رشته تعمیرات موبایل جز آن دسته از رشته های فنی حرفه ای است که امروزه به دلیل افزایش تعداد کاربران موبایل بسیار پرطرفدار است. همانطور که می دانید در دنیای امروز تکنولوژی با سرعت بسیاری در حال پیشرفت است و تمامی وسایل و تجهیزات از جمله موبایل با رشد تکنولوژی تغییر کرده و توسعه می یابند.
با نگاه به دنیای اطراف شاهد این هستیم که همه افراد در هر گروه سنی و موقعیت اجتماعی از این وسیله استفاده می کنند و بسیاری از امور روزانه خود را با این دستگاه انجام می دهند. مثلا دانش آموز و دانشجویان در کلاس های درسی شرکت می کنند. پدران و مادران بسیاری از امور بانکی را با این دستگاه هوشمند انجام می دهند. حتی افراد میانسال و مسن نیز امروزه از این وسیله استفاده می کنند.
به دنبال افزایش استفاده از موبایل به دلیل مزایای بسیاری که این وسیله دارد، بدون شک تعداد خرابی های این دستگاه نیز بیشتر می شود. این موضوع نشان از بازار کار عالی رشته و شغل تعمیرات موبایل در روزگار امروز می دهد.
اما چطور می توان در این شغل وارد شد و مشتریان بیشتری جذب نمود؟ اگر در این شغل مشغول فعالیت هستید یا قصد ورود به این شغل هستید توصیه می کنیم تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.
راهکارهای جذب مشتری در شغل تعمیرات موبایل
شغل تعمیرات موبایل همانند دیگر مشاغل خدماتی و فنی ارتباط مستقیمی با مشتری و رضایت او دارد. بنابراین باید بگوییم موفقیت در این رشته ارتباط مستقیمی با رضایت مشتریان دارد. برای جذب مشتری بیشتر و افزایش رضایت آنها راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.
1- دانش و مهارت خود را کامل و بروز کنید.
دانش و مهارت یکی از مهم ترین فاکتورها برای موفقیت و جذب مشتری بیشتر در این رشته است. یک تعمیرکار موبایل بایستی مهارت لازم در عیب یابی و تعمیر انواع مدل ها و برندهای گوشی با سیستم عامل های اندروید و آیفون را بتواند عیب یابی و تعمیر کند.
رقت داشته باشید در صورتی که مشتری به شما رجوع کند و شما مهارت لازم در تعمیر گوشی او را نداشته باشید و سفارش او را رد کنید یا بدون دانش اقدام به تعمیر آن کرده و به خوبی نتوانید مشکل دستگاه را رفع نمایید. بدون شک اعتبار شما از بین رفته و مشتریان بسیاری را از دست خواهید داد.
بنابراین توصیه می کنیم پیش از ورود به این شغل ابتدا بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل را شناسایی کرده و در دوره آن ثبت نام کنید. دقت داشته باشید که آموزشگاه انتخابی دوره فوق را به صورت عملی و کارگاهی برگزار نماید.
2- کیفیت کار را فراموش نکنید.
متاسفانه بسیاری از تعمیرکاران موبایل برای افزایش سود بیشتر به جای استفاده از قطعات اورجینال از قطعات های کپی استفاده می کنند. این موضوع باعث می شود که مشکل دستگاه به طور کامل از بین نرود یا در کوتاه مدت دوباره خراب شود.
دقت داشته باشید، درست است که این کار در کوتاه مدت باعث سودآوری بیشتر شما می شود اما در بلندمدت باعث از دست رفتن مشتریان شده و اعتبار خود را از دست خواهید داد.
3- قیمت مناسب و رقابتی ارائه دهید.
یکی از دیگر راهکارهایی که باعث افزایش مشتری به خصوص در ماه های اولیه فعالیت می شود، ارائه قیمت مناسب و رقابتی است. در شرایط کنونی جامعه و کاهش توان اقتصادی افراد بدون شک همه افراد نسبت به قیمت حساس هستند و در صورتی که فردی برای تعمیرات دستگاه آنها قیمت مناسب تری ارائه دهد بدون شک جذب او می شوند.
بنابراین توصیه می کنیم برای جذب مشتری بیشتر قیمت های مناسبتری را برای خدمات خود در مقایسه با رقبا ارائه دهید.
4- شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.
همانطور که مستحضر هستید امروزه افراد مدت زمان بسیاری از زمان خود را در فضای مجازی به سر می برند. بنابراین این فضا جایگاه خوبی برای جذب مشتری بیشتر می باشد. توصیه می کنیم در اینستاگرام ویدئوهای آموزشی تهیه کنید و با اینکار افراد بیشتری را جذب صفحه خود کنید.
5- در سامانه های خدمات آنلاین ثبت نام کنید.
یکی از راه های دیگری که از طریق آن می توانید مشتری بیشتری جذب کنید، ثبت نام در سامانه های آنلاینی مانند استادکار، اچاره، پلاک و غیره است. در این سامانه ها می توانید فعالیت و توانایی های خود را معرفی کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید.
6- در دیوار و شیپور تبلیغ کنید.
تبلیغ در دیوار و شیپور از دیگر روش های حذب مشتری و درآمدزایی در این شغل می باشد. می توانید به صورت رایگان در این سایت ها تبلیغ کنید و به معرفی کسب و کار خود بپردازید.
چگونه مهارت های تعمیرات موبایل را یاد بگیریم؟
همانطور که اشاره شد از مهم ترین فاکتورها برای موفقیت و درآمدزایی در این شغل یادگیری مهارت های تعمیرات موبایل می باشد. با شرکت در دوره های موبایل در یک آموزشگاه معتبر علاوه بر یادگیری صفر تا صد تعمیرات موبایل با روش ورود به بازار کار این شغل نیز آشنا شده و می توانید به درآمدزایی و جذب مشتری بپردازید.
مجتمع آموزشی فنی پارس یکی از معتبرترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور است که به صورت تخصصی به آموزش تعمیرات موبایل و دیگر دوره های فنی حرفه ای می پردازد.
کلاس های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه به صورت عملی در کارگاه های مجهز می باشد، ارائه مدرک فنی حرفه ای دو زبانه، آموزش مفاهیم توسط اساتید با تجربه و متخصص، امکان تجدید دوره به صورت رایگان، پشتیانی نامحدود پس از پایان دوره، امکان تمرین و کار عملی، برگزاری دوره در ساعات منعطف برخی از مزایای شرکت در دوره هایاین آموزشگاه است.
این آموزشگاه علاوه بر دوره های موبایل دوره های متعدد دیگری را نیز برگزار می نماید.
آموزش تعمیرات لوازم خانگی
یکی از دیگر دوره های پرطرفدار با بازار کار عالی و درآمد خوب در این مرکز، کلاس تعمیرات لوازم خانگی است. این کلاس آموزشی به دو دسته تعمیرات برد و مکانیکی لوازم خانگی تقسیم می شود. در دوره تعمیرات برد لوازم خانگی نحوه عیب یابی و تعمیر انواع برد لوازم خانگی و در دوره مکانیک نحوه تعمیر مشکلات یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، مایکروفر و دیگر لوازم خانگی آموزش داده می شود.
این دوره همانند کلاس به صورت عملی بوده و کارآزموان حین آموزش کلیه مفاهیم را تمرین و رفع اشکال می کنند.
آموزش نصب کولر گازی
از دیگر دوره های پرطرفدار و عالی در این آموزشگاه که کارآموزان بسیاری در آن ثبت نام کرده و وارد بازار کار می شوند، رشته نصب کولر گازی است. این دوره به آموزش صفر تا صد نصب کولر گازی در انواع مدل ها و برندها می پردازد.
کارآزموان طی این دوره آموزشی کلیه مراحل نصب کولر را از ابتدا تا انتها تمرین کرده و به رفع اشکال می پردازند و خود را برای ورود به بازار کار آماده می کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دورههای این آموزشگاه و ثبت نام میتوانید به سایت این مرکز به نشانی https://amoozeshgahfanni.com مراجعه نمایید. یا با شماره ۰۲۱۶۶۹۳۷۱۵۷ تماس بگیرید.