روزهای انتظار در صفهای طولانی برای سفارش غذا و نوشیدنی به پایان رسیده است. کیوسکهای هوشمند سفارشگیر آینده سفارش در صنایع رستورانداری و گردشگری هستند. با تغییرات همیشگی و پیشرفت روزافزون این صنایع، باید جلوتر از همه حرکت کنید و خرید استند سفارش گیر به شما در این مسیر کمک میکند. در این مقاله، هرآنچه باید درباره استند کیوسک سفارشگیر، طریقه کار، مزایا و روش سفارش آن بدانید را توضیح میدهیم.
استند سفارش گیر چیست؟
استند کیوسک یا همان استند سفارشگیر نوعی کیوسک تعاملی هوشمند است که معمولا در اماکنی مانند رستوران، فستفود، کافیشاپ، آبمیوهفروشی و شیرینی فروشی یافت میشود. در صفحه نمایشگر این استند کیوسک میتوانید منوی رستوران یا فروشگاه مورد نظر را ببینید و از میان آنها غذا، خوراکی یا نوشیدنی مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، با استفاده از کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیکی هزینه سفارش خود را پرداخت میکنید.
مطالعات نشان میدهند که حدود ۷۰ درصد از مشتریان در سراسر جهان از فناوریهای سلفسرویس از جمله کیوسک سفارشدهی بیشتر استفاده میکنند و سفارش و پرداخت از طریق این کیوسکها را به تعامل با کارکنان رستوران یا فروشگاه ترجیح میدهند. کیوسکهای سلفسرویس همان خدمات دیجیتالی را به مشتریان ارائه میدهند که از طریق فروشگاههای اینترنتی دریافت میکنند، اما به صورت حضوری.
استند کیوسک سفارشگیری را میتوانید با کارتخوان فروشگاه یا رستوران ترکیب کنید. از این راه، تمام فعالیتهای کسبوکار شما از دریافت سفارش گرفته تا نمایش سفارشات در نمایشگر تجاری موجود در آشپزخانه و پرداخت سریع را سادهتر میکند.
دلیل محبوبیت روزافزون استند کیوسک سفارشدهی
کیوسک دیواری یا استند کیوسک سفارشدهی یکی از کاربردیترین ابزارهای فناورانهای هستند که بهتازگی وارد کسبوکارهایی مانند رستورانداری شدهاند. این ابزارها نهتنها کاربرد سادهای دارند، بلکه زمان انتظار مشتریان در صف را کاهش میدهند. در نتیجه، رضایت مشتریان افزایش مییابد و کسبوکارها پررونقتر میشوند.
بااینحال، کاربرد استند کیوسک سفارشدهی فقط به رستورانها و فستفودها محدود نمیشود. هتلداران موفق جهان نیز از این ابزار سلفسرویس برای توسعه کسبوکار خود کمک میگیرند. در پژوهشی که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، ۲۷ درصد از هتلها از کیوسک سفارشدهی استفاده میکردند یا در حال نصب آن بودند و ۴۲ درصد برای این کار برنامهریزی کردند.
کاربرد کیوسکهای سفارشدهی در خواربارفروشیها، فروشگاهها و مراکز خرید نیز رواج یافته است. حتی آمازون مشهور یک فروشگاه خواربارفروشی خودکار ایجاد کرد که به مشتریان این امکان را میداد تا بدون نیاز به ارتباط با کارکنان، اقلامی را از منو خریداری کنند، بهسادگی دکمهای را روی تلفن همراه یا تبلت خود فشار دهند و از طریق فناوری NFC آنچه نیاز دارند بخرند.
مزایای استند سفارشگیر
مزایای استند سفارشگیر
واضح است که استند کیوسک سفارشدهی به یکی از گزینههای محبوب برای سفارش غذا و نوشیدنی تبدیل شده است. علت این محبوبیت به ۶ مزیت مهم این استند کیوسک مربوط میشود.
۱. افزایش حجم سفارش و فروش
بسیاری از کسبوکارهایی که از استند سفارشدهی استفاده میکنند، شاهد افزایش قابل توجه فروش خود هستند. به طور مثال، مکدونالد در سال ۲۰۱۷ میلادی، صدها کیوسک و استند کیوسک سفارشدهی را به عنوان بخشی از بازسازی دیجیتال خود در این سال در شعبههای خود در آمریکا نصب کرد و شاهد افزایش ۵ تا ۶ درصدی فروش در سال اول و افزایش ۲ درصدی فروش محصولات جانبی بود.
۲. افزایش کارایی فرایند سفارشدهی
بهبود کارایی فرایند سفارشهی همچنان چالشی مهم برای ارائه سریعتر محصولات و خدمات است و فناوریهایی مانند کیوسک سفارشدهی میتوانند به شما در این کار کمک کنند. این استند کیوسکها دادهها را بلافاصله اولویتبندی میکنند و شما را قادر میسازند که بخشهای مختلف کسبوکار خود را با یکدیگر هماهنگتر کنید.
اولویتبندی این کیوسک شامل پیشبینی میزان شلوغی یا اوج شلوغی در زمانهای خاصی از روز بر اساس دادههای قبلی، ارائه اطلاعات مفید درباره گزینههای مختلف منو و خدمترسانی بهتر به مشتریان در بخش سفارش و پرداخت میشود. در نتیجه، هیچ یک از بخشهای مربوط به ارائه سفارش مشتری تحت فشار قرار نمیگیرد تا کارایی فرایند سفارشدهی بهبود یابد.
۳. افزایش میزان دقت سفارشدهی
زمانی که صندوقداران در روش سنتی سفارش مشتری را دریافت میکنند، این احتمال وجود دارد که سفارش او به دلایل مختلف دقیقا ثبت نشود. ممکن است صندوقدار سفارش را اشتباه شنیده باشد، در آشپزخانه سفارش اشتباهی آماده شده باشد یا حتی صندوقدار صدای مشتری را هنگام سفارش دادن نشنیده باشد. این چالشهای ارتباطی میان صندوقدار و مشتری با وجود کیوسک سفارشدهی کاهش مییابد. بنابراین، سفارشت برگشتی کمتر میشوند و مشتریان و کارکنان راضی خواهند بود.
۴. حل مشکل کمبود نیروی کار
برخی از رستورانها با مشکل کمبود نیروی کار دستوپنجه نرم میکنند و بعضی از آنها سرمایه کافی برای استخدام نیروی انسانی بیشتر را ندارند. استند کیوسک سفارشدهی میتواند جایگزین یا دستیار نیروی انسانی کسبوکار شما شود. این کیوسک میتواند در تمام ساعات شبانهروز به شکلی خستگیناپذیر سفارشهای مشتریان را دریافت کند. در نتیجه، مجبور نیستید نیروی کار بیشتری استخدام کنید یا هزینهای را به حقوق ماهانه کارکنان اختصاص بدهید.
۵. کاهش زمان انتظار
با وجود استند کیوسک یا کیوسک دیواری سفارشگیر، مشتریان در مدت زمان کوتاهی سفارشات خود را ثبت و دریافت میکنند. در نتیجه، از صفهای طولانی انتظار و مشتریان خسته و عصبانی خبری نخواهد بود. علاوهبراین، میتوان پاسخ بسیاری از سؤالاتی که مشتریان از صندوقدار میپرسند را با یک کلیک روی کیوسک متوجه شد. در نتیجه، مشتریانی که فقط برای پرسیدن یک سؤال در صف ایستادهاند، زودتر به پاسخ مورد نظر خود میرسند.
۶. مدرن شدن تجربه خرید مشتری
مشتریان امروزی بهویژه آنهایی که از نسل Z هستند، روشهای مدرن و خرید غیرحضوری را ترجیح میدهند. بسیاری از مشتریان نسل جدید دوست دارند سراغ کسبوکارهایی بروند که از ابزارهای فناورانهای مانند کیوسک تعاملی استفاده میکنند. شما هم به عنوان مدیر یک کسبوکار موفق باید جهت مدرن کردن تجربه خرید مشتری و افزایش رضایت نسل جدید گام بردارید.
استند سفارشگیر از کجا بخریم؟
برای خرید بهترین مدل استند سفارشگیر باید سراغ حرفهایها بروید. دیجی سان با بیش از ۱۰ سال سابقه تولید ابزارهای فناورانه مانند کیوسک، استند کیوسک، نمایشگر هوشمند و کامپیوتر یکپارچه به شما کمک میکند تا فناوری روز دنیا را به خدمت کسبوکار خود درآورید.
استند کیوسک دیجی سان با نام تجاری سان رایز از طریق سامانه مدیریت محتوای آنلاین نت بی کار میکند. این استند کیوسک با طراحی زیبا و منحصربهفرد ساخته دست جوانان پرتلاش ایرانی است. برای سفارش استند کیوسک سان رایز با کاربرد سفارشدهی، کافیست با کارشناسان فروش دیجی سان تماس بگیرید. این کارشناسان با ارزیابی موقعیت و شرایط کسبوکار شما بهترین مدل از این استند کیوسک را به شما معرفی میکنند تا شما هم مثل کسبوکارهای موفق دنیا به سوی آیندهای هوشمند گام بردارید.