اگر اهل ماجراجویی هستید، خرید کتونی اورجینال خوب در زندگی شما ضروری است. کفش های کتانی را میتوان تقریباً با همه چیز پوشید، آنها بسیار متنوع هستند و همچنین یکی از مهم ترین ویژگی کتونی اورجینال، راحتی آن است.
وقتی در مورد خرید کتونی اورجینال، کفشهای ورزشی، پوشاک یا لباسهای ورزشی صحبت میکنیم، دو برند برتر وجود دارند که تقریباً هردو مشهور هستند. آنها دو برند آدیداس و برند نایکی است. تمرکز هر دو بر روی لباس ورزشی و کتونی ورزشی اورجینال آنهاست.اگر بدانید که کدوم یک بر دیگری برتری دارد، قطعا در هنگام خرید کفش، برند برتر را انتخاب میکنید. با ما همراه باشید تا مفصل راجع به مزایا و معایب این دو برند صحبت کنیم تا بهترین انتخاب در خرید کفش اورجینال مردانه یا کفش اورجینال زنانه داشته باشید!
تفاوت فناوری های برند آدیداس و برند نایکی
برند آدیداس
آدیداس همیشه به کیفیت بر کمیت اعتقاد دارد و تاکید بیشتری بر رضایت مشتری دارد. آدیداس با بسیاری از ورزشکاران در مورد ترجیحات آنها و میزان راحتی آنها صحبت می کند و سپس آن را در طراحی خود گنجانده است. به همین دلیل است که آنها Boost Technology را ایجاد کردند، یک فناوری بالشتک نوآورانه که شامل TPU (پلی اورتان گرمانرم) است که تحت فشار فشرده می شود.
این کفشها که از زیره میانی پیوسته تشکیل شدهاند، هنگام پوشیدن احساس میکنید که موادی شبیه بالشتک نرم وجود دارد و بیشتر روی راحتی تمرکز می کند. همچنین برای طراحی کفش های خود بالشتک پنجه را برای راحتی بیشتر ارائه می دهد. این قابلیت، کفش را فورا به شکل اولیه خود باز می گردد و ضربه را از بین می برد و به ورزشکار اجازه می دهد تا با ثبات بیشتری بدود.
برند نایکی
نایکی از مواد سبک تری برای کفش های خود استفاده می کند و این مواد از پلی استر، لاستیک و پنبه ساخته شده است. علاوه بر این، از فناوری ZoomX استفاده می کند، بنابراین مصرف کنندگان می توانند از سرعت خوبی در حین دویدن لذت ببرند. کفش های نایکی دارای سوراخ هایی در قسمت پنجه پا هستند که باعث تنفس و بهداشت پاها می شود. کفش های نایکی طرح های شگفت انگیزی ارائه می دهند. نایکی تجارت بیشتری نسبت به آدیداس انجام می دهد، اما هیچ نوآوری به بزرگی Yeezy برند آدیداس نداشته است.
مدل کسب و کار برند آدیداس
کسب و کار آدیداس تمایل به ایجاد محصولات نوآورانه ای دارد که نیازها و تقاضاهای رو به رشد مصرف کنندگان را برآورده می کند. آدیداس به مشارکت اعتقادی ندارد و کمتر روی تاییدیه محصولات خود سرمایه گذاری می کند. در عوض، این شرکت با ایجاد محصولاتی با عملکرد بالا که با توجه به نیازهای خاص مشتریان و ورزشکاران طراحی شده اند، بیشتر بر ارزش افزوده تمرکز دارد.
مدل کسب و کار برند نایکی
نایکی یکی از تولیدکنندگان پیشرو پوشاک ورزشی و کفش اورجینال است که برای چندین دهه بر این صنعت تسلط داشته است. تمرکز اصلی نایکی رویکردی تهاجمی برای ایجاد شبکههای قوی و امیدوارکننده و مشارکت با ورزشکاران برجسته بوده است. برای ذکر یک مثال، باید به قرارداد انحصاری شرکت با مایکل جردن در هنگام امضای آن در سال 1984 اشاره کنیم. این به یکی از شناخته شده ترین شراکت ها در صنعت پوشاک ورزشی تبدیل شده و به نفع هر دو بوده است. از یک سو، مایکل جردن رشد ارزش خالص خارق العاده ای را تجربه کرد و از سوی دیگر، به نایک یک شروع و انحصار کامل در تجارت کفش های ورزشی بسکتبال داد.
استراتژی های بازاریابی / برند سازی آدیداس
آدیداس در سال های اخیر بر اساس استراتژی های بازاریابی هوشمند پیشرفت سریعی داشته است. این نام تجاری با نرخ 17.6 درصد رشد قابل توجهی داشته است و از سال 2015 تقریباً 5.8 میلیارد دلار رشد داشته است، در مقایسه با رشد 4.3 میلیارد دلاری نایک با میانگین نرخ 6.8 درصد.
استراتژی های بازاریابی/ برند سازی نایکی
هنگامی که به استراتژی های بازاریابی نایکی می پردازیم، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند نفوذ غالب بازار نایک است. این برند در جایی که به عنوان یک برند لباس ورزشی شناخته می شود، به حفظ تصویر برند قوی معتقد است. نایک می تواند با کمک بسیاری از استراتژی های بازاریابی هوشمند که توسط این برند اجرا شده است به موفقیت دست یابد.
تولید و عرضه کننده برند آدیداس و برند نایکی
تمام کفش های برند آدیداس به صورت سفارشی در چین، هند، آتلانتا، اندونزی، تایلند، ویتنام، ترکیه، آلمان و آتلانتا آمریکا ساخته می شوند. آدیداس بیش از 500 کارخانه در بیش از 55 کشور جهان دارد. بیشتر کفش ها در کشورهای آسیایی مانند ویتنام، اندونزی و چین تولید می شوند. ویتنام 44 درصد از کل کفش های آدیداس را تولید می کند و پس از آن اندونزی با 25 درصد و چین با 19 درصد قرار دارند.
اگرچه نایکی یک شرکت آمریکایی است، اما درست مانند رقیبش، این کفش ها در داخل کشور تولید نمی شوند. این شرکت بیش از 523 کارخانه در بیش از 40 کشور جهان دارد و کفش ها عمدتاً در چین و ویتنام تولید می شوند. تولیدکنندگان چینی 23 درصد از کل تولید نایکی را تامین می کنند، در حالی که ویتنام 16 درصد از کل تولید نایکی را تامین می کند که عمدتاً شامل تولید پوشاک و کفش است.
نایکی در برابر آدیداس: اسپانسر ورزشی
اسپانسرینگ ورزشی، تجارت اصلی هر دو شرکت بود و بخشی از بسیاری از رویدادهای ورزشی معروف بود. نایکی به عنوان تامین کننده اصلی پوشاک، کفش و لباس فرم در لیگ NBA در بیشتر مواقع شناخته شده است.
با این حال، در سال 2018، آدیداس به مراتب بیشتر از نایک در جام جهانی فوتبال حمایت مالی کرد. جایی که 12 تیم برند آدیداس را پوشیدند، 10 تیم با نایکی قرارداد امضا کردند. آدیداس مالک آلمان قهرمان کنونی جهان و همچنین آرژانتین، اسپانیا، بلژیک، کلمبیا، مصر، ایران، ژاپن، مکزیک، مراکش، روسیه و سوئد است.
این دو شرکت همیشه بر سر اینکه چه کسی اسپانسر تیمهای بیشتری باشد، به ویژه در رویدادهایی مانند جام جهانی فوتبال، المپیک و بازیهای بسکتبال NBA، با هم جنگیدهاند.
از سوی دیگر، آدیداس با حمایت از برخی از بزرگترین نامهای صنعت ورزش و موسیقی نیز نشان داده که دست کمی از دیگران ندارد. دیوید بکهام، نواک جوکوویچ، لیونل مسی، بیانسه و یه. نایک به حامیان مالی خود بیشتر از آدیداس پرداخت می کند.
بدون شک آدیداس همیشه توانسته است مخاطبان خود را برای طراحی محصولات خود در نظر بگیرد، اما نایکی همیشه در زمینه نوآوری و طراحی در بازار ورزشی حرف اول را زده است.
نایکی مطمئناً نسبت به رقیب بزرگ خود آدیداس برتری دارد اما آدیداس با داشتن سهم بازار بسیار کمتر از نایکی، به دلیل کیفیت و دوام بسیار مورد توجه دنیای کاربرانش است. این برند آلمانی که در سال 1949 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین بازیگران صنعت پوشاک ورزشی است.
تمامی ویژگی های برند آدیداس و برند نایکی را برایتان گفتیم، با در نظر داشتن این موارد می توانید انتخاب کنید که به خرید کتونی اورجینال آدیداس بپردازید یا خرید کتونی اورجینال نایکی!
منبع : فروشگاه لوازم اورجینال مایندز
https://mindz.ir