اسکوئر انیکس با معرفی بازی Final Fantasy 14: Endwalker و مشخص شدن برخی از ویژگیهای جدید آن مانند زمان انتشار، شخصیت جدید و ویژگیهای نوآورانهای که در بازی دارد، بعد از موفقیت چشمگیر سری Shadowbringers، تیم توسعه این بازی کمی روند کار خود را کندتر کرده اند و Naoki Yoshida در این باره با PC Gamer صحبتهای جالبی را داشته است.
هنگامی که از او خواسته شد تا میزان داستان و برشهای بین Shadowbringers و Endwalker را مقایسه کند، او پاسخ داد که تقریبا مبلغ بودجه این اثر 1.3 برابر شده است و ما در ابتدا فکر کردیم که این مقدار کمی زیاد است و این خیلی زیاد بود و ما به دنبال این بودیم که بخشهای مختلف داستان را مجددا باز طراحی کنیم، اما این موضوع خیلی زمانبر بود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به سوی جلو پیش برویم.
او همچنین اعلام کرده است، البته در بازی سیاه چالهای جدید و همچنین دو شغل و یک مسابقه دیگر نیز قرار داده شده است و کیفیت کلی محتوا بهبود پیدا کرده است، اما در کل تعداد زندان و سیاه چالههای بازی به همان اندازه Shadowbringers خواهد بود و هرگز از آن کم نخواهیم کرد. اما کیفیت طراحیها، محیط پس زمینه، مکانیک و برخی از بخشهای نبرد را بهبود دادهایم و فکر میکنیم که این سری یک تجربه بسیار قوی و مورد پسند بین تمام این مجموعه خواهد بود.
در مورد داستان نیز یوشیدا اعلام کرده است که تیم توسعه بخشهای بیشتری را نیز در بازی قرار داده است و ما دوست داریم تا مردم آنها را تجربه کنند که در برخی از موارد بسیار نیز احساسی هستند. ما بسیاری از چالشهای جدید را در سیستم پذیرفتهایم ، این نبردها مکانیکهای جدیدی را به عنوان عنصر غافلگیری در آنها گنجانده است، بنابراین امیدوارم بازیکنان آن را امتحان کنند و آن را با چشم خود ببینند. بنابراین هر وقت تیم توسعه همه تلاش خود را میکند، ما میخواهیم بهترین و جدیدترینها را به شما برسانیم و ما در مورد آنچه تحویل میدهیم واقعاً علاقه مند هستیم.
Final Fantasy 14: Endwalker در حال حاضر قرار است در تاریخ 23 نوامبر برای PS4 ، PS5 و PC منتشر شود و احتمالا زمان این بازی در دوره A Realm Reborn باشد و در بازی بازیکنان در تلاش برای نجات جهان به مناطقی مانند Labyrinthos ،Mare Lamentorum on the Moon و Old Sharlayan سفر خواهند کرد.
منبع : gamingbolt