وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به میان میآید، به نظر میرسد که بازاریابان B2C از هر وضعیتی خوشایند هستند. آنها میتوانند مستقیماً با مصرف کنندگان صنعت خود صحبت کنند، داستانهای جذابی را در وبلاگ تعریف نمایند و با این روشهای حرفهای و خلاقانه، ریسمانی به قلب مخاطبان خود گره بزنند! و یکی پس از دیگری، آنها را به مشتریان موقت و دائمی تبدیل نمایند.
درست است! جذب مشتری برای کسب و کارهای مختلف، آن هم در فضای وب، کار سختی است اما اگر بهترین استراتژی را برای تولید محتوای سئو شده و خلاقانه به کار ببرید، شما هم جزو این دسته از بازاریابان خواهید بود. این افراد، کسانی هستند که میتوانند محتواهای سرگرم کننده طراحی کننده و آن را از طریق بسترهای وبسایت، یا شبکههای اجتماعی منتشر نمایند.
هیچ محدودیتی برای بازاریابان حرفهای در کسب و کارهای B2B وجود ندارد. این وبسایتها باید آنقدر قوی باشند که مخاطب با نحوه فعالیت آن اعتماد کند و برای همیشه، خرید خود را از این بستر انجام بدهد.
نکته کلیدی در روشهای بازاریابی محتوایی B2B این است که لحن مناسب تولید محتوای جذاب را پیدا کنید و مطمئن شوید که نوشتن محتوای شما، هر لحظه بیشتر و بیشتر، بر روی برند و ارتباط تان با مخاطبان هدف تأثیر مثبت میگذارد. نوشتن محتواهای آموزنده و سرگرم کننده چندان هم ایده بدی نیست!
همه صنایع و سایتهای B2B به محتوای جذاب و هیجان انگیز نیاز دارند!
هر وقت به نکات و استراتژیهای بازاریابی محتوایی B2B برخورد میکنیم، تنها کلمهای که دائماً با آن مواجه هستیم، درگیر کردن مخاطبان است. افزایش تعامل، مستلزم تولید محتوای جذاب است و این میتواند هم فروش و هم قابلیت اشتراک گذاری آن محتوا را افزایش دهد.
متأسفانه، همه صنایع، خود را به تولید اینچنین محتواهای هیجان انگیزی ملزم نمی دانند! و این میتواند یک نقطه آغاز برای شکست باشد! آن هم در دنیای وب و اینترنت که همه چیز به محتوا وابسته است!!!
اگر شما هم کسب و کار B2B دارید و هنوز برای تولید محتوای حرفه ای، برنامه ریزی نکرده اید، امروز بهترین فرصت است. شاید اکنون نیز دیر شده باشد، اما به قول معروف، “ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است!”… ما برایتان چند راهکار کاربردی داریم که میتوانید در روشهای نوشتن محتوای سایت از آنها کمک بگیرید.
اگر فکر میکنید زمان کافی را برای تولید محتوای سایت ندارید، ما در خدمت شما عزیزان هستیم تا وبسایت به روز و درخشانی داشته باشید. کافیست به وبسایت کافه محتوا، سری بزنید و خدمات تولید محتوای تخصصی ما را بررسی کنید.
چطور برای سایتهای B2B، محتوای مخاطب پسند بنویسیم؟
1- روی مخاطبان سایت، تمرکز کنید
در تولید محتوای سئو شده، تمرکز روی مخاطب ممکن است یک حرکت عقلانی به نظر برسد؛ علاوه بر این، به نظرتان آیا تولید محتوا برای مشتریان بالقوه، بر اساس تعریف، «تمرکز روی مخاطب» نیست؟ متاسفانه خیر! صِرفاً داشتن محتوا در وب سایت و رسانههای اجتماعی، برای شما کافی نیست. خوانندگان به دلیلی نیاز دارند تا قانع شوند آنچه را که شما ارائه میدهید، مطالعه یا بررسی کنند.
چند نکته بازاریابی محتوایی B2B وجود دارد که به شما کمک میکند بیشتر روی مخاطبان خود تمرکز کنید:
- ببینید مخاطبان شما به چه چیزی اهمیت میدهند؛ و سپس شما در مورد آنها محتوا بنویسید
- نکات کاربردی و ارزش واقعی محصولات یا خدمات را در هر قسمت از محتوای خود ارائه دهید
- هر جا که مناسب است از لحن صمیمانه و یا طنز استفاده کنید
- از داستان سرایی در تولید محتوای سایت B2B استفاده کنید؛ داستانها بسیار به یاد ماندنی تر از واقعیتها هستند
- از عناوین قانع کننده برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنید
- به سرعت به نقطه قوت محتوای خود برسید، تا بلافاصله خوانندگان را درگیر آن کنید
هر استراتژی موفق در تولید محتوای سایت B2B باید بر روی مخاطبان هدف تمرکز کند. بله، بدون شک صنایع خاصی وجود دارند که به محتوای مهیج تر و جذاب تر نیازمند میباشند. سایتهای فروش مواد شیمیایی، سایتهای فروش آهن و فولاد، سایت تخصصی گلخانه، سایتهای مواد و محصولات کشاورزی و باغی، وبسایتهای واسطهای مواد اولیه، نمونهای از این صنایع خاص و حساس هستند که به محتواهای یونیک و دست اول نیاز دارند.
2-خواندن مطالب را برای مخاطبان سایتتان، آسان تر کنید
ایجاد جذاب ترین محتوا در جهان، لزوماً موفقیت بازاریابی را تضمین نمی کند. این بدان دلیل است که محتوای عالی، تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود. مخاطب باید آنقدر مجذوب عنوانهای محتوای شما شود که بلافاصله بر روی آن کلیک کند.
محتواهای وبلاگ، متنهای صفحات فرود در سایت، کتابهای الکترونیکی و محتوای نوشتاری مشابه باید در تلاشهای بازاریابی محتوایی B2B شما مفید باشند. اگر خواندن محتوایی که نوشتهاید، آسان نیست، مهم نیست که چقدر با کیفیت باشد، در این شرایط، مخاطب هرگز آن را نمی خواند. راهکارهای زیر به افزایش خوانایی یک محتوا در سایت شما بسیار کمک میکند:
- پاراگرافهای کوتاه بنویسید تا محتوا قابل بررسی باشد
- متنهای طولانی را با عکسها و تصاویر، ترکیبی به کار ببرید
- از بولت گذاری یا شماره گذاری برای ارائه لیستها و برخی نکات مهم در متن، استفاده کنید
- از نقل قولها میتوانید استفاده کنید تا متن، بهتر دیده شود
اگر وبسایت B2B شما محتوای خسته کننده و تخصصی دارد، با این نکات میتوانید مرور متن را برای مخاطب، ساده تر کنید. پاراگرافهای کوتاهتر، نقلقولها و تصاویر به مخاطبان سایت شما کمک میکنند تا درک سریع تری از موضوع داشته باشند.
3- دامنه نوشتن را به موضوع سایت، محدود کنید
هنگام تولید محتوای سئو شده برای یک صنعت B2B، شاید خسته کننده باشد، اما لازم نیست همیشه هیجان انگیز بنویسید. در قسمت “مقدمه” محتوا، میتوانید فوراً توجه خوانندگان را به خود جلب کنید. تمرکز داشته باشید و حواستان را به همان موضوع خاص بدهید.
بازاریابی محتوایی برای سایتهای B2B را جدی بگیرید
کافه محتوا؛ مرجع تولید محتوای تخصصی صنعتی و گردشگری، با بیش از 10 سال تجربه در این زمینه، به همه مدیران وبسایتهای B2B پیشنهاد می کند که فرآیندهای تولید محتوا برای سایت را جدی بگیرند؛ و این برای همه موضوعات صنعتی و تجارت، اهمیت دارد.
تولید محتوای حرفهای طولانی مدت، دیجیتال مارکتینگ تخصصی، انتشار رپورتاژ آگهی، مدیریت وبسایت، یا هر فعالیت تبلیغاتی دیگری شاید در نگاه اول، ترسناک باشد! اما واقعاً وقتی صحبت از موفقیت در بین رقبا به میان میآید، ارزش آن را دارد که هزینه کنید. مهارتهای لینک سازی درست در متن محتوا، نوشتن لحن صحیح و رسمی برای معرفی محصولات و خدمات سایت B2B، ترجمه تخصصی، در تولید محتوای سایت بسیار مهم هستند.
در وبسایت کافه محتوا در کنار کسب و کار B2B شما هستیم تا به هدفهایی که دارید برسید. نیازهای سایتهای صنعتی را درک میکنیم و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا از بهترین منابع در تولید محتوای تخصصی استفاده کنیم. ما صنایع مختلفی را پوشش میدهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن 09138651225 تماس بگیرید یا به وبسایت ما، www.cafe-mohtava.ir سری بزنید.