وقتی در فیلمهای علمی تخیلی تصویری از آینده میبینیم، اولین چیزی که نشان میدهند اتومبیلها و دوچرخههایی است که در یک شهر با فناوری پیشرفته در حال پرواز هستند. در حالی که ما اتومبیلهای منحصربهفرد و قابل تبدیلی را دیدهایم که میتوانند مانند یک هواپیما بلند شوند، ممکن است در حال حاضر کمی بعید به نظر برسد. با این حال، اگر همه چیز درست پیش برود، ممکن است تا سال 2025 شاهد یک سرویس تاکسی پرنده با ماشین در ژاپن باشیم.
Skydrive با سوزوکی برای نمایش خودروهای پرنده شریک میشود
در سپتامبر 2020، شرکت ژاپنی Skydrive Inc. با تمرکز بر خودروهای پرنده و پهپادهای باری، اولین پرواز خودروی منحصربهفرد eVTOL (برخاست و فرود عمودی) خود را با یک نفر به نمایش گذاشت. اکنون، همین شرکت با سوزوکی همکاری کرده است تا مدل جدیدی از خودروی eVTOL خود را توسعه دهد تا آن را در نمایشگاه جهانی اوزاکا 2025 به نمایش بگذارد.
Skydrive Inc در حال حاضر با سوزوکی کار میکند تا یک خودروی eVTOL دو سرنشینه بسازد که میتواند به صورت عمودی سوار و فرود بیاید و در اطراف شهر پرواز کند و مسافران را به مقصد برساند. این هواپیمای پرنده دو نفره که در حال حاضر SD-05 نامیده میشود، میتواند یک مسافر را به همراه خلبان/راننده حمل کند و آنها را در محدوده شهر به مقصد برساند.
این شرکت اخیرا اعلام کرد که با تنظیمکنندههای حملونقل ژاپن، وزارت زمین، زیرساخت، حملونقل و گردشگری (MLIT) به توافق رسیده است تا گواهینامه خودروی پرنده خود را بر اساس کتابچه راهنمای بازرسی قابلیت پرواز JCAB (AIM) بگیرد.
«اداره هوانوردی کشوری ژاپن درخواست ما را برای صدور گواهینامه نوع در اکتبر 2021 پذیرفت. از آن زمان، ما یک سری بحثها را با این مقام درباره راههای توسعه و طراحی این ماشین ایمن انجام دادهایم. ما اکنون با JCAB به توافق رسیدهایم تا AIM Part II را به عنوان مبنایی برای صدور گواهینامه انتخاب کنیم. ما بسیار خرسندیم که یک قدم به اخذ گواهی نامه نزدیکتر شدهایم. نوبو کیشی، مدیر ارشد فناوری در Skydrive گفت: از اینجا، ما به تعمیق همکاری خود با JCAB ادامه خواهیم داد و در مورد برنامههایی برای دریافت گواهی نامه همکاری خواهیم کرد.
در آینده، Skydrive به توسعه وسیله نقلیه پرنده دو نفره خود ادامه میدهد و طراحی و اجرای ویژگیهای ایمنی را بهبود میبخشد. این شرکت قصد دارد خودروی پرنده را در نمایشگاه جهانی اوزاکا 2025 نمایش دهد و در نهایت یک سرویس تاکسی در ژاپن با ناوگان SD-05 راهاندازی کند.
بنابراین، نظر شما در مورد برنامههای Skydrive برای عرضه تجاری خودروهای پرنده چیست؟ آیا فکر میکنید آنها میتوانند آن را با موفقیت انجام دهند؟ نظرات خود را با ما در دانوتک درمیان بگذارید.