Adam Mosseri رییس شرکت اینستاگرام اخیرا در توییتر خود صحبتهایی داشته است که نشان میدهد برنامه های اینستاگرام دیگر فراتر از پست کردن عکس رفته است و این شرکت در حال انجام تغییرات خاصی بر روی برنامه خود میباشد. طبق صحبتهای رئیس این شرکت، به دلیل اهمیت پیدا کردن تولید محتواهای ویدیویی دیگر اینستاگرام یک برنامه اشتراک عکس نیست و احتمالا در نیمه دوم سال 2021 تغییرات زیادی را در آن خواهیم دید.
در عوض، این شرکت بر روی چهار چیز تمرکز خواهد کرد: سازندگان، ویدیو، خرید و پیام رسانی، اما هدف اصلی این شرکت احتمالا بر روی محتواهای ویدیوی باشد و به زودی شاهد معرفی شدن الگوریتمهای جدیدی برای این بخش خواهیم بود. به نظر میرسد تمرکز اصلی اینستاگرام بر روی ویدیو باشد زیرا اکنون خود را به عنوان یک سرویس سرگرمی، مشابه YouTube و TikTok میداند. این شرکت تغییرات متمرکز بر ویدئو، مانند فیلمهای تمام صفحه بر روی تلفن همراه و محتوای ویدیوی ویژه در جدول زمانی را ارائه میدهد که ممکن است، اطلاعات زیادی در مورد آنها نداشته باشید.
میتوان گفت نسخه فعلی برنامه با تمام موارد جدیدی که اخیراً در آن مورد استفاده قرار گرفته است و موارد قدیمی که به طور مداوم از مسیر خارج شدهاند، به سختی قابل شناسایی است. همچنین این شرکت اخیراً ویدئویی را منتشر کرد که در آن به شرح چگونگی عملکرد الگوریتم بدنام اینستاگرام برای تنظیم جدول زمانی، کاوش و حلقههای شما و چگونگی کارهایی مانند شدوبن میپردازد. همچنین این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد حضور برخی از ویژگیهای جدید نیز در این سیستم باشیم که در آینده شاهد آن خواهیم بود.