با استناد به محبوبیت فزاینده ویدیوهای عمودی و کوتاه در TikTok و Instagram Reels، گوگل با معرفی YouTube Shorts در سال 2020 به سرعت رشد کرد. اکنون، به نظر میرسد این غول فناوری میخواهد تبلیغات را به پلتفرم ویدیوی کوتاه خود در Android و iOS برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد از محتوای خود بیاورد.
YouTube Shorts به زودی تبلیغات نمایش میدهد
گوگل اخیرا گزارش درآمد خود را برای سه ماهه اول سال 2022 به اشتراک گذاشته است. اگرچه این شرکت ممکن است درآمد مورد انتظار را از دست داده باشد (انتظار میرفت به مرز 7.51 میلیارد دلار برسد اما تنها به 6.87 میلیارد دلار رسیده است)، به لطف تبلیغات، رشد قابل توجهی در YouTube مشاهده کرد. یوتیوب شاهد رشد 14 درصدی در سال بود و درآمد حاصل از تبلیغات بیشترین افزایش را در این میزان داشت. با توجه به این رشد، گوگل اکنون قصد دارد تبلیغات را به YouTube Shorts بیاورد.
فاکتور رسمی از مهمترین نیازهای کسب و کار های رسمی میباشد
فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل، گفت که این شرکت آزمایش فرصتهای کسب درآمد در Shorts را آغاز کرده است. او همچنین اظهار داشت که این یک افزودنی هیجان انگیز برای مصرف کنندگان، سازندگان و تبلیغ کنندگان خواهد بود.
ما در حال آزمایش تبلیغات در Shorts با محصولاتی مانند نصب برنامه و کمپینهای ویدیویی هستیم. شیندلر در بیانیهای گفت: و در حالی که هنوز روزهای اولیه است، بازخورد و نتایج اولیه تبلیغکننده ما را تشویق میکند.
اکنون، شایان ذکر است که اگرچه درآمد گوگل در سه ماهه مورد انتظارش نبود، اما این شرکت شاهد رشد قابل توجهی برای YouTube Shorts بود. این پلتفرم که در بیش از 100 کشور در دسترس است، اکنون 30 میلیون کاربر فعال روزانه دارد. این چهار برابر تعداد در مقایسه با سال گذشته است.
اگرچه فضای ویدیوی کوتاه در حال حاضر تحت تسلط TikTok است، شیندلر خاطرنشان کرد که گوگل منابع زیادی را برای تبدیل کردن YouTube Shorts به یک رقیب شایسته سرمایهگذاری میکند. این مدیر اجرایی همچنین به صندوق کوتاه 100 میلیون دلاری اشاره کرد که به سازندگان YouTube Shorts تا 10000 دلار در ماه برای محتوا، بینندگان و مشارکت آنها پاداش میدهد.
هدف گوگل با تبلیغات در YouTube Shorts افزایش بیشتر درآمد حاصل از کاربران رو به افزایش Shorts است. علاوه بر این، از دیدگاه شرکت، با توجه به کاهش درآمدهای حاصل از سایر خدمات آن، حرکتی منطقی است. اما از دیدگاه کاربر، ممکن است این تغییر خوشایند نباشد.
شایان ذکر است که ممکن است مدتی طول بکشد تا گوگل تبلیغات را برای همه کاربران به پلتفرم بیاورد. بنابراین، منتظر بهروزرسانیهای بیشتر در دانوتک باشید و نظرات خود را در مورد تبلیغاتی که در YouTube Shorts آن منتشر میشوند با ما در میان بگذارید.