صاحبان کسب و کارها اغلب در مورد ماهیت و مفهوم سئو سردرگم هستند. اما برخلاف باور شایع، سئوی خوب به معنای سواستفاده از الگوریتم های گوگل نیست، بلکه برعکس، رسیدن به صفحه اول گوگل بیشتر بواسطه تبعیت از قوانین و دستورالعمل های این موتورجستجو و بهره از دانش و اطلاعات خودمان از نوع و چگونگی مکانیزم گوگل حاصل میشود.
برای اینکه بتوانید در سئو سایت خود موفق باشید و به رتبه هایی بالا برسید باید از مجموعه ای از دستورالعمل ها تبعیت کنید، دستورالعمل هایی که تحت عنوان” الگوریتم” های گوگل شناخته میشوند.
این الگوریتم ها در واقع تلاش گوگل برای استانداردسازی فضای خود و در جهت هدایت دقیق کاربران به مورد جستجو اعمال میشوند.
شرکت شانار با تیمی متشکل از کارشناسان، همگام با تغییرات گوگل، تیم سئو خود را به روز میکند. میتوانید پیش از واگذاری کار سئوی سایت خود از مشاوره این شرکت بهره مند شوید.
چگونه در رتبه گوگل بالا برویم؟
یافتن لغات کلیدی:
باید بدانید که افراد در جستجو برای خدمات و کالاهای شما، چه لغاتی را در موتور جستجو وارد میکنند. در این مرحله، کارشناسان سئوی شرکت از خود صاحبین شرکت در ارتباط با لغات کلیدی و مهم پرس و جو میکنند و بعد از آن با بررسی های کارشناسی به همراه آزمایشات عملی (میدانی)، لغات کلیدی را پیدا میکنند.
بهینه سازی درون سایت:
بهینه سازی درون سایت، امکان ارتباط وبسایت شما با گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی را فراهم میآورد.
سرعت:
سرعت بالا آمدن سایت شما در گوشی های موبایل. این امتیاز در اغلب موارد سئو مورد اغماض واقع میشود. این درحالی است که اغلب کارشناسان حوزه مجازی مدت زمان حضور یک کاربر در یک سایت را 7 ثانیه برآورد کرده اند.
لینک ها
لینک هایی که از دیگر سایت ها به سایت شما داده میشود، نشان میدهد که صاحب سایتی ارزشمند و قابل رجوع هستید.
اما رسیدن به این اهداف آسان نیست. این موارد در واقع، مهم ترین مواردی هستند که در سئو سایت باید مورد توجه قرار بگیرند.

مراحل انجام سئو سایت
مرحله 1: تحلیل سایت و تعیین استراتژی
برای شروع فرآیند سئو، شرکت طرف قرارداد ابتدا باید جلسه ای را با شرکت سفارش دهنده برگزار کند. در این جلسه باید در ارتباط با اهداف، معیارها، شاخصه های جمعیتی مشتریان، رقبا، و دیگر موارد مرتبط با سئو بحث شود.
بعد از این مرحله، تحلیلی کلی از سئو سایت به عمل میآید و گزارشی به مشتری ارائه میشود. این گزارش شامل این موارد میشود:
- لغات کلیدی که باید هدف گذاری شوند.
- رتبه و ترافیک حال حاضر سایت.
- بهینه سازی یا سئوکاری پیشنهادی برای وب سایت، و همینطور میزان فعالیت مورد نیاز در صفحات مجازی مهمی چون فیسبوک.
- تحلیل از میزان سختی کار.
- استراتژی پیشنهادی برای تولید محتوا.
در پایان این مرحله، شرکت گزارشی از هدف و ابزار لازم برای رسیدن به آن به مشتری ارائه میشود.
مرحله 2: بهینه سازی درون سایت
بعد از اینکه استراتژی کلی سئو برای مشتری تعیین شد، مرحله بعد، مرحله بهینه سازی وب سایت و صفحاتی است که تحت کنترل وب سایت میباشد. در این مرحله، شرکت این اطمینان را حاصل میکند که صفحه ورود به صورتی صحیح برای موتورهای جستجو بهینه شده است.
علاوه بر این، در این مرحله این اطمینان حاصل میشود که برای هر عبارت کلیدی هدف گذاری شده و صفحه فرود مناسب وجود دارد.
این ها مواردی است که هر کدام در سئو سایت اهمیت حیاتی دارد. شرکت شانار با تیم کارشناسی خود تمام این موارد را پوشش میدهد. همچنین به مشتریان در بهینه سازی فرآیند اتصال و ارتباط کاربران و مشتریان و تکمیل فرآیند خرید کمک میکنیم، که این امر چیزی فراتر از سئو اولیه است. در این مرحله شرکت از طریق توجه به خواسته های مشتریان در هنگام ورود به سایت و میزان اثربخشی سایت در پاسخگویی، خدمات خود را ارائه میدهد. برای تحقق این امر، شرکت سئو باید فضای سایت را به گونه ای ساختارمند کند که مشتریان دقیقا بدانند باید چه مسیری را دنبال کنند. مثلا موارد زیر در قسمت های مختلف سایت، ارتباط با مشتریان و همچنین تبدیل آنها از یک کاربر به مشتری را تسهیل میکنند؛
- همین حالا تماس بگیرید.
- تعیین وقت ملاقات با مشاورین و بهره از مشاوره های رایگان.
- از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.
- فرم تماس را پر کنید.
این ها مواردی ساده اما کاربردی هستند که زمینه ارتباط کاربران را با شرکت فراهم میآورند.

استراتژی محتوا
حتما در موقع خرابی دندان و مراجعه به دندانپزشک، با این عبارات روبه رو شده اید، مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید. توصیه ای که در صورت عدم رعایت، دوباره شما را مجبور به مراجعه به دندانپزشک میکند برای صاحبان کسب و تجارت هم، محتوا چنین کارکردی دارد. در واقع یک کسب و کار، به نسبت حجم کاری خود به طور مرتب نیاز به ایجاد محتواهای جدید دارد.
مشخص است که خود صاحبان کسب و کار در ارتباط با تجارت و صنایع خود اطلاعات بالاتری دارند، اما یک شرکت تولید محتوا میتواند استراتژی کلی محتوا را تعیین کند، با آنها در ارتباط با موارد و محتوای مورد نیاز صحبت کند، و بازخوردهای لازم را در ارتباط با محتوای ارائه شده در اختیار آنها بگذارد.
مرحله3 : سئو دائمی و پیشرفته: لینک سازی، تعقیب و به روزرسانی.
دو مرحله پیشین، چارچوب و اساس ایجاد یک وب سایت را شکل میدهد. برای اینکه، روند امتیازگیری سایت مثبت باقی بماند باید به طور مرتب محتواهای جدید در سایت قرار داده شود و به صورت ماهانه، استراتژی با توجه به معیارهای تعیین شده کنترل و در صورت لزوم تغییر داده شود. به عنوان مثال لینک دهی یکی از موارد مهم در بالا رفتن رتبه یک سایت است. اما خود لینک دهی از زمان استفاده به عنوان یکی از ابزارهای سئو، دچار تغییرات بسیاری شده است. یافتن وب سایت های پربازدید و همچنین توجه به تغییرات در الگوریتم های گوگل که حالا در شناسایی بک لینک های جعلی بسیار متبحر شده اند در این زمینه بسیار اهمیت دارد. در واقع رعایت اصول تولید محتوا، میتواند لینک گیری از سایت های دیگر را موجه و واقعی بسازد. به طور کلی فرآیند لینک سازی و ایجاد محتوا پروسه ای تدریجی و دائمی است.
ترسیم هدف
میزان موفقیت در حوزه سئو تا حد زیادی به میزان رقابتی بودن لغات کلیدی مربوط است. به طور متوسط رسیدن به رتبه بالا فرآیندی زمان بر است.
با این حال، با اطمینان میتوان گفت که در صورت فعالیت دائمی و فعالیت ضعیف رقبا، میتوانید انتظار رسیدن به رتبه بالا را داشته باشید. نکته ای که در بیشتر حوزه های تجاری مشهود است، فعالیت نیم بند شرکت های مختلف در زمینه سئو است، یعنی اینکه بیشتر فعالان به صورت جدی و پیگیر در حوزه سئو فعال نیستند.
به همین دلیل، دست یافتن به رتبه بالا در سئو، اگر به صورتی هدفمند و توسط تیم های کارشناسی خبره انجام شود کاملا محتمل و عملی است. شرکت شانار از این قابلیت و توانمندی بهره مند است و با انجام مشاوره سئو به صورت رایگان و پیش از دریافت سفارش شما، استراتژی را برای شما تعیین و با استفاده از ابزارهای خود، میزان موفقیت شما و بازه زمانی مورد نیاز برای رسیدن به هدف را مشخص کند.