راهنمای واشر سرسیلندر – چرا خراب میشود و چگونه میتوانم بگویم؟
واشر سرسیلندر نقش مهمی در فرآیند احتراق موتور دارد. هنگامی که این بخش حیاتی خراب میشود، قبوض تعمیرات گران قیمت مطمئناً دنبال میشود.
واشر سرسیلندر چیست و دلایل خرابی آن
واشر سرسیلندر فرآیند احتراق داخلی را مهر و موم میکند و از مخلوط شدن مایع خنک کننده و روغن با یکدیگر جلوگیری میکند.
بین سرسیلندر در بالای موتور و بلوک، ساختار اصلی موتور یافت میشود.
این واشر بیشترین فشار را در موتور دارد زیرا بر خلاف سایر موارد، همزمان روغن، مایع خنک کننده و فشرده سازی را از سیلندرها آب بندی میکند.
واشر سرسیلندر مسیرهای روغنی بین سرسیلندر و بلوک را میبندد و اجازه میدهد روغن آزادانه در اطراف موتور گردش کند. همین کار را با آبراهها انجام میدهد، بنابراین مایع خنککننده میتواند در جایی که لازم است حرکت کند.
واشر سرسیلندر چگونه خراب میشود؟
تشخیص مشکلات در واشر سرسیلندر ممکن است دشوار باشد زیرا در یک موتور مونتاژ شده تا حد زیادی دور از دید قرار میگیرد.
سوراخ شدن واشر شما، یا واشر مخوف سوخته سر، معمولاً از طریق گرمای بیش از حد رخ میدهد.
با این حال، مشکل پیش از احتراق میتواند باعث شود که سوخت در زمان نامناسب احتراق شود، فشار زیادی به سر سیلندر وارد شود و باعث سوراخ شدن بیشتر در خط شود.
علائم خرابی واشر سرسیلندر چیست؟
رایج ترین علائمی که نشان میدهد واشر سرسیلندر شما خراب است عبارتند از:
روغن سفید یا شیری: وقتی مایع خنککننده به داخل روغن نفوذ میکند و این دو با هم مخلوط میشوند، یک مایع سفید شیری روی میله یا اطراف درپوش پرکننده روغن موتور دیده میشود.
دود سفید اگزوز: هنگامی که مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق جریان مییابد، به عنوان دود سفید میسوزد/تبخیر میشود.
از دست دادن قدرت: سوراخ شدن واشر باعث کاهش فشار در محفظه احتراق همراه با قدرت موتور شما میشود.
آب یا بوی شیرین از اگزوز: این میتواند در نتیجه نشت در سیستم احتراق رخ دهد
داغ شدن بیش از حد موتور: اگر از واشر سرسیلندر مایع خنک کننده نشت کند، موتور شما مستعد گرم شدن بیش از حد میشود
ببینید با ماشینی که بیش از حد گرم میشود چه باید کرد.
آیا میتوانم با واشر سرسیلندر سوخته رانندگی کنم؟
در حالی که امکان رانندگی با واشر سرسیلندر سوخته وجود دارد، مطمئناً توصیه نمیشود. هنگامی که مهر و موم سوخته میشود، فشار در محفظه احتراق از بین میرود و شما کاهش قابل توجهی در قدرت احساس خواهید کرد.
اگر واشر سرسیلندر منفجر شده شما باعث نشت مایع خنک کننده میشود، احتمال داغ شدن بیش از حد موتور شما بسیار زیاد است. این کار باعث ترک خوردن و آسیب بیشتر به موتور شما میشود.
اگر روغن موتور با مایع خنککننده مخلوط شود، رقیق میشود و سطح روانکاری یکسانی را ارائه نمیدهد، این میتواند به آسیبهای جبرانناپذیری منجر شود.
آیا واشر سرسیلندر سوخته انتهای ماشین من است؟
واشر سرسیلندر منفجر شده به تنهایی ماشین شما را غیرقابل رانندگی نمیکند، اما آسیب ناشی از ضربه به بلبرینگ های روغن کاری نشده و گرم شدن بیش از حد قطعات میتواند موتور شما را غیرقابل ترمیم تلقی کند.
همیشه بهترین کار این است که در اولین مرحله از یک سیلر استفاده کنید و در اسرع وقت برای تعمیر واشر سرسیلندر قبل از اینکه روی سایر قسمت های ماشین شما تأثیر بگذارد، از متخصص کمک بگیرید.
آیا شما یک داستان ترسناک واشر سرسیلندر دارید؟ شاید شما یا گاراژتان توانسته اید یک ماشین را به زندگی بازگردانید؟ در زیر برای ما نظر بگذارید.
آسیب به واشر سرسیلندر سیلندر
آسیب به واشر سرسیلندر سیلندر معمولاً jh زمانی که نشتی رخ ندهد متوجه آن نمیشوید. با این حال خرابی واشر سرسیلندرسیلندر دلیل نشتی نیست. معمولاً آسیب در ناحیه واشر سرسیلندر سیلندر باعث ایجاد فشار بیش از حد بر روی واشر میشود.
حفاظت از محیط زیست
واشر سرسیلندر سیلندر عملکرد کارآمد، ایمن و اقتصادی موتور را تضمین میکند. به لطف فناوری های پیشرفته و محصولات پیچیده، واشر سرسیلندر سیلندر مانع از خروج مواد خطرناک مانند سوخت یا روغن روان کننده به محیط میشود.
حفظ ارزش
برای جلوگیری از آسیب موتور و اطمینان از طولانی ترین عمر ممکن، مهم است که از خرابی واشر سرسیلندر سیلندر محافظت کنید. در صورت مشاهده هرگونه عملکرد غیرعادی موتور باید بلافاصله اقدام مناسب انجام شود. مثلا:
- شروع سرد ضعیف
- از دست دادن قدرت
- دمای مایع خنک کننده در ناحیه قرمز
- روغن در مایع خنک کننده
آب و روغن باید در فواصل زمانی کوتاه پر شوند
در صورت بروز چنین مشکلاتی باید فوراً موتور را خاموش کرد و با متخصص مشورت کرد تا علت را مشخص کند. اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، اغلب میتوان از آسیب های عمده موتور و هزینه های بالای تعمیر جلوگیری کرد. سرویس و بازرسی منظم خودرو و موتور در کارگاه نیز میتواند به حفظ ارزش خودرو در طولانی مدت کمک کند.
کارایی فیکسچر سیلندر پژو:
- جلوگیری از رسیدن آب بلوکه به واشر سرسیلندر
- جلوگیری از پوسیدگی واشر سرسیلندر و خود سرسیلندر
- بالا بردن و افزایش طول عمر واشر و سرسیلندر
- مهار کامل بوش ها و تنظیم کردن برای بهترو روانتر کار کردن پیستون و داخل بوش میشود.
- متعادل کردن دمای بلوکه و سربوش ها چون اثر مستقیم در گردش آب دارد.
نحوه نصب فیکسچر سیلندر پژو:
نصب این فیکسچر سرسیلندر حرارتی و گارد بوش نیازی به تراشکاری و سوراخ کاری ندارد.
در نمونه بهینه شده 6 پیچ قفل کن وجود دارد که با سفت کردن انها قطعه در جای خود کاملا نرم و راحت مهار میشود تا به داخل بلوکه نشست نکند.
برای نصب نیازی به ضربه محکم نیست و بایستی از ابزار سبک برای جا زدن آن استفاده کرد.
عمر گاردبوش فیکسچر سیلندر پژو:
فیکسچر تا زمانی که از فرم خود خارج نشود و مانع آبرسانی به واشر سرسیلندر شود نیاز به تعویض ندارد.
علائم خرابی واشر سرسیلندر چیست؟
رایج ترین علائمی که نشان میدهد واشر سرسیلندر شما خراب است عبارتند از:
روغن سفید یا شیری: وقتی مایع خنککننده به داخل روغن نفوذ میکند و این دو با هم مخلوط میشوند، یک مایع سفید شیری روی میله یا اطراف درپوش پرکننده روغن موتور دیده میشود.
دود سفید اگزوز: هنگامی که مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق جریان مییابد، به عنوان دود سفید میسوزد/تبخیر میشود.
از دست دادن قدرت: سوراخ شدن واشر باعث کاهش فشار در محفظه احتراق همراه با قدرت موتور شما میشود.
آب یا بوی شیرین از اگزوز: این میتواند در نتیجه نشت در سیستم احتراق رخ دهد
داغ شدن بیش از حد موتور: اگر از واشر سرسیلندر مایع خنک کننده نشت کند، موتور شما مستعد گرم شدن بیش از حد میشود
ببینید با ماشینی که بیش از حد گرم میشود چه باید کرد.
جهت خرید سوپاپ تنظیم فشار روغن(اویل جت) کلیک کنید