اگر کسبوکاری دارید، قطعاً افزایش فروش یکی از اهداف شماست. پیشنهادی جذاب برای شما وجود دارد. با هزینهای کم برندتان را توسعه دهید، مخاطبان زیادی را جذب و در نهایت افزایش فروش فوقالعادهای را تجربه کنید!
احتمالاً برای شما هم سؤال پیش میآید که چگونه؟!
پاسخ شما تولید محتوا است. در سالهای اخیر با اهمیت بسیار بالای تولید محتوا روبهرو شدهایم و کمتر کسی اسم آن را نشنیده است یا با آن آشنایی ندارد. در تولید محتوا هزینه کمتری نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی پرداخت میکنید؛ اما در نهایت افزایش فروش بیشتری را تجربه میکنید.
ممکن است برای شما هم مبهم باشد که تولید محتوا به چه صورتی باعث افزایش فروش میشود.
برای توضیح آن، در ادامه با ما همراه باشید.
تولید محتوا: شرط اصلی دیده شدن در اینترنت
در چند سال اخیر با روی کار آمدن سامانههای هوشمند، تغییرات زیادی در زندگیِ همه ما به وجود آمده است. کسبوکارهای مختلفی به شبکه مجازی مهاجرت کردند. فعالیت آنها در این فضا انجام بسیاری از کارها را برای ما آسانتر کرد.
دیگر لازم نیست برای خرید لوازم مختلف زمان زیادی را در مسیر رفت و برگشت صرف کنیم یا ساعتهای طولانی در صفهای باجههای بانک بایستیم. همه این کارها در بستر اینترنت و در کوتاهترین زمان انجام میشوند.
این راحتی و صرفهجویی در زمان باعث شده تا درصد زیادی از ما اکثر فعالیتهای روزمره خود را در اینترنت انجام دهیم. پس اگر در صنعت خاصی فعالیت میکنید و وارد این فضا نشوید، از بسیاری از رقیبهایتان عقب میمانید.
شرط اصلی ورود به این فضا تولید محتوای اصولی است. در این تولید محتوا باید نکات بسیاری را در نظر بگیرید تا در گام اول گوگل به صفحهتان اعتبار دهد. در نهایت گوگل شما را در صفحات اول خود نشان میدهد و مخاطب سایتتان را میبیند.
در دومین قدم باید محتوایی ارائه دهید که مخاطب جذب آن شود. برای این قسمت باید مهارت محتوانویسی داشته باشید. با عبور از این دو مرحله، به اهداف خود در کسبوکارتان دست پیدا میکنید.
تولید محتوا به شرکت شما کمک میکند تا به اهداف مختلفی برسید. در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:
برندسازی
یکی از اصلیترین هدفهایی که با تولید محتوا به آن میرسید، برندسازی است. در برندسازی، شرکتها محتوای خود را شخصی سازی میکنند و نهایتاً به برند خود هویت میدهند.
فرقی نمیکند که کسبوکار نوپایی دارید یا مدت زمات زیادی است که فعالیت میکنید. در هر دو صورت محتوای معتبر به شما کمک میکند تا برند صاحبنظری داشته باشید و مخاطب را نسبت به برند خود آگاه کنید.
جذب مخاطب
جذب مخاطب تنها به معنای این نیست که مخاطب بیشتری به دست میآورید. بلکه تولید محتوا، مخاطب را به صورت هدفمند جذب میکند.
مخاطب بیشتر همیشه افزایش فروش را به دنبال ندارد. پس باید بتوانید محتوایی را تولید کنید تا اعتماد کامل مخاطب را به دست آورید و نهایتاً او را به مشتری همیشگی خود تبدیل کنید. یعنی شما با محتوایی که ارائه میدهید در قدم اول مشتریان قدیمی خود را حفظ میکنید و در گام بعد، مخاطب جدید به دست میآورید.
تأثیرگذاری بر مخاطب
شرکت شما با تولید محتوا کاری میکند که مخاطب به شما اطمینان داشته باشد. فرآیند افزایش اعتماد، ساده نیست. مخاطبان شما علایق متفاوتی دارند. برای تأثیرگذاری روی همه آنها باید خواستههایشان را بشناسید.
بعد از شناخت مخاطب، متنی بنویسید که او را علاقهمند به محتوا کند. با استفاده از اصول محتوانویسی و لحن مناسب و جذاب بر ذهن مخاطب تأثیر میگذارید.
افزایش فروش
در آخرین مرحله شرکت شما افزایش فروش را تجربه میکند. فراموش نکنید این افزایش فروش در یک شب رخ نمیدهد! بلکه نیازمند زمان است. صبر داشته باشید! بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، پیشرفت در کسبوکار را تجربه میکنید.
تفاوت اصلی تولید محتوا با دیگر روشهای تبلیغاتی این است که شما مشتریانی وفادار جذب میکنید. آنها به شما تعهد خواهند داشت و برای حل مشکلات یا خریدهایشان همواره شما را انتخاب میکنند.
ترجمیک، شرکتی برای ارائه خدمات تولید محتوا
با توجه به افزایش اهمیت تولید محتوا در جهان امروز، محتوانویسی حساسیت بیشتری پیدا کرده است. از این رو شرکتهای مختلفی از این فرصت استفاده کردهاند و خدمات تولید محتوا را ارائه میدهند.
یکی از این شرکتها، ترجمیک است. ترجمیک پلتفرمی ایرانی است و با بیش از 15000 نویسنده، مترجم و متخصص در زمینههای مختلف خدمات تولید محتوا را برای صنایع مختلف انجام میدهد.
تولید محتوا متنی در ترجمیک به چه زبانهایی انجام میشود؟
بسیاری از صنایع به واردات و صادرات میپردازند. در نتیجه نیازمند این هستند که مخاطبان مختلفی را از نقاط گوناگون جهان جذب کنند. ترجمیک با آگاهی از این موضوع، خدمات تولید محتوای متنی خود را در زبانهای زنده دنیا مانند انگلیسی، روسی، عربی و چندین زبان دیگر ارائه میدهد.
ثبت سفارش در ترجمیک چگونه است؟
برای ثبت سفارش در ترجمیک تنها کافی است به بخش تولید محتوای سازمانی مراجعه کنید. در قسمت تعرفه خدمات تولید محتوا از هزینه سفارش و مدت زمان تحویل پروژه آگاه شوید و نهایتاً سفارش خود را به ثبت برسانید.