اینستاگرام در حال دریافت کانالهای پخش است، چیزی که در تلگرام نیز وجود دارد، همانطور که مارک زاکربرگ از متا اعلام کرد. این کانالهای اینستاگرام به سازندگان کمک میکنند تا بهروزرسانیها و اخبار مهم را در یک مکان برای دنبالکنندگان خود منتشر کنند. به مناسبت شروع کانالها، زاکربرگ کانال متا را نیز اعلام کرده است.
کانالها به اینستاگرام میرسند
کانالهای پخش در اینستاگرام یک چت عمومی است که توسط سازندگان هدایت میشود تا اطلاعاتی را در قالب متن، فیلم، یادداشت صوتی و حتی عکس منتشر کنند. شما میتوانید بخشی از یک کانال شوید و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید، اما گزینهای برای پاسخ دادن به شما وجود نخواهد داشت.
شما فقط میتوانید به پیامهایی که از طرف سازندگان میآید واکنش نشان دهید یا به نظرسنجیهای ایجاد شده توسط آنها برای ارائه بازخورد پاسخ دهید. این امکان وجود دارد که کانالهای دیگر را لیست کنید تا افراد به آنها بپیوندند. به علاوه، میتوانید کانالها را بیصدا کنید، تصمیم بگیرید آنها را ترک کنید یا حتی اعلانها را کنترل کنید.
وقتی ایجادکنندهای بتواند یک کانال پخش ایجاد کند، یک اعلان یکباره برای پیوستن به آن به دنبالکنندگانش میرسد. و اگر دنبال کننده نیستید، میتوانید به کانال بپیوندید اما ابتدا باید سازنده را دنبال کنید. این میتواند با ضربه زدن روی پیوند کانال در بیوگرافی سازنده یا از طریق برچسب «پیوستن به کانال» در استوریهای او اتفاق بیفتد. سازندگان همچنین میتوانند پیوند کانال را به نمایه خود پین کنند، اما این به زودی منتشر خواهد شد.
از دیگر ویژگیهایی که به زودی وارد بازار میشوند میتوان به AMA (هر چیزی از من بپرس)، معرفی یک سازنده دیگر و موارد دیگر اشاره کرد. سازندگان دارای اشتراک میتوانند کانالها را برای همه دنبالکنندگان فعال کنند یا فقط برای فالوورهای پولی. در حال حاضر، علاوه بر مارک زاکربرگ، سازندگان محدودی وجود دارند که میتوانند کانالها را در ایالات متحده داشته باشند. این ویژگی باید در ماههای آینده گسترش یابد تا به همه کاربران برسد.
کانالهای پخش پس از پیوستن، مانند سایر چتها، در بخش DM نشان داده میشوند. کانالها در ماههای آینده برای فیسبوک و مسنجر نیز فعال خواهند شد. بنابراین، نظر شما در مورد این چیست؟ فکر میکنید ویژگی کاربردیی باشد؟! نظرات خود را با ما در دانوتک به اشتراک بگذارید.