طراحی لوگو چه فایدهای دارد؟ اگر در وصف کسب و کار یا بیزینس خود هزاران جمله و توصیف مختلف داشتید، از کدام یک استفاده میکردید؟ تمایل داشتید کدام یک از ویژگی های برند و تجارت شما در معرفی اول به مشتری نشان داده شود؟ این دقیقا همان کاری است که ما در استودیو برهان برای شما انجام میدهیم؛ طراحی لوگو حرفهای که بیانگر ویژگی های اصلی کسب و کار شماست. شاید ساده به نظر برسد اما طراحی کردن یک لوگو خوب و حرفه ای، کار بسیار پیچیدهای است که تفکر و خلاقیت زیادی را میطلبد. به همین علت باید از تیم و گروهی کمک بگیرید که برای طراحی این نشان تجاری، انرژی لازم را صرف کنند تا از نتیجه آن لذت ببرید.
لوگو، نشان و هویت برند شماست. این نشان تجاری به دیگران توضیح میدهد که کسب و کار و بیزینس شما چیست و تا چه حد حرفهای هستید. امروزه اکثر کسب و کارها، حتی کسب و کارهای کوچک لوگو و نشان تجاری دارند اما بعضی از این کسب و کارها بیشتر از بقیه به چشم میآیند و به شهرت میرسند. آیا میدانید دلیلش چیست؟ لوگو سازی حرفه ای! هر چقدر هم که کسب و کار و بیزینس شما حرفهای باشد و برای مشتریان مزایای متعددی را به همراه داشته باشد، باز هم در نگاه اول شما باید مشتری را به خوبی جذب کنید. در غیر این صورت حرفه و تخصص شما توسط مشتریان نادیده گرفته میشود و این فرصت خوبی برای رقبای شماست.
4 ویژگی مهم در طراحی لوگو حرفه ای
حالا که متوجه شدید طراحی لوگو حرفهای تا چه اندازه مهم است، باید به ویژگی های اصلی یک لوگو خوب و تاثیر گذار اشاره داشته باشیم.
شکل و ظاهر مناسب
مخاطب و مشتری از طریق ویژگی های بصری با لوگو ارتباط برقرار میکند. بنابراین در گام اول طراحی لوگو حرفهای باید به شکل و ظاهر توجه داشت؛ به گونهای که متناسب با کسب و کار احساسات مشتری درگیر شود. معمولا دایره و بیضی در لوگو سازی حس دوستانه ایجاد میکنند. خطوط منحنی نشانه جذابیت و کمی بازیگوشی است. مثلث بیانگر اقتدار و رهبری و مربع و مستطیل نشانه امنیت و اعتماد است. از طرفی زوایای نیز نشانه تندخویی و خشونت است. با در نظر گرفتن این موارد باید طراحی متناسب با هویت برند تجاری اتفاق بیفتد.
نماد تصویری مناسب
یک لوگو خوب و حرفهای دارای نماد تصویری مناسب است. این بدین معنی است که اطلاعات لازم برای منتقل شدن به مشتری را در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کند. ظرافت در طراحی نماد تصویری اهمیت زیادی دارد.
رنگ مناسب
در طراحی لوگو حرفهای، رنگ یکی از اصلیترین فاکتورها است. به عنوان مثال قرمز احساس فوریت و هوشیاری، سبز رنگ پول، بنفش نشان دهنده شر و… است. در حقیقت در طراحی این نشان تجاری باید به روانشناسی رنگ ها توجه شود.
تایپوگرافی مناسب
تایپوگرافی تمام جلوه های بصری از جمله فونت، اندازه آن، پر رنگ یا کم رنگ بودن آن و… را شامل میشود. تمامی این ویژگی ها باید با دقت و بررسی تیم متخصص انتخاب شوند.
انواع لوگو را بشناسید:
شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که کدام نوع از طراحی لوگو برای کسب و کار و تجارت شما مناسب تر است؟ در پاسخ باید بگوییم لازم است تا ابتدا انواع لوگو را بشناسید تا بتوانید در این خصوص تصمیم بگیرید.
لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی بر اساس لوگو تایپ انجام میشود. در این نوع طراحی تمرکز و توجه کاملا بر روی نام تجاری است. کوکاکولا، گوگل و… از جمله نمونه های طراحی لوگو اسم هستند.
لوگو مونوگرام
این لوگو بر اساس علائم اختصاری طراحی میشود و تقریبا میتوان گفت بر پایه لوگو تایپوگرافی است. لوگو ناسا نمونه لوگو مونوگرام است.
لوگو تصویری
طراحی لوگو تصویری همانطور که از نامش پیداست بر پایه تصاویر گرافیکی انجام میشود. معمولا لوگوهای تصویری در ذهن مخاطب بهتر نقش میبندند؛ مانند لوگو اینستاگرام.
لوگو انتزاعی
لوگو انتزاعی نوع خاصی از لوگو تصویری است که از یک شکل یا فرم انتزاعی در آن استفاده شده است. لوگو پپسی نمونه لوگو انتزاعی است.
لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی با تصویر و متن انجام میشود. طراحی این لوگو حساسیتهای خاص خودش را دارد؛ چرا که باید هارمونی لازم بین المانهای داخل لوگو برقرار شود. لوگو لاگوست نمونه لوگو ترکیبی است.
معایب طراحی لوگو رایگان با هوش مصنوعی
این روزها افراد از هوش مصنوعی در حوزهها و زمینههای مختلفی بهره میبرند. این موضوع تا جایی پیش رفته است که بعضی از افراد برای طراحی لوگوی کسب و کار خود از هوش مصنوعی استفاده میکنند. به ظاهر شما یک لوگو اختصاصی با یک سری جذابیتهای بصری از هوش مصنوعی دریافت میکنید، اما این تا چه حد به کمک کسب و کار و تجارت شما میآید؟ قبل از هر چیز باید این را در نظر داشته باشید که لوگو برای برند و تجارت شما حکم نام شناسنامهای برای یک فرد را دارد. این بدین معنی است که شما نمیتوانید دائما لوگو را تغییر دهید و باید با یک نشان تجاری پیش بروید. بنابراین بهتر است تا بدانید طراحی رایگان لوگو با هوش مصنوعی چه معایبی را به همراه دارد؟
یکی از بزرگترین و بدترین معایب طراحی لوگو با هوش مصنوعی این است که لوگو طراحی شده با آنچه که انتظارش را دارید، اختلاف بسیار زیادی دارد. به طور کلی هوش مصنوعی به صورت رندوم از فونتها و رنگها استفاده میکند و در کوتاهترین زمان ممکن لوگو را طراحی میکند. از این رو قطعا شما نمیتوانید لوگویی که انتظارش را دارید از هوش مصنوعی دریافت کنید. از طرفی ممکن است لوگو طراحی شده با لوگو رقبای شما شباهت بسیار زیادی داشته باشد. به یاد داشته باشید لوگوی برند شما هویت برندتان است. هوش مصنوعی درک درستی از رقابتهای موجود بین کسب و کارها ندارد و نمیتواند مانند نیروی انسانی با خلاقیت و تفکر لوگو طراحی کند.
قیمت طراحی لوگو
طراحی نشان تجاری حرفهای را باید توسط تیم متخصص و خلاقی انجام دهید که بتوانند شما را به اهدافتان برسانند. در خصوص قیمت طراحی لوگو باید بگوییم طراحان گرافیک از یک سری معیارهای مختلف برای قیمت گذاری طراحی استفاده میکنند. نوع لوگو، زمان طراحی، میزان تخصص و تجربه طراح، تعداد دفعات ویرایش، تعداد نمونههای اولیه و… همگی از جمله عواملی هستند که بر قیمت لوگو سازی تاثیر میگذارند. این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر طراحی کردن لوگو را به یک تیم متخصص، خلاق باتجربه و حرفهای بسپارید، در کنار طراحی حرفهای و خلاقانه، هزینه مناسبی را نیز از شما دریافت میکنند.
خدمات طراحی حرفهای انواع لوگو در استودیو برهان
همانطور که متوجه شدید طراحی لوگو از حساسیتهای خاص خودش برخوردار است. بنابراین باید این کار را به دست افرادی بسپارید که بتوانند تصویر ذهنی شما و انتظاراتتان را به خوبی اجرا کنند. در استودیو برهان این خدمات با به روزترین تکنیکها و استراتژیهای روز دنیا برای شما انجام میشود و شما میتوانید لوگو منحصر به فرد کسب و کار خودتان را با قیمتی مناسب سفارش دهید.
https://studioborhan.com/logo-design/