چگونه با تبلیغ در گوگل کسب و کار خودمان را نجات دهیم؟ شاید بشه گفت این یکی از اصلیترین سوالاتی است که هر بیزینسی به دنبال پیدا کردن پاسخ اون هست. راههای مختلف وجود داره که شما رو به نتیجه دلخواه میرسونه، کافیه سرچی در موتورهای جستجو انجام بدید و آموزش گوگل ادز در منابع مختلف رو بررسی کنید.
البته ممکن هست شما زمان برای یادگیری نداشته باشید و ترجیح بدید صفرتاصد کار تبلیغات در ادوردز را به مجموعهای که بهصورت تخصصی در این زمینه فعالیت میکنه، واگذار کنید. در ادامه اطلاعاتی در اختیار شما قرار میدهیم تا با تبلیغات صحیح در گوگل آشنا شوید و سایت خودتون رو بهراحتی در معرض دید مخاطبان هدفتون قرار بدید.
چرا گوگل ادز؟
قبل از اینکه بخوایم به سوالی که در بخش مقدمه مطرح شد پاسخ بدیم، اجازه بدید دلایلی که باعث میشه خیلی از بیزینسها ترجیح بدن از تبلیغات گوگلی برای رسیدن به خواستههای خودشون استفاده کنند رو بررسی کنیم.
- در روز بیش از سهونیممیلیارد سرچ در این موتور جستجو انجام میشه. پس یک فرصت عالی برای سایتهای مختلفه که خودشون رو به مخاطب معرفی کنند.
- آمارها نشون میده بیشتر از 75% مخاطبهای گوگل فقط روی نتیجه اولی کلیک میکنند؛ حالا اگر شما از ادوردز استفاده کنید، شانستون به میزان قابلتوجهی برای دیدهشدن بیشتر میشه.
- 70 درصد افراد فقط 5 نتیجه اول رو بررسی میکنند و ترجیح میدن وارد سایر لینکها نشن.
- 93% خریدهای اینترنتی انجام شده با یک سرچ ساده گوگل شروع میشه. پس اگر هنوز برای دیدهشدن در این موتور جستجو برنامه ندارید، بخش بزرگی از مخاطبها رو از دست میدید.
- 40% کلیکها فقط مروبط به لینک اول هست.
بهترین و سریعترین راه برای رشد کسبوکار
اگر قصد دارید سایت در صفحه اول نمایش داده بشه و لینک اول رو تصاحب کنید، یکی از روشهای اون استفاده هدفمند از تبلیغات گوگل هست. سایت شما دارایی ارزشمندیه که مدتها برای درست کردنش زمان گذاشتید و هزینه کردید، پس باید برای دیدهشدن و افزایش فروش تبلیغات مناسبی هم براش انجام بدید. چه بهتر که این کار توسط خود موتور جستجو و با یک هزینه خیلی مناسب انجام بشه.
یکی از روشهای گوگل که بسیاری از کسبوکارها دارن ازش استفاده میکنند، تبلیغات کلیکی هست؛ یعنی شما به شرکت پول پرداخت میکنید تا در یک زمینه خاص و با کلمه کلیدی که مدنظر شما هست در نتایج اول نمایش داده بشید. اگر کاربر روی لینک سایت شما کلیک کرد و وارد صفحه مدنظرتون شد، هزینهای رو بابتش پرداخت میکنید.
به این نکته توجه کنید که هزینه پرداختی از طرف شما تا حدود زیادی به سختی کلمه و میزان رقابت در اون صنعت بستگی داره؛ یعنی هرچقدر رقبای قویتری داشته باشید، باید پول بیشتری پرداخت کنید. پس بهتره تبلیغات گوگل ادز رو به افرادی که تخصص کافی دارند، واگذار کنید تا اصولی کار رو براتون انجام بدن.
مزایای گوگل ادز
همونطور که میدونید روشهای مختلف وجود داره که شما میتونید مخاطب هدف خودتون رو به سایت هدایت کنید. شاید این سوال براتون پیش بیاد که چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟در ادامه به برخی از مزایای استفاده از این روش اشاره میکنیم.
- نمایش وبسایت شما به میلیونها کاربر در سریعترین زمان ممکن
- امکان انتخاب کلمه کلیدی مدنظر و دریافت ورودی از طریق آن
- امکان انتخاب محل نمایش تبلیغات (در گوگل یا سایتهای همکار)
- کاهش هزینه تبلیغات نسبت به روشهای دیگر به دلیل هدفمندبودن
- امکان بررسی وضیعیت کمپین و ایجاد تغییرات لازم در آن
معایب گوگل ادز
تبلیغات در گوگل مانند هر روش دیگری معایب خاص خودش رو داره. البته بعضی از اونها مروبط به کشور ایران هست که در ادامه توضیحات مختصری در مورد هر کدوم ارائه میدیم.
- گوگل دامنه ir رو تحریم کرده و امکان راهاندازی کمپین تبلیغاتی برای کسبوکارهایی که از این دامنهها استفاده میکنند، وجود نداره.
- به دلیل بالابودن قیمت ارز و نوسانات شدید اون، هزینه گوگل ادز برای کسبوکارهای کوچک مقرونبهصرفه نیست.
- تحریمها موجب شده تا امکان استفاده از برخی امکانات برای وبسایتهای ایرانی وجود نداشته باشه.
- هرچقدر سختی کلمهای که مدنظرتون هست بیشتر باشه، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
- بعد از تموم شدن مدتزمان و هزینه پرداختی به گوگل، دیگر وبسایت شما در نتایج اولی نشون داده نمیشه.
نکات مهم راهاندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل
در ادامه مقاله قصد داریم نکاتی رو با شما به اشتراک بذاریم که کمک میکنه تا بهترین نتیجه رو از تبلیغاتی که انجام دادید، بگیرید.
آموزش ادورز
به شما توصیه میکنیم حتی اگر قصد دارید کار تبلیغات رو به شرکتهایی که در این زمینه فعالیت میکنند، واگذار کنید، با مفاهیم و اصطلاحات مهمی که در این زمینه استفاده میشه، آشنا شوید. برای این کار کافیه عبارت آموزش گوگل ادز رو در گوگل سرچ کنید. مقالهها و ویدیوهای مختلفی وجود داره که میتونه به شما کمک کنه. البته میتونید به سایت وی دیجی مارکتینگ مراجعه کنید و به اطلاعات جامع و کاملی که در زمینه تبلیغات در گوگل در اختیار شما قرار داده، دسترسی داشته باشید. این سایت خدمات گوگل ادز رو به صورت حرفهای، نتیجه محور و با تمرکز بر پرفورمنس انجام میده، همچنین آموزش کامل و صفرتاصد گوگل ادز رو به صورت رایگان در اختیارتون میذاره.
تمرکز روی کلمات طولانیتر
اگر قصد دارید هزینههای خودتون رو در تبلیغات کلیک گوگل مدیریت کنید، به شما توصیه میکنیم از کلمات کلیدی طولانیتر که مخاطب رو به صورت هدفمند به سایت هدایت میکنه، استفاده کنید. بهطول مثال اگر قصد دارید در زمینه بازارهای مالی فعالیت کنید و مخاطب هدف شما کسانی هستند که میخوان سرمایهگذاری در بازار بورس رو یاد بگیرند، بهتره بهجای تبلیغ روی کلمه بورس، از عبارتی مثل آموزش سرمایهگذاری در بورس استفاده کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.
تولید محتوای باکیفیت
اگر قصد دارید مخاطبی که از طریق تبلیغات وارد سایت شما شده، خیلی سریع صفحه رو نبنده و به سراغ سایت بعدی نره، به شما توصیه میکنیم محتوای باکیفیت تولید کنید. این کار موجب میشه که افراد زمان بیشتری در سایت شما بمونند و شانس شما رو برای تبدیل کردن اونها به مشتری به میزان قابلتوجهی افزایش میده.
یک نکته مهم دیگهای که باید بهش خیلی توجه کنید، مرتبت بودن کلمه هدف و صفحهای هست که مخاطب وارد اون میشه. بههیچعنوان صفحات کلمه مدنظر رو به صفحات غیر مرتبط لینک نکنید. با این کار فقط پولتون رو دور میریزید.
ریسپانسیو بودن سایت
یکی از موارد دیگه که قصد داریم بهش اشاره کنیم و از اهمیت زیادی برخوردار هست، ریسپانسیو بودن و سرعت مناسب سایت هست. درحالحاضر بسیاری از کاربران از موبایل برای سرچ استفاده میکنند. اگر سایت شما به درستی بهشون نمایش داده نشه، به سرعت صفحه رو ترک میکنند و این باعث میشه که به نتیجه دلخواهتون نرسید.
جمعبندی
روشهای مختلف برای رسیدن به صفحه اول گوگل و دیدهشدن وجود داره. برخی از اونها مثل سئو و تولید محتوا کم هزینهتر هستند؛ ولی باید زمان زیادی صرف کنید تا گوگل شما رو ببینه؛ اما روشهای دیگه مثل ادورز وجود داره که شما میتونید با پرداخت یک هزینه مناسب و داشتن استراژی به سرعت مخاطب هدف خودتون رو پیدا کنید، فروش رو به میزان قابلتوجهی افزایش بدید. در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی در مورد این روش و چگونگی انجام آن ارائه بدیم.