زمانی که سخنی از بنرها به میان میآید، معمولاً به یاد نگارههای مستطیلی شکلی میافتیم که با هر محتوایی که دارند، با اشغال فضایی مشخص و حواشی زیادی که به هنگام نصب دارند (از جمله یافتن فضا و تکیهگاه ایدهآل برای نصب یا تراز بودن نسبت به زمین) پیام خود را به مخاطبینشان انتقال میدهند.
اگرچه این محصولات بواسطه چاپهای دیجیتالی قادر به پذیرش هر طرحی روی مدیای خام خود بوده و با وجود پرینترهای لارج فرمت و عریض تقریباً محدودیت ابعادی نیز ندارند، اما حقیقتی که در خصوص چاپ بنر وجود دارد این است که گاهی ساختارشان متناسب با نیازهای یک متقاضی نبوده و به دلایلی نظیر ناموزونی با محیط، مسدود کردن دید افراد حاضر در مکانی مشخص، فقدان جای کافی برای نصب و… نمیتوان در هر جایگاهی از آنها استفاده کرد.
از آنجایی که ویژگیهای مثبت بنرها نظیر کیفیت بالا در چاپ رنگها و همچنین خوانایی محتوای نوشتاری، مقاومت زیاد در برابر تهدیدات محیطی، قیمت مناسب، همسو بودن با سلیقه مردم و عرف جامعه و انطباق با روشهای تبلیغات میدانی در کشورمان هم سبب شده است تا نتوانیم این محصولات را به سادگی نادیده بگیریم، یک بنر استندی میتواند جایگزین خوبی برای نمونه های کلاسیکتر بنر در مواردی خاص باشد.
بنر استندی
بنر استندی یا ایستاده، محصولی از جنس محصولات فوق الذکر میباشد، با این تفاوت که بواسطه قرارگیری بر روی پایه هایی عمودی سرپا میایستد. در خصوص این محصولات میتوان به این نکته اشاره کرد که دارای ابعاد استانداردی بوده (مثلاً 90 × 200 یا 60 × 160 سانتی متر مربع)، قابلیت جایگزینی پوسته و قرار دادن بنری جدید روی پایه قدیمی را دارند، میتوان از آنها در فضاهای داخلی نیز استفاده نموده، جای زیادی اشغال نمیکنند و در صورت لزوم میتوان آن ها را جمعآوری کرد.
یکی از مهمترین ویژگیهای این بنرهای پرتابل و وجه تمایز آنها با نمونههای معمولی بنر در عدم وابستگی آن ها به عوامل محیطیست. به بیانی دیگر، زمانی که قصد نصب کردن یک بنر معمولی را داریم، چنانچه قرار نباشد تا این نگاره روی سطحی مثل یک دیوار بچسبد، وجود حداقل دو عامل در طرفین یا بالای آن لازم است تا ریسمانی را که از گوشههای بنر آمده است به آن ها گره بزنیم.
این در حالیست که بنرهای استندی همانند چاپ فلکس یا چاپ دیجیتال به واسطه پایههایی از جنسهای گوناگون و با طراحیهای متنوع فاقد این ویژگی منفی بوده و در هرکجا که قرار گیرند با کیفیت بالا به وظیفه خود عمل میکنند؛ در نتیجه گاهی در زمره سازه های نمایشگاهی قرار میگیرند.
در تکمیل ویژگی این محصولات جای دارد به این نکته هم اشاره کنیم که پایه های سبک این محصولات قابلیت انفصال و اتصال داشته، در نتیجه چنانچه به طور مثال تا نمایشگاه سال آینده به آنها نیاز نداشته باشیم، میتوانیم آنها را باز کرده در کاوری مخصوص تا موعد بعدی (با اشغال فضایی حداقلی) نگهداری کنیم.
کاربرد بنرهای پایه دار
به طور کلی هر کاربردی که بنرهای معمولی دارند را میتوان به بنر استندی هم نسبت داد که عرض تسلیت به بازماندگان یک متوفی، تبریک یک رویداد، خیر مقدم به یک شخصیت، اعلام زمان یک گردهمایی یا جلسه، ارائه نکات آموزشی و دانستنی، تبلیغ و حتی کاربردهای دکوراتیو بخشی از آنها میباشند. این در حالیست که به طور خاص از این محصولات به منظور ارائه مختصر و مفید یک مفهوم و همچنین در مواقعی که نیاز به تعویض بنر در دورههای کوتاه مدت است استفاده میشود.
مدل های خاص بنرهای ایستاده
سئو وب سایت فوق توسط سئویاب نجام شده است و نیازمندی ساختمان، یکی از مهمترین معیارهای طبقه بندی انواع بنرهای استندی حالت پایه و نحوه ایستادن این محصولات میباشد. به عنوان مثال شاید تفاوتی در نحوه تولید مدیای یک بنر ایکس با رول آپی وجود نداشته باشد، اما از آنجایی که این محصولات به طرق مختلفی باز و بسته شده یا سرپا قرار میگیرند عملاً دو دسته جداگانه را تشکیل میدهند.
در همین رابطه بنر ایکس مدیایی دارای پایه ضربدریست. زمانی که در پشت بنر قرار میگیریم، پایه آن شبیه به حرف X دیده میشود، به همین منظور به این محصولات استند ایکس گفته میشود. فریم مذکور معمولاً از جنس آلومینیوم بوده، مدیا همانند سایر بنرها PVC و کتد لمینت یا بنر در رنگ و طرحهای متفاوت به چاپ میرسد.
این در حالیست که بنرهای ایستاده رول آپ یا کرکرهای عملاً از یک پایه که بنر به صورت لولهای دورن آن قرار میگیرد ساخته شدهاند. پر واضح است که با باز شدن این اثر و قرار گرفتن پایه نگه دارنده زیر آن، بنر مورد نظر ما در قامتی برافراشته قرار میگیرد.