شرکت مادر اسنپ چت، یعنی اسنپ، در گزارش سرمایهگذار سه ماهه چهارم سال 2021 خود فاش کرد که پس از نزدیک به پنج سال، سرانجام در حال کسب سود است. اسنپ از رشد ۶۴ درصدی درآمد سالانه خود نسبت به سال گذشته خبر داد. علاوه بر این، این شرکت فاش کرد که کاربران فعال روزانه آن در طول سال 20 درصد افزایش داشته است.
اسنپ چت بالاخره سود میکند
طبق گزارش سرمایه گذار، شرکت اسنپ در سال 2021 در مجموع 4.1 میلیارد دلار درآمد داشته است. با این حال، سود خالص شرکت تنها 23 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با کل درآمد شرکت ناچیز است. با این وجود، این یکی از بهترین سالها برای اسنپ بوده است، زیرا این شرکت در نهایت پس از انتشار عمومی در سال 2017 به سود رسید. مواقعی وجود داشت که اسنپ برای رشد پایگاه کاربران برای اسنپ چت تلاش میکرد و با ضررهای زیادی روبرو میشد.
با این حال، امسال این شرکت توانست روزانه بیش از 2 میلیون کاربر فعال داشته باشد و در مجموع 319 میلیون کاربر را به خود اختصاص دهد. این یک عامل مثبت برای این شرکت است زیرا متا، یکی از رقبای اسنپ، دیروز گزارش داد که فیسبوک 1 میلیون کاربر فعال روزانه را در طول سال از دست داده است که برای اولین بار برای این شرکت بوده است.
اوان اشپیگل، مدیر عامل اسنپ در بیانیه ای گفت: «2021 سال هیجان انگیزی برای اسنپ بود و ما پیشرفت چشمگیری در رشد کسب و کار و خدمت به جامعه جهانی خود داشتیم. قدرت کسب و کار اصلی ما به ما این امکان را داده است که سرمایه گذاری خود را در واقعیت افزوده تسریع کنیم و روشی را که جامعه اسنپ چت از طریق دوربین ما تجربه میکند، تغییر دهد.
علاوه بر این، اسنپ چت درآمدی معادل 1.3 میلیارد در سه ماهه چهارم 2021 به دست آورد که منجر به افزایش 42 درصدی سود آن شد. در حالی که اپلیکیشن پیامرسان از شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل رنج میبرد و مانند سایر پلتفرمها، درآمد خود را از تبلیغکنندگان از دست میدهد، به نظر میرسد که بالاخره در حال بازگشت به بازی است. قیمت سهام اسنپ پس از انتشار گزارش درآمد خود حدود 52 درصد افزایش یافت که خبر خوبی برای سرمایه گذاران این شرکت است.
در حالی که استوری های اسنپ چت کمتری به اشتراک گذاشته میشود، اشپیگل میگوید که کاربران اسنپ چت محتوای ممتاز و Spotlight بیشتری نسبت به اشتراک گذاری استوری های اسنپ با دوستان یا خانواده مصرف میکنند. گفته میشود که کاربران Spotlight از سهماهه آخر سال 2020 دو برابر شدهاند. بنابراین در آینده، این شرکت انتظار دارد از پیشنهادات ممتاز خود و فید مشابه TikTok ،Spotlight، درآمد بیشتری کسب کند.
بنابراین، در مجموع، سال خوب و سه ماهه چهارم خوبی برای اسنپ بود! آیا شما هم از ارسال استوری از Spotlight استفاده میکنید؟