اغلب افرادی که صاحب کسبوکاری هستند، در روزهایی که حال اقتصاد کشورمان نابسامان است، به دنبال راهی برای جلوگیری از سقوط یا شروع دوباره میگردند. متأسفانه در چند ماه اخیر، فیلترینگ اینستاگرام هم ضربه آخر را به پیکره بسیاری از کسبوکارهای نوپا فرود آورد. البته این اتفاق درس بزرگی برای صاحبان سرمایه و فعالان شبکههای مجازی به همراه داشت. اینکه بهتر است به جای حساب باز کردن روی پلتفرمهایی که در خطر فیلترینگ قرار دارند، پایههای کسبوکارشان را روی یک بستر امن و فراگیر با آینده روشنتر بنا کنند. در این مطلب به این موضوع میپردازیم که چگونه ارزانترین روش تبلیغات یا همان سفارش سئو، راه برونرفت مشاغل آسیبدیده از نابودی است. چنانچه از پیش سایت خود را راهاندازی کردهاید و یا قصد دارید بهزودی کسبوکار جدیدی در فضای وب آغاز کنید، بنیامین ابراهیمی، یکی از برترین مجریان پروژههای سئو، در این مسیر همراه شما خواهد بود.
انواع روشهای تبلیغ برای کسب و کارهای آسیب دیده چیست؟
در همین ابتدای کار لازم است بدانید که صرفاً با راهاندازی سایت نمیتوانید در رقابت با انبوه صفحاتی که محتوا و محصولی همانند شما دارند، پیروز شوید و در جایگاه اول قرار بگیرید. به خاطر داشته باشید که دیده شدن در اینترنت برای کسبوکارهای مختلف، از نان شب واجبتر است؛ بنابراین حتماً باید به تناسب بودجهتان برای تبلیغات کارآمد و حرفهای در این فضا هزینه کنید. آگاهی از مؤثرترین و ارزانترین روش تبلیغات برای کسبوکارهای اینترنتی، نیازمند بررسیهای دقیق و ارتباط گرفتن با متخصصان این حوزه است. تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات بنری مثل یکتانت و صد البته سئو، اصلیترین راهکارهای افزایش ترافیک و جذب مخاطب در سطح وب محسوب میشوند. خوشبختانه کارشناسان زیادی هماکنون در زمینه بهینهسازی سایتها، افزایش رتبه در گوگل و جذب مخاطب بیشتر، فعالیت میکنند؛ بنابراین با برونسپاری تبلیغات و همکاری با یک تیم دیجیتال مارکتینگ قوی، مشکلی از این بابت نخواهید داشت و میتوانید زمان، انرژی و هزینههایتان را بر روی کیفیت محصولات متمرکز سازید.
چرا سئو بهترین گزینه برای کسب و کارهای آسیب دیده است؟
همان طور که در بخش قبل بیان کردیم سئو یکی از سه روش عمده برای جلب توجه کاربران گوگل و ارزانترین روش تبلیغات با اثرات بلندمدت است. سئو (SEO) یا «بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو» کلیه کارهایی است که برای دیده شدن صفحات یک سایت در صفحه اول نتایج جستوجو انجام میدهیم. فعالیتهایی همچون بهبود طراحی سایت و اصلاح کدنویسیها، تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز سایت رقبا، تولید محتوای یونیک بر اساس استراتژیهای تنظیمشده، رصد دادههای آماری و روند کسب رتبه، لینکسازیهای داخلی و خارجی و غیره. در واقع همه سایتها برای کسب جایگاه برتر و بقای خود در رتبههای بالای گوگل به سئو نیازمندند. به بیان سادهتر با سئو شما خود را به گوگل که محبوبترین موتور جستوجو در جهان است، اثبات میکنید. با رسیدن به اینجایگاه که البته نشیب و فرازهایی هم دارد، دیگر خیالتان از جذب مشتری و افزایش نجومی میزان فروش راحت خواهد بود.
اما پاسخ به این سؤال که چرا سئو به زعم خیلی از کارشناسان، ارزانترین روش تبلیغات و بهترین گزینه برای کسبوکارهای آسیبدیده است. این مسئله به نحوه سازوکار سئو برمیگردد که در اغلب اوقات تنها به یک بار هزینه کردن نیاز دارد. کافی است این روش را با شیوههای رایج بازاریابی سنتی مقایسه کنید. در بازاریابی سنتی مجبور بودید پیوسته به انواع روشهای تبلیغاتی متوسل شوید تا تنها در سطح یک شهر و حومه شما را بشناسند. ضمن صرف هزینههای سنگینی مثل طراحی، چاپ و پخش کارت ویزیت، قیمت سرسامآور اجاره بیلبورد یا خیلی امروزیتر بگوییم، هزینههای نجومی برای تنها 24 ساعت حضور داشتن در استوری یک بلاگر معروف. این روشها علیرغم تأثیرگذاری کم و موقتی بودنشان، مخارج زیادی به شما تحمیل میکردند. حال تصور کنید که یک سایت نوپا و بیرمق دارید؛ اما قرار است تنها یک نوبت این مسیر اصولی و گوگل پسند (سئو) را با کمک تیمی حرفهای و خبره طی کنید. شگفتی بینظیر سئو در این است که با همین یک بار هزینه کردن و رسیدن به صفحه اول گوگل، دیگر حسابی سرتان شلوغ میشود و به طور ارگانیک و رایگان مشتری جذب خواهید کرد.
مزایای سئو نسبت به دیگر روشهای تبلیغ چیست؟
مزیتهای سئو به عنوان ارزانترین روش تبلیغات در سطح وب، تنها محدود به ارزان بودن آن نیست. البته در مورد کمهزینه بودن باید بگوییم اینطور نیست که سئو نیاز به هزینه نداشته باشد؛ اما از آنجا که برای سئو فقط یک بار هزینه میکنید و این راهکار همانند روشهای تبلیغاتی دیگر نیاز به تکرار و بودجه ثابت ندارد، میتوان گفت که ارزش مادی آن در برابر نتایج و مزیتهایی که برای کسبوکارتان رقم میزند، بسیار ناچیز است. در واقع پس از کسب رتبه تا زمانی که به قوانین گوگل پایبند باشید، در صفحه اول حضور خواهید داشت. قرار گرفتن در جمع سایتهایی که گوگل به آنها اعتماد کرده و اعتبار بخشیده، به کسبوکار شما وجهه بهتری خواهد داد. کاربران به شما راحتتر اعتماد میکنند و نام برندتان در ذهنشان حک خواهد شد. میزان ترافیک سایت به طور مرتب افزایش مییابد تا جایی که حتی با تبلیغات نیز میتوانید کسب درامد کنید.
یکی از مهمترین برتریهای سئو نسبت به دیگر روشهای بازاریابی این است که مشتری را به صورت کاملاً هدفمند وارد سایت شما میکند. در واقع کاربر به دنبال جستوجوی محصول یا خدمتی مشخص، وارد سایت شده و مسلماً قصد بررسی و خرید دارد. اینجا است که سئو، کار خودش را انجام داده و خیل مشتریان را به سایت شما روانه ساخته است. ارزانترین روش تبلیغات به شما کمک میکند تا بخش اعظم سرمایهتان را به ارتقاء کیفیت محصول و تقویت عوامل درون سازمان اختصاص دهید. همزمان با قدرت اثرگذاری و پتانسیل زیاد خود، شما را در دیدگاه مخاطبان به جایگاه و اعتبار ویژه میرساند. بدین ترتیب با افزایش حیرتآور میزان فروش، کسبوکار شما در مسیر رشد و شکوفایی بیسابقه قرار میگیرد.
بنیامین ابراهیمی مجری پروژههای سئو و بهینه سازی سایت
در این مقاله با معرفی ارزانترین روش تبلیغات در خدمت شما عزیزان بودهایم. سئو سایت اگرچه اندکی صبر و سرمایه نیاز دارد، اما خیلی زود شما را به بازدهی حداکثر میرساند. به طوری که کسبوکار آسیبدیدهتان جان دوبارهای پیدا میکند و با انگیزهای مضاعف به مسیر حرفهای خود برمیگردید. در این مسیر بسیار مهم است که از متخصصان بهروز و مجرب کمک بگیرید. پیشنهاد ما بهرهگیری از خدمات مشاوره رایگان بنیامین ابراهیمی، از برترین فعالان سئو و بهینه سازی سایت در ایران است. برای دسترسی به یک تیم از سئوکاران حرفهای و متخصص میتوانید به نشانی https://benyaminebrahimi.com مراجعه کنید و از خدمات مشاوره، سئو سایت و آموزش سئو این مجموعه بهرهمند گردید.