مبلمان اداری از جمله عناصر ضروری در شرکت به شمار میآید که باید حتما در بخشهای مختلف چیدمان شود.
البته منظور از مبلمان اداری فقط نیم ست اداری نیست و همهی تجهیزاتی که در قسمتهای مختلف شرکت و یا اداره چیدمان میشوند، در زیر مجموعهی مبلمان اداری قرار میگیرند.
انواع تجهیزات اداری:
این تجهیزات اداری شامل موارد زیر میشود :
- انواع میز اداری مثل (میز مدیریت، میز کنفرانسی، میز کانتر یا پذیرش، میز کارشناسی و….)
- کتابخانه
- صندلیهای اداری که شامل (صندلی کنفرانسی، صندلی کارمندی، صندلی مدیریتی، صندلی انتظار و…) میشود.
- اکسسوری
- پارتیشن اداری
- مبل و نیم ست اداری
هر کدام از این تجهیزات اداری کاربریهای خاصی دارند و طبق همان کاربری در بخش مورد نظر قرار داده میشوند.
سبکهای مبلمان اداری:
مبلمان اداری در سبکهای مختلفی طراحی و تولید میشود که هر کدام ویژگیهای خاص خودشان را دارند.
دو سبک اصلی و پرطرفدار مبلمان اداری، سبکهای کلاسیک و مدرن هست که سبکهای دیگر در زیر مجموعهی این دو سبک قرار میگیرند.
در ادامه به بررسی این دو سبک و زیرشاخههایی که دارد میپردازیم.
سبک کلاسیک:
این سبک یکی از سبکهای پرطرفدار و قدیمی در صنعت مبلمان اداری به شمار میآید.
متریال اصلی برای ساخت مبلمان اداری کلاسیک چوب هست.
چوبها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها براساس گونههای مختلفی که دارند، تفاوتهایی با یکدیگر دارند.
برای ساخت مبلمان اداری کلاسیک بیشتر از چوب راش (گرجستانی و ایرانی)، آبنوس، عناب و… استفاده میکنند.
در این سبک از فناوریهای رنگ مختلفی نیز استفاده میکنند که شامل:
- پولیش
- زیر پولیش
- پلی اورتان
- نیم پلی استر
- پلی استر
- آنتیک کاری
و … میشود.
در بین موارد ذکر شده، دو فناوری پولیش و زیر پولیش از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
برای زیباتر نشان دادن تجهیزات کلاسیک از صنعت منبت کاری و هنر معرق کاری استفاده میکنند.
سبک مدرن:
یکی از سبکهای امروزی در صنعت مبلمان اداری، سبک مدرن هست.
از متریالهای مختلفی برای ساخت مبلمان اداری مدرن استفاده میشود که شامل موارد زیر میشود :
و …
هر کدام از این متریالها ویژگیهای خاص خودشان را دارند.
برای محصولات مدرن، سمپل ام دی اف وجود دارد، کاربر میتواند طبق آن رنگ مورد نظر را انتخاب کند.
قیمت محصولات اداری:
تعیین قیمت برای محصولات اداری به موارد مختلفی بستگی دارد:
- فناوری رنگ
- متریال به کار رفته
- ابعاد مورد نظر کاربران
- استفاده از آپشنهای الکترونیکی
و …
هر کدام از این موارد میتوانند در افزایش و یا کاهش قیمت محصولات اداری تاثیر بگذارد.