تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام، اگر دارای یک کسب و کاری تجاری یا یک اینفلوئنسر هستید، بسیار کاربردی است. برندها میتوانند با اتصال صفحه فیس بوک خود (به یاد داشته باشید که فیس بوک مالک اینستاگرام است) به حساب اینستاگرام خود، یک پروفایل بیزینس ایجاد کنند.
آیا میدانید تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام چگونه است؟ آیا میدانید پروفایل های مختلفی که اینستاگرام ارائه میدهد چه تفاوتهایی با هم دارند؟
در این مقاله، ما مزایا و تفاوتهای بین پروفایلهای مختلف Instagram را توضیح خواهیم داد و به شما نشان میدهیم که چگونه پروفایل اینستاگرام پرسنال خود را به یک پروفایل بیزینس تبدیل کنید. با ما همراه باشید.
تفاوت بین حسابهای شخصی (Personal) و حرفهای (professional) چیست؟
در ظاهر، یک حساب حرفهای و شخصی در اینستاگرام بسیار شبیه بهم به نظر میرسد. با این وجود، تفاوتهای زیادی بین حسابهای پرسنال (personal) و بیزینس (professional) وجود دارد که قابل توجه است. برای مثال، اگر میخواهید به مواردی مانند Instagram Insights دسترسی پیدا کنید، به یک حساب کاربری بیزینس نیاز دارید. شما از طریق اکانت بیزینس میتوانید جزئیات تماس را نیز در پروفایل خود قرار دهید. کاری که از طریق حساب پرسنال امکان پذیر نیست.
قابلیت Instagram Insights
Instagram Insights قابلیتی است که کاربران بعد از تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام اجازه دارند تجزیه و تحلیل مربوط به پروفایل و پستهای خود را مشاهده کنند. از طریق این دادهها ، شما قادر خواهید بود آنچه را که مخاطبان شما بیشتر دوست دارند و برای بهبود استراتژی اینستاگرام خود درگیر میشوند، شناسایی کنید.
اکانت بیزینس (Business Account ) و اکانت کریتور (Creator Account)
اخیراً، اینستاگرام اکانت کریتور را نیز معرفی کرده است. اکانتهای کریتور به شما امکان دسترسی به ویژگیهای منحصرتر و تجزیه و تحلیل دقیقتری را نسبت به حسابهای بیزینس ارائه میدهد. متأسفانه، اگر میخواهید پستها را از یک ابزار برنامهریزی اجتماعی شخص ثالث منتشر کنید، نمیتوانید این کار را با یک اکانت کریتور انجام دهید. فقط اکانتهای بیزینس انتشار خودکار و برنامهریزی با hootsuit را ارائه میدهند. البته در اکانتهای کریتور شما به کریتور استادیو اینستاگرام (Creator Studio) دسترسی انحصاری پیدا میکنید. تبدیل اکانت شخصی به بیزینس یا کریتور در اینستاگرام دارای مزایای زیادی است که با یک حساب شخصی دریافت نمیکنید.
کدام یک از حسابهای بیزینس یا کریتور مناسب شما است؟
دارندگان حساب کریتور میتوانند عناوینی مانند آشپز، بازیگر یا نویسنده را انتخاب کنند. در حالی که با تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام گزینههایی مانند آژانس تبلیغاتی، هتل تفریحی، نانوایی و فروشگاه کفش را ارائه میدهد. برنامهریزی محتوا از طریق ابزارهای برنامه ریزی شخص ثالث، مانند Hootsuite، برنامهای برای سازماندهی و به طور منظم به اشتراک گذاشتن محتوا، ردیابی بینشها و تجزیه و تحلیلها است. متأسفانه API اینستاگرام در حال حاضر از انتشار خودکار محتوای برنامهریزی شده از طریق برنامه شخص ثالث از حسابهای کریتور پشتیبانی نمیکند. با این حال، شما به ابزار Creator Studio Instagram دسترسی دارید که امکان انجام کارهای مشابه برنامه شخص ثالث را میدهد.
مزایای حساب حرفهای (Professional)
دارندگان حسابهای کریتور و بیزنس میتوانند دادههای جمعیتی مخاطبان را مشاهده کنند. این اطلاعات در مورد رشد فالوورها، لوکیشن مخاطبان، دامنه سنی، تقسیم جنسیت و زمان حضور آنها در اینستاگرام است. این تجزیه و تحلیل حساب همچنین بینش در مورد تعاملات در مورد محتوای منتشر شده اخیر و برداشتهای کلی حساب شما از هفته گذشته را به نمایش میگذارد. البته تا زمانی که 10 هزار دنبال کننده نداشته باشید، نمیتوانید به یک حساب حرفهای در اینستاگرام بروید.
Creator Studio چیست؟
Creator Studio یک داشبورد رایگان فیسبوک است که بازاریابان شبکه های اجتماعی و سازندگان محتوا میتوانند از آن برای مدیریت صفحات فیسبوک و حسابهای اینستاگرام استفاده کنند. برای استفاده از کریتور استادیو برای اینستاگرام خود، ابتدا باید حساب خود را به Studio Creator متصل کنید تا بتوانید پست ها را از دسکتاپ منتشر کنید و برنامه ریزی کنید و حسابها را مدیریت کنید. قبل از اقدام به اتصال حساب Instagram خود به Creator Studio، شما به یک حساب کاربری اینستاگرام و فیسبوک نیاز دارید. برای دانلود Creator Studio برای آیفون و Creator Studio برای اندروید کلیک کنید.
برای دسترسی به Creator Studio از طریق رایانه شخصی یا Mac خود، هنگام ورود به سیستم حساب Facebook خود، کافیست به business.facebook.com/creatorstudio بروید.
مزیت حساب کریتور نسبت به حساب بیزینس
پس از تبدیل اکانت شخصی به کریتور در اینستاگرام، شما با نحوه عملکرد حساب خود در طی یک هفته یا ماه آشنا میشوید، اما یک حساب کریتور به صورت روزانه و ساعتی اطلاعات دقیقتری را ارائه میدهد. پروفایل کریتور اینستاگرام دادههای طبقه بندی شده درباره فالوورهای شما را ارائه میدهد.
پروفایل های کریتور، دقیقاً مانند آنالوگهای تجاری، به شما این امکان را میدهد تا با ارائه اطلاعاتی از قبیل سن و محل سکونت، از بیوگرافی فالوورهای خود مطلع شوید. این باعث میشود که کاربران بتوانند فالوورهای مرتبط تری به دست آورند و رفتار با آنها را با علاقه بیشتری انجام دهند.
تفاوت حسابهای بیزینس و کریتور
تفاوت حسابهای کریتور و بیزینس این است که دارندگان حسابهای بیزینس یک گزینه اضافی برای اضافه کردن محل کسب و کار خود دارند، مانند دفتر مرکزی، محل کافه یا آدرس فروشگاه. فراخوانی برای اقدام Call To Action روی پروفایل در زیر بیوگرافی و بالاتر از موارد هایلایت داستان قرار دارد این دکمه های CTA بدون نیاز به ترک برنامه، مشتریان شما را به سایر خدمات آنلاین که ارائه میدهید متصل میکند.
یک حساب بیزینس میتواند CTA ها را برای مشتریان اضافه کند تا مثلاً غذا سفارش دهند یا رزرو کنند. در حالی که یک حساب Creator فقط گزینه اضافه کردن کتاب یا دکمههای رزرو را دارد. البته میتوانید در صورت تمایل این دکمه ها را مخفی کنید.
کدام یک نوع حساب بیزینس یا کریتور برای شما مناسب تر است؟
اگر هنوز نمیتوانید بین انتخاب حساب بیزینس و کریتور تصمیم بگیرید بدانید هر دو حساب کریتور و بیزینس اینستاگرام ویژگی ها و ابزارهای مشابه را فقط با تفاوت های جزئی ارائه میدهند. اینستاگرام پیشنهاد میکند که حساب کریتور توسط شخصیتهای عمومی، سازندگان محتوا، عکاسان، هنرمندان و اینفلوئنسرها استفاده شود.
در حالی که حساب بیزینس برای خرده فروشان، مشاغل محلی، برندها، سازمانها یا ارائهدهندگان خدمات مناسب است. با انتخاب حسابی که اینستاگرام به شما پیشنهاد میکند که برای شما بهترین است، قطعا تصمیم درستی خواهید گرفت. جابجایی بین این دو حساب حرفهای آسان است و باعث از دست دادن اطلاعات یا اطلاعات شما نمیشود. فقط به تنظیمات، اکانت، تغییر نوع اکانت، رفتن به اکانت بیزینس و یا اکانت کریتور بروید.
مزایای داشتن یک حساب کاربری حرفهای در اینستاگرام
برخی از افراد میتوانند در مورد تغییر حالت از یک پروفایل شخصی به یک حساب کاربری در اینستاگرام کمی مردد باشند. تغییر بالاخره همیشه کمی ترسناک است. با این حال، نادیده گرفتن مزایای اکانتهای بیزینس و کریتور عاقلانه نیست. در ادامه برخی از مزایای داشتن اکانتهای حرفهای را بیان میکنیم.
1- به instagram insights دسترسی پیدا میکنید.
احتمالاً دلیل اصلی انتقال افراد از یک حساب شخصی به یک حساب کاربری بیزینس این است که حساب های بیزینس بینش بیشتری نسبت به کاربران شما دارند. اگر از یک حساب شخصی استفاده میکنید، هیچ داده و تجزیه و تحلیلی در مورد عملکرد Stories و پستهای اینستاگرام خود ندارید.
2- میتوانید در اینستاگرام تبلیغات انجام دهید.
اگر مخاطبان هدف خود را بشناسید، میتوانید با تبلیغات کارهای بسیار بیشتری انجام دهید. ایجاد تبلیغات با بستر تبلیغاتی اینستاگرام به شما کمک میکند تا به مشتریان مناسب در داخل سیستم عامل دسترسی پیدا کنید تا بتوانید پتانسیل فروش خود را افزایش دهید.
اینستاگرام همچنین میتواند مخاطبان شما را ایجاد کند یا میتوانید دقیقاً افرادی را که میخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید را انتخاب کنید.
3- میتوانید مشخصات اینستاگرام خود را تکمیل کنید.
یکی دیگر از مزایای استفاده از حساب کاربری بیزینس در اینستاگرام، این است که میتوانید پروفایل خود را هایلایت کنید. شما چند ویژگی اضافی برای بازی در یک حساب بیزینس دارید، از جمله دکمههای تماسی که دسترسی فوری به شرکت شما را ارائه میدهند.
دکمههای اقدام به عمل CTA یا همان Call to action در بالای پروفایل بیزینس شما این اطمینان را میدهد که مشتریان شما میتوانند با شما تماس بگیرند، ایمیل بزنند یا حتی شما را پیدا کنند. علاوه بر این، حسابهای کریتور دارای گزینه فیلتر کردن پیامها هستند تا کاربران بتوانند در اسرع وقت پاسخ دهند. قابلیتهایی که در حساب شخصی وجود ندارد.
4- لینکهایی را به استوریهای اینستاگرام خود اضافه کنید.
اینستاگرام کاربران را به یک پیوند بیوگرافی محدود میکند و اجازه نمیدهد پیوندهای قابل کلیک در توضیحات تصویر وجود داشته باشد. با این حال، اگر یک حساب کاربری و بیش از 10 هزار فالوور داشته باشید، میتوانید لینکهایی به استوریهای اینستاگرام خود اضافه کنید.
نحوه تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام
اکنون که دانستید اکانت بیزینس در اینستاگرام چقدر سودمند است، بیایید آموزش تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام را بررسی کنیم. چگونه میتوان برای کسب و کار به اینستاگرام رفت؟
1- به پروفایل خود در اینستاگرام (برای تلفن همراه) بروید.
و در بخش تنظیمات حساب گزینهای به نام “تغییر به پروفایل بیزینس” (switch to Business Profile) را مشاهده خواهید کرد. قبل از شروع فرآیند، مطمئن شوید که پروفایل شما به حالت پابلیک تنظیم شده باشد. حسابهای پرایویت نمیتوانند به پروفایلهای بیزینس سوئیچ کنند. در واقع تمام حسابهای بیزینس یا کریتور پابلیک هستند.
2- به برنامه وارد فیسبوک شوید.
پس از آن، از شما خواسته میشود که صفحه فیسبوک مورد نظر خود را برای اتصال انتخاب کنید. شما باید ادمین صفحهای باشید که میخواهید به آن متصل شوید و فقط میتوانید یک پروفایل اینستاگرام و صفحه فیسبوک را به هم متصل کنید.
صفحهای را که میخواهید به حساب اینستاگرام خود پیوند دهید، انتخاب کنید و برای پروفایل خود یک category انتخاب کنید. دستهبندیها (category) شامل مواردی مانند وبلاگ شخصی یا سلامتی و زیبایی است. با پر کردن آدرس ایمیل، آدرس فیزیکی و شماره تلفن، پروفایل بیزینس خود را تنظیم کنید.
اینستاگرام سپس از شما میپرسد که کدام اطلاعات تماس را میخواهید از صفحه فیس بوک خود بگیرید. اطلاعاتی مانند شماره تلفن خدمات مشتری، آدرس ایمیل یا آدرس. برای راه اندازی پروفایل بیزینس اینستاگرام وارد کردن حداقل یک تماس ضروری است.
دقیقاً به همین ترتیب، تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام انجام شد.
چگونه میتوان به یک حساب پرسنال برگشت؟
اگر به هر دلیلی، نظر خود را تغییر دهید و تصمیم بگیرید که دیگر یک حساب کاربری بیزینس نمیخواهید. میتوانید به سادگی وارد حساب قبلی اینستاگرام خود شوید.
1- به تنظیمات (Settings) بروید.
2- روی «تنظیمات کسب و کار» (Business Settings) ضربه بزنید.
3- برگشت به حساب پرسنال (Switch back to personal account) را تأیید کنید.
هیچ مانعی وجود ندارد که شما را از سوئیچ بین حسابهای تجاری و شخصی منع کند.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام را آموزش دهیم. بیشتر افراد در اینستاگرام با پروفایل شخصی شروع به کار میکنند. با این حال، زمانی که متوجه میشوید اینستاگرام تا چه اندازهای میتواند برای استراتژی بازاریابی شما قدرتمند باشد، ممکن است تصمیم بگیرید که زمان تغییر حساب اینستاگرام شماست. اگر کسب و کاری دارید، تبدیل اکانت شخصی به بیزینس در اینستاگرام به شما قدرت بیشتری در اینستاگرام میدهد. آیا فکر میکنید وقت آن رسیده که سوئیچ را انجام دهید؟
اگر این مقاله را دوست داشتید خوشحال میشویم مقاله آموزش تصویری و قدم به قدم حذف اکانت فیس بوک را هم مطالعه بفرمایید.