در چند سال گذشته شاهد ترند های بسیاری در طراحی لوگو بوده ایم. برخی از آنها کاملاً به یاد ماندنی و جاودانه هستند مانند طرح های مینیمال و برخی دیگر به سرعت تغییر میکنند. در حالی که کارشناسان میگویند که طراحان باید از دنبال کردن ترند ها اجتناب کنند، اما ایده خوبی است که با ترند ها همراه باشید و جدیدترین ها را دنبال کنید. این امر میتواند به ایجاد لوگوهایی مرتبط و حداقل نیاز به ارتقاء در طول زمان را فراهم کند. همگام شدن با همه ترندهای در حال تغییر هر سال میتواند کمی دشوار باشد. اگر برای شما مهم است که در مورد جدیدترین ها بدانید تا بتوانید به راحتی الهام بگیرید تا بتوانید در طراحی لوگو خود بگنجانید. بیایید در مورد برخی از ترندهای برتر سال 2023 صحبت کنیم.
1. طراحی لوگو به سبک مونوگرام
این یکی از بزرگترین ترندهایی است که انتظار میرود در سال 2023 رواج پیدا کند. بسیاری از کسب و کارها ترجیح میدهند لوگوی برند خود را حداقلی و همه کاره نگه دارند. نمادهای انتزاعی یا معنی دار میتوانند به ارسال پیام مناسب با عناصر کمتر کمک کنند. به همین دلیل است که طراحی مونوگرام در طراحی لوگو بسیار محبوب شده است. شرکتهایی که در حوزه فناوری اطلاعات، بازاریابی، ارتباطات و سلامت و تناسب اندام هستند، تنها برخی از آنهایی هستند که طراحی لوگو، مونوگرام را برای نشان دادن برندهای خود انتخاب میکنند. تأثیرگذاری با یک نماد ساده آسان تر است و مردم را نیز به فکر وادار میکند. با حروف اول نام برند که با لوگوتایپ ادغام میشوند، میتوانید توجه را به لوگو خود جلب کنید و مخاطبان گسترده تری را با موفقیت درگیر کنید. این سبک لوگو را میتوان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، در طراحی ست اداری ، در طراحی بسته بندی و کارت های ویزیت نیز استفاده کرد.

2. طراحی لوگو با استفاده از گرادیانت ها
ممکن است قبلاً با تعداد زیادی لوگو روبرو شده باشید که از این ترند پیروی میکنند یا از آن الهام گرفته اند. طراحان و صاحبان مشاغل برای بیان خلاقیت و ایجاد تأثیر ماندگار بر بینندگان، گرادیانت را انتخاب میکنند. هم اینستاگرام و هم Adobe Creative Cloud به دلیل استفاده از گرادینت در لوگوی خود توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. گرادیانت ها میتوانند افراد را در رسانههای چاپی و دیجیتال درگیر کنند و در مقابل هر پسزمینهای نیز برجسته شوند. اگر در مورد آن فکر میکنید، انتظار میرود این ترند در سال آینده محبوبیت بیشتری پیدا کند. کسبوکارهای خردهفروشی، توسعه نرمافزار و محاسبات ابری میتوانند رنگها یا گرادیانت ها را با آنچه که منعکس کننده کاری است که انجام میدهند ارائه میدهند، ترکیب کنند. ایده خوبی است که به پیام برند نیز توجه کنید. در غیر این صورت، مردم ممکن است در مورد صنعت یا تخصص گیج شوند.

3. طراحی لوگو با الگوهای هندسی
در سال 2023 باید مراقب الگوهای هندسی مختلف در طراحی لوگو باشید. آنها را میتوان با یک نماد، حرف یا نام تجاری اضافه کرد تا بر درک یک برند تأثیر بگذارد. اشکال سخت مانند مثلث، مربع یا لوزی را میتوان با هنر خط یا راه راه ادغام کرد تا الگویی ایجاد کند که برای مخاطب جذاب باشد. ممکن است این موضوع را در لوگوهای HSBC، Mitsubishi و Adobe مشاهده کنید. از اشکال و الگوهای هندسی برای ایجاد تأثیر قوی بر بیننده و ایجاد احساس اعتماد و اطمینان استفاده شده است.
این ترند در آینده نیز محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد. اشکال را میتوان به صورت خلاقانه با متن استفاده کرد یا با نمادها ادغام کرد تا یک لوگوی برند جذاب ایجاد کند. شرکتهای فناوری، مالی، ورزش یا مراقبتهای بهداشتی میتوانند الگوهای هندسی را در لوگوی خود بگنجانند تا داستانی را بیان کنند یا پیامی معنادار ارسال کنند.

4. طراحی لوگو با استفاده از پالت رنگی خنثی
پالت های رنگی که از طبیعت و رنگ های خنثی الهام گرفته شده اند در سال آینده بیشتر دیده میشوند. ممکن است در لوگوی برندهای محصولات مراقبت از پوست و مواد غذایی ارگانیک، رنگهای خنثی را بیابید. این عمدتاً به این دلیل است که چنین رنگها یا رنگهایی میتوانند مفهوم را از نزدیک منعکس کنند و همچنین یک اثر آرام بخش داشته باشند. در سال 2023، مردم انتظار دارند که شاهد استفاده از چنین رنگ هایی توسط مشاغل در حوزه سلامتی، مراقبت های بهداشتی، خرده فروشی و سفر باشند. با انتخاب رنگ های طبیعی و ظریف مانند آبی کم رنگ یا سبز، قهوه ای روشن و صورتی کم رنگ، میتوانید یک لوگوی جذاب ایجاد کنید که در طول زمان به حداقل تغییر نیاز داشته باشد.
رنگهای خنثی همچنین میتوانند وبسایت، شبکههای رسانههای اجتماعی برای اینستاگرام و مواد چاپی مانند بروشور یا کاتالوگ را برای مخاطب برجسته کنند. از آنجایی که آنها بیننده را تحت تأثیر قرار نمی دهند، ممکن است افراد متقاعد شوند که به دنبال اطلاعات بیشتر و بررسی محصولات یا خدمات باشند. چنین پالت هایی میتوانند با هر طرح لوگویی به خوبی کار کنند و آن را پیچیده و ظریف جلوه دهند.

5. محو شدن لوگوتایپ ها و نشان تصویری
ناپدید شدن میتواند توجه مخاطب را فوراً به سمت لوگو جذب نماید و هم چنین باعث شود مخاطب بعداً نیز به آن فکر کند. محو کردن لوگو را میتوان به اشکال، نمادها یا خطوط و قسمت هایی از متن در نام شرکت اضافه کرد. با قرار دادن این افکت میتوانید در عین سادگی تاثیری ماندگار نیز داشته باشید. مطمئناً میتوانید در بین مصرف کنندگان علاقه ایجاد کنید و لوگوی خود را نیز منحصر به فرد کنید. در سال 2023، برندها به احتمال زیاد تمرکز خود را روی لوگوهایی با اثر محوشدگی میگذارند. همچنین میتوانید بعداً طرح را متحرک کنید یا یک GIF برای حساب های رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید. محو شدن متن یا نشان تصویری به جذابیت لوگوها در فناوری، محاسبات، بازی و سرگرمی نیز میافزاید.

6. طراحی لوگو با تصویرسازی انتزاعی
در حالی که انتظار میرود لوگوهای مینیمالیستی و مدرن در صنعت طراحی لوگو رواج پیدا کنند، شما باید طرح ها یا تصاویر پیچیده را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از برندها لوگوهای پیچیده را ترجیح میدهند تا بر مخاطب تأثیر بگذارند و احساس نوستالژی یا راحتی را نشان دهند. تصاویر قدیمی میتوانند برای برندهای صنعت غذا یا رستوران، ساخت و ساز، کشاورزی و تولید عالی باشند. این ترند احتمالاً ادامه خواهد یافت زیرا مصرف کنندگان از نزدیک با چنین عناصری در ارتباط هستند. تصویرسازی در لوگوها میتواند توجه آنها را روی محصولات، فروشگاه یا پلتفرم های دیجیتال نیز جلب کند. ممکن است افراد بعداً طرح را به سرعت به خاطر بیاورند. همچنین گفتن داستان برند و ایجاد درک مثبت در ذهن مخاطب آسانتر است.

7. طراحی لوگو مینیمالیستی
در پایان، یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشت این است که سادگی بهترین است. ممکن است عبارت «کمتر، بیشتر است» را در طراحی شنیده باشید و این عبارت برای مدت طولانی همچنان غالب خواهد ماند. یک لوگوی ساده که فورا پیام خود را منتقل میکند میتواند برای جذب مشتریان بالقوه بسیار موثر باشد. گاهی اوقات، مردم نمیخواهند زمان زیادی را صرف کنند تا بفهمند یک برند چه میخواهد بگوید یا چه معنایی دارد. اپل، کوکاکولا و نایک تنها چند نمونه از برندهایی هستند که به مردم میگویند با طراحی لوگوی ساده چه انتظاری داشته باشند. شما میتوانید از چنین نماد الهام بگیرید و حداقل عناصر را برای برجسته کردن تخصص و پیام خود انتخاب کنید.
نتیجه گیری
اینها برخی از ترندهای برتر لوگو برای سال 2023 هستند که باید به آنها توجه کنید. اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار در چند ماه آینده هستید، همین حالا طراحی خود را شروع کنید. برای انتخاب لوگو برنده برای استارتاپ یا شرکت خود باید به شرکتی که سال ها تجربه در امر طراحی لوگو و تبلیغات دارد اعتماد کنید.
کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر، با 14 سال سابقه در امر طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی وبسایت و هویت بصری میتواند مناسب ترین لوگو را طبق ترند های 2023 برای شما طراحی نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه 09124184600 تماس حاصل فرمایید.