق این مشکل، آموزش میدهد. یک استراتژی محتوایی صحیح، از افراد در هر دو طرف محصول پشتیبانی میکند: یعنی کسانی که هنوز در حال کشف چالشهای اصلی خود هستند و کسانی که قبلاً از محصول شما برای غلبه بر این چالشها استفاده کردهاند. محتوای شما، راهحلهایی را که ارائه میدهید تقویت میکند و اعتبارتان را نزد مخاطبان هدف، ارتقا میدهد.
3- چه چیزی کسبوکار شما را منحصر به فرد میکند؟
رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه محصول شما را دارند، به این معنی که مشتریان باید بدانند که چه چیزی محصول شما را رقابتی میکند؛ یا حداقل باید نشان دهید که محصولات یا خدماتتان متفاوت است. باید در تولید محتوای سایت به این نکته توجه داشته باشید که مزیت رقابتی خود را معرفی کنید و توضیح دهید که خرید کردن از شما واقعاً ارزشش را دارد.
4- روی چه قالبهای محتوایی تمرکز خواهید کرد؟
برای اینکه بفهمید روی چه قالبهای تولید محتوا تمرکز کنید، باید مخاطبان خود را در وضعیتی که هستند، درک کنید. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که پادکست تولید کنید، ابتدا ببینید مخاطبان شما کجا زندگی میکنند و چه شرایطی دارند و از چه طریق به مطالب سایت شما دسترسی پیدا میکنند. در غیر این صورت، ممکن است وقت خود را برای تولید محتوایی تلف کنید که یا به مخاطب شما نمیرسد یا توجه آنها را جلب نمیکند. هنگامی که بهترین فرمت های تولید محتوا را شناسایی کردید، شروع به تنظیم بودجه برای منابعی کنید که میتوانید برای اجرای این استراتژی، اختصاص دهید.
5- چگونه فرآیند تولید و انتشار محتوا را مدیریت خواهید کرد؟
فهمیدن اینکه چگونه حجم زیادی محتوا را تولید و منتشر میکنید میتواند یک کار دلهره آور باشد. قبل از اجرا، مهم است که معین کنید که تولید محتوای متنی سایت به صورت تیمی انجام میشود یا انفرادی؛ آیا تولید محتوا را به یک شرکت میسپارید یا به فریلنسرهای با تجربه، یا یک کارمند استخدام میکنید.
داشتن تقویم محتوایی به تنظیم بهترین استراتژی های تولید محتوا کمک میکند. با انتخاب موضوعات خوب برای تولید محتوا میتوانید به راحتی پیام کسبوکار خود را منتقل کنید و در طول زمان، مشتریان بیشتری را جذب نمایید. مثلاً با تولید محتوا گلخانه میتوانید به کسبوکارهای باغبانی و گلخانه داری کمک کنید.
چگونه یک چارچوب خوب در استراتژی تولید محتوا ایجاد کنیم؟
- هدف خود را مشخص کنید
- انجام تحقیقات بازار و تحقیقات رفتار مشتریان
- تفاوت در تولید محتوا را اجرا کنید
- یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید
- نوع محتوایی را که میخواهید تولید کنید، مشخص کنید
- ایدههای محتوا را با روش طوفان فکری اجرا کنید
- محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید
انواع روشهای بازاریابی محتوا برای کسبوکارها
- پست های وبلاگی
- کتاب های الکترونیکی
- مطالعات موردی
- اینفوگرافیک
- ویدیو
- پادکست
- رسانه های اجتماعی
اینها بهترین انواع بازاریابی محتوایی هستند که میتوانید برای خوانندگان و مشتریان در وبسایت خود ایجاد کنید. مطمئن باشید اگر طبق یک برنامهریزی پیش بروید، بهترین نتایج را کسب خواهید کرد.
تولید محتوای حرفهای برای سایت؛ کافه محتوا

کافه محتوا، مرجع تولید محتوای تخصصی سایت است و با یک برنامهریزی دقیق میتواند بهترین تقویم محتوایی و استراتژی محتوا را برای کسبوکارهای اینترنتی ارائه دهد. ما افتخار میکنیم که بیشتر از 10 تجربه را برای ارتقای سایتها در موتور جستجوگر گوگل، به کار میگیریم. تلاش ما این است که بهترین و باکیفیتترین محتواهای متنی و صوتی را برای مشتریان عزیز خود ارائه دهیم. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت کافه محتوا به آدرس www.cafe-mohtava.ir مراجعه فرمایید.