گوگل پس از تقریبا شش سال تغییرات بصری در صفحات ورود و ثبت نام خود ایجاد میکند. غول جستجو میگوید ظاهر جدید مدرنتر و مطابق با فلسفه Google’s Material Design 3 (همچنین Material You نامیده میشود) است. در دو هفته آینده صفحه ورود به سیستم گوگل را که به تازگی طراحی شده است، مشاهده خواهید کرد، زیرا این شرکت در حال اجرای تدریجی ظاهر بهروز شده است. رابط جدید در سراسر وب و دستگاه های تلفن همراه قابل مشاهده خواهد بود که در ادامه مطلب در دانوتک آن را بررسی میکنیم.
تکامل صفحه ورود به سیستم گوگل
گوگل آخرین بار در سال 2018 صفحه ورود را بهروز کرد تا از اصول طراحی متریال پیروی کند. تراز فیلد نوشتاری را در مرکز قرار داد، یک طرح کلی به تجربه ورود به سیستم اضافه کرد و تغییراتی را در لوگوی گوگل اضافه کرد. قبل از آن، آخرین تغییر بزرگ در سال 2015 اتفاق افتاد و کاربران را با جریان ورود متفاوتی آشنا کرد.
ابتدا نام کاربری خود را وارد کرده و در صفحه بعدی رمز عبور خود را وارد میکنید. همین جریان ورود حتی امروز نیز ادامه دارد، و رابط بهروز شده نیز از همان فرآیند ورود به سیستم پیروی میکند. به خاطر داشته باشید که گوگل با این بهروزرسانی بصری هیچ تغییری در عملکرد ایجاد نکرده است، بنابراین تمام دکمهها و منوهایی که به آنها عادت داشتید در دسترس خواهند بود.
در آزمایش خود، هنوز با طراحی جدید صفحه ورود به سیستم گوگل مواجه نشدهایم. گوگل در دو هفتهی گذشته این «ظاهر و احساس مدرنتر» را گفته بود، بنابراین انتظارات زیاد بود. با این حال، این طراحی جدید تنها یک تجدید جزئی با عناصر Material Design 3 است و چیز دیگری نیست. حداقل میتوان گفت که بسیار ضعیف و غیر قابل توجیه است.
گوگل میگوید که طراحی این صفحه قبلاً در 21 فوریه آغاز شده است و باید تا 4 مارس 2024 تکمیل شود. در روزهای آینده، همه کاربران، از جمله کسانی که دارای حسابهای شخصی Google و حسابهای Google Workspace هستند، رابط بهروز شده را مشاهده خواهند کرد. به خاطر داشته باشید که وقتی با صفحه ورود به سیستم جدید Google مواجه شدید، نگران نباشید.