مردم ممکن است فکر کنند که تنها هدف سپر خودرو جلوگیری از آسیب در تصادف یا برخورد است. اما، واقعیت این است که آنها حتی به عنوان یک ویژگی ایمنی در نظر گرفته نمیشوند، بلکه برای کاهش یا جلوگیری از آسیب فیزیکی به قسمتهای جلو و عقب یک وسیله نقلیه موتوری در هنگام تصادف با شدت کم بر روی آنها قرار میگیرند.
سپر خودرو چیست؟
سپر خودرو را میتوان به عنوان یک بخش ضربهگیر از نمای بیرونی خودرو در نظر گرفت که به هر دو انتهای جلو و عقب خودرو متصل میشود. جلویی درست زیر جلوپنجره جلو قرار میگیرد و اولین چیزی است که به یک جسم برخورد میکند در حالی که جلویی به قسمت عقب خودرو متصل است و ضربه عقب برخورد را جذب میکند. اینطور نیست که سپر فقط قسمت میانی هر دو سمت عقب و جلو را پوشش میدهد، بلکه قسمتهای جانبی را میپوشاند که از هر دو انتهای قسمت مرکزی سپر به سمت محفظه چرخهای مربوطه کشیده شدهاند.
سپر خودرو چیست و چرا مهم است؟
مردم ممکن است فکر کنند که تنها هدف سپر خودرو جلوگیری از آسیب در تصادف یا برخورد است. اما، واقعیت این است که آنها حتی به عنوان یک ویژگی ایمنی در نظر گرفته نمیشوند، بلکه برای کاهش یا جلوگیری از آسیب فیزیکی به قسمتهای جلو و عقب یک وسیله نقلیه موتوری در هنگام تصادف با شدت کم بر روی آنها قرار میگیرند. آنها به عنوان یک سپر عمل میکنند که عموماً از لاستیک یا پلاستیک و گاهی از آلومینیوم یا فولاد نیز ساخته میشوند تا از کاپوت، صندوق عقب، سوخت، کوره و همچنین سیستم اگزوز و خنک کننده خودرو محافظت کنند.
هدف از سپر
هدف سپر این است که در صورت یک برخورد کوچک از آسیب به بدنه و فریم خودرو جلوگیری کند. خودروهای سواری طبق قانون ملزم به داشتن سپری هستند که استانداردهای حفاظتی عملکرد فدرال را رعایت کند. اساساً، باید شوک کافی برای محافظت از بدنه خودروی شما در برخوردهایی معادل تصادف 5 مایل در ساعت با وسیله نقلیه پارک شدهای که وزن شما برابر است جذب کند.
اهمیت سپر خودرو
برخوردی که در بالا توضیح داده شد چندان مهم به نظر نمیرسد. در واقع، بعید است در چنین تصادفی آسیب ببینی. با این حال، با این سرعت، اگر به چیزی عقب بروید، میتوانید به قاب ماشین و صندوق عقب خود آسیب برسانید، که میتواند منجر به تعمیر پرهزینه شود.
شما ممکن است آسیب بیشتری را در قسمت جلو متحمل شوید. به تمام سیستمهای زیر کاپوت خود فکر کنید. سیستمهای سوخت، اگزوز و خنک کننده و همچنین خود کاپوت. بدون ضربه گیر، هر یک از این سیستمها حتی در یک برخورد جزئی ممکن است آسیب ببیند. سپر همچنین از جلوپنجره و چراغهای جلوی اتومبیل شما محافظت میکند.
ساختار سپر
سپر خودرو در واقع سیستمی است که با هم کار میکند. ضربهگیرها در یکی از دو نوع هستند.
یک سیستم دارای یک میله سپر برای تقویت است. نوار از فلز ساخته شده است. کل ساختار را تقویت میکند. سیستم دیگر جاذب سپر است که معمولاً دارای فوم یا پلاستیک بین پوشش سپر و سپر فلزی است. جاذب نیروی ضربه را در تمام جهات هدایت میکند. پوشش از آلومینیوم، فولاد، پلاستیک یا لاستیک ساخته شده است که به جلو و پشت متصل میشود.
سپر خودرو چیست و چرا مهم است؟
همانطور که اشاره شد، سپر شما یک ویژگی ایمنی مهم است، اما زیبایی خودرو شما را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. فروشندگان حرفهای خودرو از سیستم درجهبندی خودروهایی که خریداری میکنند استفاده میکنند. یک سپر آسیب دیده میتواند خودروی شما را در کل دستهبندی کند. خریداران خصوصی نیز احتمالاً به دلیل علائم آسیب از بین خواهند رفت. بنابراین، اگر سپر سالم نداشته باشید، پول بسیار کمتری از خریداران بالقوه دریافت خواهید کرد.
انواع سپر خودرو
سپر استاندارد: آنها معمولاً فقط یک پوشش پلاستیکی با رنگ هستند که در وسایل نقلیه سواری رایج است و دارای مکانیزم جذب انرژی است.
ضربه گیر پلهای: بریدگیهای پلهای شکل هستند که در مرکز، درست زیر پلاک قرار میگیرند. استپ سپرها عموماً در خودروهای شاسی بلند، کامیونها و برخی خودروهای دیگر یافت میشوند. این ضربه گیرها حتی دارای سوراخهایی هستند که نصب توپ را تسهیل میکند.
سپر لوله: آنها معمولاً از یک روکش پلاستیکی ساخته میشوند و برای کاهش تأثیر آسیب ناشی از برخورد به پشتیبانی از لولههای فولادی سنگین نیاز دارند. از این رو، معمولاً روی جیپها و کامیونهای بالابر نصب یا یافت میشوند.
در زیر علائم خاصی وجود دارد که میتواند به شما در درک تفاوت کمک کند:
سپر ترک خورده: ترک خوردگی سپر نشانه این است که شما نیاز به تعویض دارید و نه تعمیر. با این حال، استثنائات کمی وجود دارد، زیرا میتوان از اپوکسی و کیت تعمیر فایبرگلاس برای تعمیر سپر استفاده کرد. حتی اگر تعمیر موثر باشد، یک ترک باعث میشود سپر یکپارچگی ساختاری خود را از دست بدهد. این بدان معنی است که در هنگام تصادف اتومبیل محافظت زیادی ارائه نمیدهد.
فروشگاه تخصصی سپر خودرو خرید یدک
جهت خرید سپر هایما s5 کلیک کنید.
جهت خرید سپر هایما s7 کلیک کنید.
آسیب عمده رنگ: اگر سپر شما خراشهای زیادی دارد یا خراشیده شده است، باید آن را سمباده بزنید تا سطح آن صاف شود و اگر خراشها خیلی عمیق هستند، ممکن است نیاز باشد که با ترکیبی پر شود تا سطح آن را یکنواخت کنید. این کار میتواند کار زیادی باشد، بنابراین، بسته به تعداد و همچنین عمق خراشها، بهتر است فقط یک سپر جدید را رنگ کنید تا ضربهگیر آسیبدیده را دوباره روی آن بکشید.
قلاب شکسته یا آسیب دیده: قلاب شکسته یا آسیب دیده اغلب به جای تعمیر منجر به تعویض میشود. قلابها معمولاً به ضربه گیرها کمک میکنند تا روی پانل ظرفیت، گریل و محافظ پاشش پاشش بچسبند. اگر این قلابها آسیب ببینند، سپر در خطر جدا شدن کامل یا جزئی از ماشین است. متأسفانه یک قلاب قابل تعمیر نیست، بنابراین باید سپر را تعویض کنید.
هزینه تعمیر یا تعویض سپر
هزینه تعمیر سپر بستگی به میزان خسارت وارده و مهمتر از آن به نوع خودرو دارد. اگر یک ماشین معمولی با سپر خراشیده یا فرورفته دارید، ممکن است چند صد دلار بپردازید. خودروهای اسپرت رده بالا موضوع متفاوتی هستند هزینه آن میتواند سر به فلک بکشد.
هزینه تعویض سپر نیز بستگی به جنس جنس سپر دارد. فقط برای خود سپر میتواند از1 تا 5 میلیون تومان متغیر باشد. تصمیم به رنگ آمیزی سپر متناسب با آن، هزینه را افزایش میدهد.
هدف از طراحی سپر خودرو
به طور سنتی، سپرها حاوی مواد جاذب ضربه بیشتری بودند، اما برای بهبود بهرهوری سوخت و همچنین ظاهر خودرو، سازندگان برای طراحیهای سبکتر لابی کردند، بنابراین، محتوای مواد جذب کننده ضربه را کاهش دادند.
سپرها معمولاً از سایر قسمتهای خودرو بیرون زدهاند که تا حدودی ظاهری ناشیانه به آن میدهد.
اگرچه طبق قانون، ضربه گیرهای بیرون زده ضروری نیستند، اما بسیار ایمنتر از بقیه هستند.
فروشگاه قطعات بدنه خودرو رایکا یدک
فروشگاه رایکایدک با بیش از ده سال سابقه فروش تخصصی قطعات بدنه خودرو در سال 1400 تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی کرد و بعد از اتمام طراحی سایت رایکا یدک بیش از 2000 محصول را در سایت خود ارائه کرده است و سئو سایت این مجموعه توسط شرکت سئو فراز انجام شد .
فروشگاه لوازم یدکی رایکا یدک به صورت روزانه حتی ایام تعطیل آماده رسیدگی به درخواست و سفارشات مشتریان عزیز میباشد
تماس با فروشگاه 09120751713- 09218536962