مهمترین بخش برای فروش هر محصول بسته بندی آن میباشد. به ویژه زمانی که قصد صادرات کالاهای خود را دارید باید به بسته بندی توجه ویژه ای داشته باشید. در واقع بسته بندی مثل لباسی است که بر تن باشد. هر چقدر جذاب، با کیفیتتر و به عبارتی تنخور بهتری داشته باشد توجه مشتریان بیشتری را به خود جلب میکند.
بسته بندی محصولات صادراتی معرف هویت کالای شماست. از طرفی پوشش، محافظی برای آن به شمار میرود که در هنگام حمل و نقل تا رسیدن به دست مشتری آن را از هر نوع آسیبی محفوظ نگه می دارد. البته به شرطی که هنگام خرید کارتن از کارتن سازی های معتبری مثل گلبرگ باکس، کارتن مناسبی برای کالای خود انتخاب کرده باشید. زیرا کارتنها و جعبههای متنوع زیادی در بازار موجود میباشند که هر کدام تنها برای محصولات خاصی مناسب هستند.
به همان اندازه که یک کارتن مناسب میتواند فروش محصولتان را چند برابر سازد استفاده از یک کارتن نامناسب نیز خسارت جبران ناپذیری به کسب و کارتان وارد خواهد ساخت.
6 نکته مهم در زمان خرید کارتن
در هنگام خرید کارتن از کارتن سازی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره شده است.
کارتن صادراتی
زمانی که صحبت از صادرات به میان میآید کارتن محصول میتواند بهترین تبلیغ کننده برای محصولات شما باشد. زیرا زمانی که در بازارهای جهانی حضور مییابید تولید کنندگان زیادی وجود دارند که محصولاتی مشابه محصولات شما را ارائه مینمایند. در نتیجه، چیزی که محصول شما را از سایر محصولات مشابه متمایز میسازد نوع کارتن بسته بندی محصول شماست. اما هر نوع کارتنی برای یک محصول صادراتی مناسب نمی باشد. برای موفقیت در صادرات باید به مرغوبیت، طرح، لیبل و کیفیت چاپ روی کارتن، سایز آن، ضخامت و… توجه نمایید. بنابراین قبل از صادرات محصول خود بهتر است کارتن مخصوص صادرات و متناسب با نوع محصول خود تهیه نمایید.
قیمت کارتن
توجه داشته باشید که خرید کارتن ارزان به معنای خرید کارتن بیکیفیت نیست. چرا که برای صادرات علاوه بر کیفیت کارتن باید تا حد امکان مقرون بهصرفهترین کارتن را خریداری نمود. زیرا خرید کارتن برای محصولات در حجم انبوه و با قیمت بالا از نظر اقتصادی بهصرفه نخواهد بود.
از طرف دیگر، زمانی که تاجر هستید و میخواهید محصولات خود را به صورت عمده به فروش برسانید یا قصد صادرات انبوه میوه و سایر محصولات به خارج از کشور را دارید قیمت کارتن روی قیمت نهایی محصول شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت. زیرا شما باید برای چاپ کارتن و سفارشی سازی آن برای کل محصولات خود هزینه کنید. بنابراین این کار مستلزم صرف هزینه زیادی خواهد بود. در نتیجه باید به قیمت کارتن نیز توجه نمایید. سعی کنید کارتنهای مختلفی که در کارتن سازی برای محصول شما تولید میشود را از نظر قیمت و کیفیت با یکدیگر مقایسه نمایید. سپس کارتنی را انتخاب نمایید که بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت را دارد و کاملا متناسب با محصول شماست.
نوع کارتن
زمانی که قصد خرید کارتن برای یک محصول صادراتی را دارید ابتدا باید به نوع محصول خود توجه نمایید. کارتن محصول باید از ایمنی و دوام بالایی برخوردار باشد و بتواند سلامت محصول را تضمین کند. از طرف دیگر اولین چیزی که مشتریان قبل از خرید محصولتان میبینند کارتن محصول میباشد. بنابراین باید کارتن را به هم به عنوان یک محافظ و هم به عنوان یک ابزار قوی تبلیغاتی در نظر بگیرید. زیرا کارتن محصول می تواند روی فروش محصول و حتی تصمیم مجدد مشتری به خرید اثر بگذارد. بنابراین در هنگام خرید کارتن خیلی مهم است که چه کارتن و چه نوع بسته بندی برای محصول خود انتخاب میکنید.
نکته قابل توجه دیگر اینکه بعضی از برندها بسته بندی محصولات خود مثل شکلات و بیسکویت را به نحوی طراحی میکنند که بسیار زیبا، شکیل و مقاوم باشد و بتوان از آن علاوه بر نگهداری محصول مورد نظر برای مصارف دیگر نیز استفاده کرد. بنابراین مشتریان پس از خرید آن را نگه میدارند همین امر باعث میشود که در آینده بسیاری از آنها با دیدن مجدد ظرف بسته بندی به خرید مجدد محصول ترغیب شوند.
مقاومت کارتن
ضعف در بسته بندی باعث کاهش صادرات محصولتان خواهد شد. برای اینکه بتوانید در بازار پر رقابت امروزی جایگاه خود را حفظ کنید باید علاوه بر کیفیت محصول خود به کیفیت و مقاومت کارتن محصولتان نیز توجه نمایید. کارتنها درجه مقاومت متفاوتی دارند. قبل از خرید کارتن ابتدا وزن محصول خود و نوع آن را در نظر بگیرید. آیا محصول شما در صورت مچاله شدن کارتن آسیب خواهد دید؟ تا چه حد مچاله شدن را میتواند تحمل کند؟ هر قدر محصولتان وزن بیشتری داشته باشد باید کارتن مقاومتری انتخاب نمایید. همچنین میزان مچاله شدن کارتن را نیز نباید فراموش کرد. کارتنهای فوق محکم 5 لایه در فلوتهای BC و EB نسبت به کارتنهای استاندارد 3 لایه فلوت B و C درصد مچاله شدگی کمتر و مقاومت بالاتری دارند. این نوع کارتن مخصوص محصولات حساس و سنگین وزن میباشد و وزن بیشتری را نسبت به کارتنهای معمولی میتواند تحمل نماید.
اگر محصول شما وزنی کمتر از 30 کیلوگرم دارد خرید یک کارتن 3 لایه با قدرت استاندارد مقرونبهصرفهتر از کارتنهای 5 لایه خواهد بود. اما برای محصولات با وزن بیشتر از 30 کیلوگرم باید از مقاومتری استفاده نمایید.
کیفیت چاپ
اهمیت به کیفیت چاپ باعث میشود بتوانید در مقابل رقبا قدرت بیشتری داشته باشید. بعلاوه، اگر مشتری اولین بار است که محصول شما را خریداری میکند کیفیت بالای چاپ اولین چیزی است که باعث میشود به برندتان اعتماد کند.
با کیفیت چاپ به ویژه بخش اطلاعات محصول میتوان نظر مصرف کنندگان را جلب نمود. زیرا مصرف کننده زمانی که قصد خرید محصولی را داشته باشد به توضیحات محصول و کیفیت چاپ آن دقت خواهد کرد. گرچه این اطلاعات شاید در حد یک یا دو خط بیشتر نباشد اما بخش مهمی برای مشتریان محسوب میشود.
در چاپ بسته بندی هدف باید نشان دادن محتوی محصول شما باشد. بنابراین باید از اغراق یا درج اطلاعات اشتباه خودداری کنید. بعضی از محصولات نیز دارای عوارض جانبی یا موارد احتیاطی هستند که باید روی کارتن محصول درج شود تا مصرف کننده در هنگام خرید متوجه آنها شود.
کارتن محصول خود را سفارشی نمایید
علاوه بر زیبایی و مواردی که کمی قبلتر گفته شد کارتن محصول شما باید منحصربفرد باشد و در اولین نگاه مصرف کننده متوجه شود که متعلق به چه برندی است. رنگ، طرح، فونت و تمام عناصر بصری باید به دقت انتخاب شوند. استفاده از طرحهای جذاب و شعارهای خاص برند شما نیز روی تصمیم به خرید مشتریان تاثیر زیادی خواهد داشت. بنابراین اگر میخواهید روی بسته بندی محصول خود سرمایه گذاری کنید توصیه میشود آن را سفارشی نمایید.
کارتن سازی گلبرگ باکس با سالها تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع کارتن بسته بندی محصولات و دارا بودن طراحان و گرافیستهای مجرب میتواند در این راه یاریرسان شما باشد. شما میتوانید با مراجعه به سایت گلبرگ باکس تنها با چند کلیک طرح دلخواه خود را سفارش دهید.