AMD امروز به صورت رسمی فناوری FidelityFX Super Resolution یا همان FSR را معرفی کرد که اکنون بر روی 7 عنوان وجود دارد. این فناوری تلاش میکند تا یک تصویر با کیفیت را در رزولوشن بالا از یک منبع با گرافیک کم عرضه کند که نتیجه آن یک تصویر بسیار جذاب میشود. این فناوری اکنون بر روی چند عنوان به نامهای Anno 1800 ،Evil Genius 2 ،Godfall ،Kingshunt ،Terminator: Resistance و The Riftbreaker وجود دارد که کاربران میتوانند با فعال کردن آن، از این قابلیت در مانیتورها یا صفحه نمایشهای بزرگ خود استفاده کنند.
FSR یک فناوری بروز و هوشمند است که با استفاده از یک الگوریتم پیشرفته بازسازی لبه، ویژگیها را در تصویر منبع تجزیه و تحلیل میکند و آنها را با وضوح بالاتر بازسازی میکند و بعد از آن با اعمال شارپ برای بهبود بیشتر کیفیت با افزایش جزئیات میتواند تصاویر را به خوبی ارائه دهد. FSR همچنین همزمان بر روی یک فریم کار میکند و از اطلاعات زمانی فریمهای قبلی یا بردارهای حرکتی استفاده نمیکند و این دقیقا تفاوت بین فناوری AMD و انویدیا میباشد.
فناوری انویدیا، DLSS از دادههای موقت و بردارهای حرکتی استفاده میکند در حالی که از AI برای انجام بازسازی تصویر نهایی نیز استفاده میکند. انویدیا این کار را روی هستههای اختصاصی تنسوری در پردازنده گرافیکی انجام میدهد در حالی که AMD تمام پردازشها را روی واحدهای محاسباتی خود انجام میدهد.
در اصل هدف این دو فناوری دریافت یک تصویر ورودی با وضوح پایینتر و سپس تبدیل آن به یک تصویر خروجی با وضوح بالاتر بازسازی شده است. به عنوان مثال، شما میتوانید روی مانیتور 4K با وضوح خروجی 4K بازی کنید. با این حال، این بازی میتواند با کیفیت 1080p در داخل رایانه اجرا شود و سپس با استفاده از یک فناوری بازسازی هوشمند مانند FSR یا DLSS، شما یک تصویر 4K به عنوان خروجی بر روی صفحه نمایش در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال اگر وضوح خروجی شما 1920×1080 باشد، امکان اجرای بازی با رزولوشن 960×540 در ارائه میشود.