در حالی که شرکت هایی مانند متا که قبلاً فیس بوک نامیده میشد و مایکروسافت در حال تلاش برای ایجاد دنیای مجازی برای تعامل کاربران با یکدیگر هستند، برندهای مختلف در حال آماده شدن برای عرضه اقلام دیجیتال خود برای دنیای دیجیتالی آینده هستند. از جمله، برند جهانی پوشاک ورزشی نایک اکنون در حال آماده شدن برای استفاده از علامت تجاری محبوب خود برای محصولات مجازی مختلف است. و اکنون به دنبال کارمندانی برای طراحی آیتم های مجازی برای دنیای دیجیتال است.
به گفته جاش گربن، وکیل علامت تجاری، نایک اخیراً درخواستهای علامت تجاری جدیدی را برای برخی از ویژگیهای فکری محبوب خود، از جمله برند NIKE، شعار «Just Do It» و لوگوی swoosh برای استفاده در محصولات مجازی، ثبت کرده است.
جدای از این، نایک همچنین به دنبال کارمندانی برای طراحی محصولات مجازی برای فضاهای دیجیتال است. در حال حاضر، این شرکت افرادی را برای طراحی مجازی، به طور خاص برای کفش استخدام میکند. در واقع، یکی از شرکت های کاریابی میگوید که طراح مواد مجازی «نقش کلیدی در تعریف مجدد دنیای دیجیتال [نایک] خواهد داشت و [نام تجاری] را وارد فاز اجرایی میکند».
فردی که به دنبال درخواست برای این نقش است باید در درک نرم افزارهای سه بعدی مختلف و ابزارهای ایجاد مواد مجازی متخصص باشد. آنها همچنین باید درک درستی از مدلهای سایهزنی، فناوری رندر و راهحلهای ضبط مواد، طبق شرح شغل رسمی نایک داشته باشند.
در حال حاضر، اگرچه نایک اخیراً درخواست علامت تجاری را برای محصولات مجازی خود ثبت کرده است، اما مدتی طول میکشد تا آنها را در دنیای مجازی ببینیم. با این حال، با محبوبیت گسترده NFT ها در بازار فعلی و افزایش تبلیغات در مورد کلکسیون های مجازی، ممکن است شاهد انتشار محصولات دیجیتالی این شرکت باشیم.