گرفتن تیک آبی در اینستاگرام مزایای بیشماری دارد. اینستاگرام چیزی فراتر از یک سایت اجتماعی صرفاً برای اشتراکگذاری عکس است. این پلتفرم با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، ابزاری قدرتمند برای رشد تجارت شما است. کاربران فعال اینستاگرام میدانند که در سالهای اخیر، این پلتفرم راههای رشد اینستاگرام را گسترش داده است به گونهای در آن سازندگان محتوا ، صاحبان مشاغل و بازاریابان میتوانند توجه مخاطبان را به محصولات و خدمات خود جلب کنند.
در اینستاگرام، گرفتن تیک آبی به دلیل قرار گرفتن در معرض دید بیشتر در سیستم عامل، فرصتهای بیشتری برای رشد کسب و کار شما ایجاد میکند. این مقاله همه مواردی که شما باید در مورد تیک آبی در اینستاگرام بدانید، از جمله اینکه تیک آبی چیست، مزایای داشتن آن و آنچه میتوانید برای دریافت آن در حساب خود انجام دهید، میباشد. بنابراین، اگر میخواهید که جایگاه اینستاگرام خود را به سطح بالاتری برسانید، ادامه مطلب را بخوانید تا همه چیزهایی را که باید در مورد تیک آبی در اینستاگرام بدانید را کشف کنید.
منظور از تأیید شدن در اینستاگرام چیست؟
تیک آبی در اینستاگرام که به عنوان برچسب تأیید شده اینستاگرام نیز شناخته میشود، در کنار نام حساب و همچنین در جستجوها و هنگامی که صاحب حساب اینستاگرام درباره پستها نظر میدهد، ظاهر میشود. نشان تأیید شده اینستاگرام یک استفاده ساده دارد و آن شناسایی حساب به عنوان نمایه رسمی برند است. تأیید اینستاگرام از جعل هویت جلوگیری میکند، به همین دلیل فقط به افراد مشهور، مارکهای جهانی و چهرههای عمومی اختصاص دارد.
این پلتفرم یک برنامه تأیید برای حسابهایی ارائه میدهد که برندهای شناخته شده و تأثیرگذار را در جایی که احتمال جعل هویت زیاد وجود دارد، نشان میدهند. تیک آبی در اینستاگرام برای اطمینان از این است که کاربران جامعه اینستاگرام با مارکهای معتبر و افرادی که میخواهند آنها را دنبال کنند سر و کار دارند. اینستاگرام برای اولین بار به کاربران اجازه درخواست تأیید در آگوست 2018 را داد و برای کسانی که دارای تیک آبی در اینستاگرام هستند، به این معنی است که این پلتفرم تأیید کرده است که نمایه به یک شخصیت عمومی تعلق دارد.
وقتی شخصی درخواستی را ارائه میدهد، اینستاگرام عوامل مختلفی را در تعیین تأیید یا عدم تأیید درخواست تأیید در نظر میگیرد. متقاضیان برای دریافت تیک آبی اینستاگرام باید چهرههای عمومی مانند مارکها، افراد مشهور یا تأثیرگذاران مثل اینفلوئنسرها باشند.
مزایای تیک آبی در اینستاگرام
اگر تجارت یا نام تجاری شما در معرض خطر جعل هویت است، باید علامت تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید. دریافت برچسب تأیید شده اینستاگرام مزایای زیادی دارد که برخی از آنها در زیر ذکر شده است:
به نمایش گذاشتن انحصار برند
تیک آبی در اینستاگرام به نمایش گذاشتن انحصار برند شما کمک می کند. این یک روش آسان برای افزایش آگاهی از نام تجاری و افزایش تعداد فالوور است. این یک استراتژی موثر برای محافظت از نام تجاری شما در برابر تقلب کنندگان است. باعث افزایش اعتماد بین برند و فالوورهای شما میشود. برند ها ترجیح میدهند با اینفلوئنسرها یا بازاریابهایی با حسابهای تأیید شده اینستاگرام کار کنند. این بررسی همچنین به کاربران کمک می کند تا برند شما را به راحتی در شبکههای اجتماعی پیدا کنند.
ویژگی “swipe up”
حسابهای دارای علامت تأیید همچنین به سایر ویژگیهای ویژه در اینستاگرام دسترسی زودهنگام دارند. یکی از این ویژگیها کش رفتن به بالا “swipe up” در استوریهای اینستاگرام است. برای دستیابی به ویژگی “swipe up” نیاز به داشتن بیش از 10 هزار کاربر از یک مارک است. صاحبان حسابهای تأیید شده از این قانون مستثنی هستند. همانطور که مشاهده میکنید، داشتن این علامت چک ساده در نمایه تجاری اینستاگرام میتواند تفاوت چشمگیری در تلاش شما برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش فالوورهای شما ایجاد کند. اکنون که مزایای بررسی تیک آبی در اینستاگرام را فهمیدید ، وقت آن است که بررسی کنیم چه کسانی واجد شرایط درخواست تأیید در این سیستمعامل اجتماعی هستند.
نکات تایید پروفایل برای درخواست تیک آبی
حساب اینستاگرام شما باید معیارهای زیر را برای تأیید داشته باشد:
حساب باید معتبر باشد:
برای اینکه حساب شما برای تأیید معتبر در نظر گرفته شود، باید نمایندگی یک تجارت یا نهاد ثبت شده را داشته باشد، یا باید به یک شخص واقعی تعلق داشته باشد.
حساب باید منحصر به فرد باشد:
حساب اینستاگرام باید حضور منحصر به فرد کسب و کار یا شخصی باشد که نماینده آن است. این بدان معنی است که فقط یک حساب برای هر شخص یا کسب و کار تأیید میشود. برای حسابهای خاص یک استثنا وجود دارد، اما حسابهای عمومی به تأیید نمیرسند. این شامل حسابهای طرفداران (fan account)، حساب ویژگیها (feature accounts) و حسابهای meme است.
حساب باید عمومی باشد:
تیک آبی در اینستاگرام فقط برای اشخاص عمومی و افراد مشهور است، به این معنی که شما نمیتوانید یک پروفایل خصوصی در اینستاگرام داشته باشید.
اطلاعات حساب باید کامل باشد:
این بدان معنی است که حساب اینستاگرام شما باید دارای عکس پروفایل، بیوگرافی و حداقل یک پست باشد. علاوه بر این، شما نمیتواند پیوندهای افزودن من “add me” به سایر سیستم عاملهای رسانههای اجتماعی را داشته باشد.
حساب باید شناخته شده باشد:
برای تأیید اعتبار و گرفتن تیک آبی در اینستاگرام، حساب شما باید نشان دهنده یک چهره یا مارک شناخته شده باشد. باید در چندین منبع خبری بسیار جستجو و یا نمایش داده شوید. اینستاگرام همکاران محتوای تبلیغاتی یا پولی را برای بررسی و تایید تیک آبی حساب در نظر نمیگیرد. علاوه بر معیارهای ذکر شده در بالا، شما باید شرایط خدمات اینستاگرام و همچنین دستورالعملهای انجمن پلتفرم اینستاگرام را دنبال کنید.
نکته مهم:
اگر در طی مراحل تأیید، اطلاعات گمراه کننده یا نادرستی ارائه دهید، اینستاگرام نشان تأیید شده یا همان تیک آبی شما را حذف میکند. آنها همچنین ممکن است اقدامات دیگری مانند حذف حساب شما را انجام دهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در درخواست خود صادق هستید. در تمام مراحل مراحل تأیید حساب فقط اطلاعات دقیق، مرتبط و صادق را درج کنید. از نام واقعی خود استفاده کنید. یک دسته حساب (account category) دقیق انتخاب کنید. برای اثبات هویت خود از اسناد و مدارک واقعی استفاده کنید.
آموزش گرفتن تیک آبی در اینستاگرام
هر کسی میتواند برای تأیید شدن و گرفتن تیک آبی در اینستاگرام اقدام کند. در زیر معیارهای درخواست، و همچنین مراحل تأیید برای گرفتن تیک آبی رنگ در کنار نام شما در نمایه اینستاگرام گام به گام آورده شده است.
1) وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.
پس از ورود به نمایه اینستاگرام خود، روی دکمه منو واقع در گوشه بالا سمت راست، ضربه بزنید و به تنظیمات Instagram بروید. سپس روی نماد تنظیمات (نمادی که به نظر میرسد شبیه چرخ دنده کوچک است) ضربه بزنید.
2) روی نماد Account ضربه بزنید.
3) روی Request verifiction در پایین ضربه بزنید.
4) هویت خود را تأیید کنید.
مرحله 1: جزئیات مورد نیاز را وارد کنید.
اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید: از جمله نام کامل، نام حرفهای و دسته بندی.
Full Name
نام کامل: این نام کامل و قانونی شما دقیقاً روشی است که در شناسنامه صادر شده توسط دولت نشان داده می شود.
Known as
شهرت: در اینجا میتوانید نام شرکت خود یا نامی را که مخاطبان شما را میشناسند وارد کنید. به عنوان مثال، اگر نام مستعار دارید یا از نام میانی به جای نام کوچک خود استفاده می کنید، این اطلاعات را وارد کنید.
Category
دسته: دستههای مختلفی برای انتخاب وجود دارد و اطمینان از انتخاب دقیقترین مورد برای حساب Instagram خود بسیار مهم است. دستهها شامل اخبار، رسانهها، ورزش، موسیقی، مد، سرگرمی، دولت، سیاست، تجارت، برند، سازمان، وبلاگ نویس، تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسر یا موارد دیگر هستند.
مرحله 2: اسناد رسمی کسب و کار را بارگذاری کنید.
اسناد رسمی کسب و کار یا شناسه عکس صادر شده توسط دولت را بارگذاری کنید. میتوانید از گذرنامه، کارتشناسایی یا گواهینامه رانندگی خود استفاده کنید. برای مشاغل، میتوانید از یک قبض همراه با نام شرکت، اساسنامه یا اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنید. مطمئن شوید نامی که در بالا وارد کرده اید با نام موجود در اسناد شما مطابقت داشته باشد.
مرحله 3: هنگامی که اطلاعات خود را تکمیل کردید، روی ارسال ضربه بزنید.
به همین سادگی! کار تمام شد. اینستاگرام پس از بررسی درخواست شما، به شما اطلاع میدهد که آیا درخواست شما تأیید شده است یا خیر. پاسخ رسمی ظرف چند روز ارسال میشود. اگر در ابتدا موفق نشدید، پس از اولین تلاش منصرف نشوید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا اینستاگرام تصمیم میگیرد درخواست شما برای تیک آبی در اینستاگرام را رد کند.
اگر اولین درخواست شما رد شد، وقت بگذارید و بفهمید چگونه میتوانید مشخصات خود را بهبود بخشید، مخاطبان خود را افزایش دهید و بیشتر خود را به عنوان یک فرد قابل توجه آنلاین معرفی کنید. پس از انجام این تغییرات، به سادگی دوباره اقدام کنید. میتوانید درخواست بعدی را 30 روز پس از رد درخواست قبلی ارسال کنید.
نکات افزایش شانس برای گرفتن تیک آبی
در اینستاگرام این امر کاملاً واضح است که حتی اگر حساب اینستاگرام شما معیارهای تأیید را داشته باشد، باز هم تضمینی برای دریافت علامت آبی نیست. برای اینکه بیشترین فرصت را برای تأیید به خود بدهید، بهتر است نکات زیر را اجرا کنید:
بیوگرافی خود را تکمیل کنید
اینستاگرام برای تایید به دنبال یک پروفایل کامل است. این یکی از اولین مواردی است که اینستاگرام هنگام تعیین تأیید برای اعتبار حساب شما بررسی میکند. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز در زمینههای بیوگرافی را پر کردهاید. یک عکس، حداقل یک پست و اطلاعات دقیق در مورد خود، تجارت یا نام تجاری خود باید در بیوگرافی خود بگنجانید.
خبرساز شوید
یکی دیگر از نیازهای اصلی برای تأیید شدن در اینستاگرام این است که حساب شما باید دارای خبر باشد. یکی از راههای رسیدن به این هدف این است که نام خود را در اخبار قرار دهید. میتوانید با انتشار اطلاعیهها یا در رسانهها جلب توجه کنید. همچنین برای دیده شدن بیشتر میتوانید با خبرگزاریهای محلی و سایر نشریات بزرگ ارتباط برقرار کنید. با این روش میتوانید به اینستاگرام اثبات کنید که داستان شما خبرساز است و حضور آنلاین قابل توجهی دارید.
اگر نام شما فقط در اینستاگرام ظاهر شود، احتمال تأیید حساب شما کمتر میشود. با بهینهسازی وب سایت خود با ابزاری مانند Thrive Themes و حضور در سایر پروفایلهای رسانههای اجتماعی و شبکه Linked in حضور خود بصورت آنلاین را افزایش دهید. همچنین میتوانید در وب سایتهای دارای مرجع مختلف پست ارسال کنید و به عنوان یک مهمان در فیلمها و پادکستها ظاهر شوید.
فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهید
اگرچه تعداد قابل توجهی از فالوورها برای تأیید اینستاگرام وجود ندارد، تعداد بیشتری از دنبال کنندگان باعث میشوند تا شما مشهورتر به نظر برسید. اگر میخواهید تیک آبی در اینستاگرام را به دست بیاورید، فالوورهای خود را افزایش دهید.
ارسال منظم
در دستورالعملها آمده است که شما فقط به یک پست احتیاج دارید تا برای تأیید بررسی آبی بررسی شود، اما در حالت ایدهآل، برای حضور قویتر در اینستاگرام و برای اینکه یک فرد مشهور آنلاین باشید، به یک حساب فعال با دنبال کنندگان زیادی نیاز دارید. این یک شاخص کلیدی در مورد میزان مهم بودن حضور شما در اینستاگرام است و احتمال تأیید شدن شما را بسیار افزایش می دهد.
افزایش تعامل
روش دیگری برای افزایش شانس تأیید تیک آبی در اینستاگرام درگیر کردن دنبال کنندگان است. در بیشتر کانال های اجتماعی، افزایش تعامل به عنوان یک سیگنال قوی برای اصالت قلمداد میشود. اینستاگرام پیشنهاد میکند مشتریان خود را تشویق کنید تا نام تجاری شما را در پستهای خود برچسبگذاری یا همان تگ کنند تا افراد دیگر بتوانند پستهای مشتریانی که از محصولات یا خدمات شما استفاده میکنند را مشاهده کنند.
اشتباهات رایج در گرفتن تیک آبی اینستاگرام
اشتباهات خاصی وجود دارد که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. در اینجا برخی از کارهایی وجود دارد که اگر میخواهید اینستاگرام تیک آبی شما را تأیید کند، نباید انجام دهید.
از خدمات شخص ثالث استفاده نکنید
افراد زیادی در اینترنت هستند که سعی میکنند تأیید صحت اینستاگرام را سریع و آسان به شما بفروشند. اینها همه کلاهبرداری است. مراحل درخواست تأیید تیک آبی بسیار ساده است. هر کسی میتواند آنها را دنبال کند و نیازی به تلاش برای تأیید حساب اینستاگرام شما با استفاده از سرویس شخص ثالث نیست.
عدم استفاده از بیوگرافی برای لینک به دیگر شبکه های اجتماعی
در بیوگرافی خود لینک به سایر کانالهای رسانههای اجتماعی خود اضافه نکنید. همچنین، از فالوورهای خود در اینستاگرام درخواست نکنید که شما را در جای دیگری دنبال کنند. اینستاگرام پروفایلهای را که حاوی پیوندهای افزودن من “add me” به سایر کانالهای رسانههای اجتماعی است، را تأیید نمی کند.
قوانین و خط مشی های اینستاگرام را زیر پا نگذارید.
بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که نشان تأیید تیک آبی خود را پس از دریافت آن از دست بدهید. برای جلوگیری از این موضوع، باید همچنان به دنبال خدمات اینستاگرام و همچنین دستورالعملهای اینستاگرام باشید. برخی از مواردی که ممکن است منجر به از بین رفتن نشان تایید تیک آبی در اینستاگرام شما شود شامل انتقال یا فروش نشان شما، استفاده از بیو، عکس پروفایل یا نام اینستاگرام برای بازاریابی یا تبلیغ خدمات دیگر و… است.
پرسش و پاسخ درباره تیک آبی در اینستاگرام
چند فالوور برای تأیید در اینستاگرام لازم است؟
تعداد خاصی فالوور برای تأیید تیک آبی در اینستاگرام لازم نیست. یکی از اصلیترین شرایط برای تایید شدن داشتن حساب کامل و بی نقص است. این بدان معنی است که حساب شما باید نشان دهنده یک فرد، مارک یا کسب و کار شناخته شده و بسیار جستجو شده باشد. بنابراین در حالی که تعداد رسمی فالوور مورد نیاز شما وجود ندارد، هرچه تعداد فالوور بیشتری داشتهباشید، اینستاگرام اعتبار بیشتری برای شما در نظر می گیرد.
آیا خودتان میتوانید تیک آبی اینستاگرام را بگیرید؟
شما نمیتوانید تیک آبی در اینستاگرام را برای خود ایجاد کنید. این کار باید توسط اینستاگرام پس از بررسی دستی پروفایل و اطلاعات شما انجام شود، تا تأیید شود که از تمام معیارهای تأیید صحت برخوردار هستید یا خیر.
چه موقع تیک آبی در اینستاگرام را دریافت میکنید؟
زمان مشخصی برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام وجود ندارد. این کار توسط اینستاگرام انجام میشود و آنها تعیین میکنند که در صورت تأیید درخواست شما، تیک آبی دریافت میکنید یا خیر.
چگونه اعتبار پیج را بدون تیک آبی نشان دهیم؟
تأیید شدن تیک آبی تنها راه اثبات اصالت در اینستاگرام نیست. روشهای زیادی وجود دارد که میتوانید حضوری قدرتمند و معتبر از خود در این سیستمعامل ایجاد کنید. در اینجا چند راه وجود دارد. اگر موفق به دریافت تأیید اینستاگرام نشوید، می توانید اصالت خود را به مخاطبان خود نشان دهید:
بیوگرافی خود را اهرم کنید.
یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید برای اثبات اصالت خود به مخاطبین انجام دهید، استفاده موثر از بیو اینستاگرام شماست. اختصاص دادن زمان برای تکمیل کامل بیوگرافی خود نه تنها احتمال تأیید شما را افزایش میدهد، بلکه حتی اگر تأیید نشوید نیز به شما کمک میکند. توصیف عالی از کسب و کار یا نام تجاری شما کمک زیادی به نشان دادن اعتبار و معتبر بودن حساب شما به مخاطبان میکند.
لینک از منابع رسمی
از سایر منابع رسمی مانند صفحه فیسبوک، حساب توییتر، کانال یوتیوب و وبسایت خود به حساب اینستاگرام خود پیوند دهید. انجام این کار به ویژه اگر قبلاً یک حساب تأیید شده در هر یک از کانال های دیگر داشته باشید، بسیار مفید است. فقط به یاد داشته باشید که از طریق بیو اینستاگرام خود به هیچ یک از پروفایلهای رسانه های اجتماعی خود پیوند ندهید.
از استوریهای اینستاگرام استفاده کنید.
روش موثر دیگری برای نشان دادن اصالت خود در اینستاگرام رفتن به پشت صحنه با استوریهای اینستاگرام است. استوریها به شما این فرصت را میدهند که به مخاطب خود افراد پشت مارک خود را بشناسانید. این نوع بینش دادن به پیروان خود امری است که تقلید از آن برای دیگران سخت است و قطعاً اصالت شما را در سیستم عامل افزایش می دهد.
به عنوان مثال، اگر شما مثل من به کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی متمرکز هستید، ممکن است بخواهید چندین عکس از صفحه نمایش و تصاویر خود را به مخاطبین نشان دهید که چگونه از این راه درآمد خود را به دست آوردهاید. این امر به محکمتر شدن اعتبار شما در اینستاگرام کمک میکند.
سخن پایانی
از اطلاعات این مقاله برای کمک به گرفتن تأییدیه تیک آبی در اینستاگرام خود استفاده کنید تا بتوانید از مزایای بسیاری که همراه داشتن تیک آبی رنگ در کنار نام شما در اینستاگرام به وجود میآورد، لذت ببرید. به یاد داشته باشید، این تیک آبی را بگیرید یا نه، با تمرکز بر تولید محتوای جذاب و با کیفیتی که مخاطبان شما آن را دوست دارند و از آن استقبال میکنند، میتوانید نتایج خارق العادهای را در سیستمعامل تجربه کنید. برای بهترین نتایج در اینستاگرام، میتوانید ابزارهایی مانند ابزارهای اتوماسیون اینستاگرام، ابزارهای بازاریابی اینستاگرام و غیره را امتحان کنید.
از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم. اگر این مقاله را دوست داشتید خوشحال میشویم مقاله آموزش تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی در اینستاگرام را هم در سایت دانوتک مطالعه بفرمایید. ما را از نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله بهرهمند سازید.