حتما در طی روز با بیلبوردهای مختلف تبلیغاتی مواجه شدهاید. رسالت فضاهایی مثل بیلبوردها، نمایش، ارائه و تبلیغ محصولات و خدمات مختلف است. بیلبوردها ابعاد و انواع مختلفی دارند. برای مثال یکی از انواع این فضاهای تبلیغاتی، بلیبورد بنری است که در سطح شهر و حتی در برخی از مناطق بین شهری نصب میشود. اما نکته اصلی این مطلب در مورد تلویزیون شهری است که از انواع بیلبوردهای تبلیغاتی به شمار میآید. این نمایشگرها از کنار هم قرار گرفتن کابینت هایی با ابعاد حدود 1 متر مربع تسکیل میشود. کیفیت تصاویر تلویزیون های شهری به قدری بالاست که در فواصل مختلف وضوح تصویر کاملا مشخص است. نمایش تبلیغات ویدئویی، هدفی است که تلویزیون های شهری دنبال میکنند.
از این نمایشگر ها در محل های مختلفی که امکان دیده شدن تبلیغات بیشتر وجود دارد استفاده میشود. برای مثال در خیابان پر رفت و آمد، میدان ها، بوستان و پارک ها و حتی مراکز خرید و پاساژها از جمله مکان هایی هستند که این نمایشگرهای شهری نصب میشوند. در دنیایی که پر از پیشرفت و تکنولوژی است، تلویزیون شهری به یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی بدل شده و در حال گسترش است. این نوع نمایشگرها در موفقیت و برند سازی کسب و کارهای مختلف، تاثیر به سزایی خواهند داشت.
قابلیت و ویژگی های تلویزیون شهری
برخی از وسایل و ابزار تبلیغاتی، از یک تکنولوژی غیر قابل ارتقاء و پیشرفت بهره میبرند. همین امر ممکن است باعث افزایش هزینه تعویض تبلیغات و پیام ها در مناسب و رویدادهای مختلف شود. بنابراین موارد و دلایل، نسل جدید ابزار تبلیغاتی از برتری خاصی نسبت به نسل های قبلی خود برخوردارند. همان طور که میدانید، ابزارهایی مثل تابلوهای بنری، فلکسی، نئو و ال ای دی ثابت تقریبا یک بار مصرف هستند و نمیتوان مجددا آن ها را طراحی کرد.
امروزه شاهد پیشرفت چشمگیر تبلیغاتی هستیم که توسط تلویزیون های شهری، در معرض دید عموم مردم قرار میگیرند. دلیل این امر، کاهش تاثیرات ابزارهای تبلیغاتی قدیمی و فاصله سطح تبلیغات شهری است. قابلیت های این نمایشگر ها باعث شده اند که افراد و مجموعه های زیای برای رزرو این ابزار تبلیغاتی مشتاق شوند. برخی از این قابلیت ها عبارتند از:
- اجرای تمامی فرمتهای صوتی و تصویری.
- انعطاف پذیری و راه اندازی حتی به صورت منحنی و سه بعدی.
- ضدضربه و ضدآب، مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و شرایط بد جوی.
- طولعمر بسیار بالای قطعات و لوازم مصرفی.
- قابلیت طراحی و راهاندازی تبلیغات نرمافزاری بهصورت نامحدود.
- خروجی صدای استریو و اضافهشدن سیستمهای صوتی قدرتمند.
- زاویه دید و وضوح بسیار بالا از فاصله نزدیک و دور با پرتابنور بسیاربالا.
- دامنه کنترلی و ارتباطی گسترده بین اپراتور و نمایشگر شهری..
- استفاده آسان در شبکههای درون سازمانی.
- اتصال همراه با امنیت بسیار بالا، از راهدور بر بستر شبکههای وایرلس و رادیویی.
- قابلیت کنترل بینشهری و بیناستانی در هرنقطه با سیستمهای کلود.
- ارتباط آفلاین و آنلاین
تلویزیون شهری در تبلیغات چه نقشی دارد؟
همان طور که در مطالب بالاتر ذکر شد، نمایشکر های شهری را در محل ها و تقاطع های پر رفت و آمد و حتی میادین نصب میکنند. به طور خاصی حجم تراکم عبور و مرور در این محل ها زیاد است، ممکن است یک تبایغ به تعداد دفعات زیادی توسط عابران مختلف مشاهده شود. این امر باعث افزایش ماندگاری بالا در ذهن بینندگان مختلف میگردد. اگر شما نیز مدیر و صاحب یک کسب و کار هستید، استفاده از نمایشگرهای شهری میتواند بر برندینگ شما بسیار مؤثر باشد. رادیو، تلویزیون، مجلات و نشریات، بیلبوردهای تبلیغاتی، وب سایت و شبکه های اجتماعی از جمله ابزار و محل هایی برای ارائه و نمایش تبلیغات شماست. در صورتی که از یک تلویزیون شهری برای تبلیغات استفاده شود این امکان وجود دارد که چندین تبلیغ متنوع نمایش داده شود. علاوه بر این هزینه تبلیغات برای مشاغل مختلف تا حد زیادی کاهش مییابد. اگر شما از این نوع تبلیغات استفاده کنید، به سادگی میتوانید در کلیپ های تبلیغاتی خود تغییراتی که لازم است را ایجاد کنید. این در حالی است که در بیلبوردهای تبلیغاتی ثابت این امکان وجود ندارد.
انواع تلویزیون شهری
چیزی که باعث تقسیم بندی انواع تلویزیون میشود، جنس پیکسل است. جنس پیکسل تلویزیون های شهری آن ها را به دو مدل فول کالر 1RGB و فول کالر SMD تبدیل میکند. امروزه که سطح تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و قوانین سختگیرانهای که در اکثر کشورها در خصوص مصرف انرژی وضع شده، به زودی شاهد آن خواهیم بود که مدل SMD، جایگزین انواع تلویزیون شهری مدل فول کالر 1RGB خواهد شد.
در مدل فول کالر 1RGB شاهد آن هستیم که هر پیکسل از 3 ال ای دی با رنگ های قرمز، آبی و سبز تشکیل شده است. نکته قابل توجه در خصوص مدل فول کلر SMD آن است که، هر پیکسل یک LED دارد که ترکیب قرمز، سبز و آبی است. در واقع سه نوع ال ای دی را در یک ال ای دی جای میدهد. نام دیگر اس ام دی ها، Module 1 in 3 میباشد.
روش استفاده از تلویزیون شهری در سالن تالار، آمفی تئاتر و سالن جلسات
زمانی که قرار باشد، تلویزیون شهری را در سالن تالار، آمفی تئاتر و سالن جلسات نصب شود از سه روش کلی استفاده میکنند. در روش اول، نمایشگر شهری را به صورت ثابت در محل مورد نظر شما نصب میکنند که اصطلاحا روش مگنتی نامیده میشود. در روش دوم، تلویزیون شهری در یک قاب فلزی فیکس میشود و برای جا به جایی آن از یک پایه چرخ دار استفاده میکنند. سومین روش همان روش رنتال وارداتی است. این نوع تلویزیون شهری یک هاردیسک چرخدار خواهد داشت که امر جمع آوری و نصب را بسیار راحت میسازد. کابینت این نوع سیتی تی وی از جنس دایکاست است. در آرونو اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار داده ایم. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.