اگر صاحب کسب و کار هستید، یافتن و مدیریت نیروی انسانی قطعا یکی از دغدغههای شما بوده و هست. انتخاب بهترین نفر برای جایگاههای خالی یکی از فعالیتهای زمان بر و حساس در مدیریت کسب و کار است. در کنار منابع انسانی، ستون هزینههای یک مجموعه نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. حقوق نیروی انسانی نیز یکی از اصلی ترین و بیشترین هزینههای ثابت هر کسب و کار را به خود اختصاص میدهد. از این رو قصد داریم در این مقاله راهکاری را ارائه دهیم که بصورت سیستمی، در کنار کنترل هزینهها، بهترین بازخورد را از انجام کارها بگیرید.
حقوق منابع انسانی دغدغهی بسیاری از صاحبین کسب و کار است. در شرایط اقتصادی با ثبات کم، این موضوع اهمیت بیشتری مییابد. از این رو بسیاری از صاحبین کسب و کار، ترس از استخدام و سیستم سازی دارند و سعی میکنند بسیاری از کارها را خودشان به تنهایی انجام دهند. این موضوع باعث میشود زمان لازم برای توسعه و پیشرفت کسب و کارشان را نداشته باشند. در این مقاله یک راهکار را برای کسب و کارها معرفی میکنیم تا با پرداخت یک بار حقوق کار حداقل ۳ نیرو اتوماتیک انجام شود.
کسب و کارهای فروشگاهی :
ابتدا به بررسی کسب و کارهایی میپردازیم که فروش محصول و خدمات دارند. فعالیت های کلیدی که صاحبین کسب و کار فروشگاهی انجام می دهند عبارت است از :
معرفی هر محصول: چه فروشگاه حضوری و چه در اینستاگرام، شما باید زمان زیادی را برای معرفی هر محصول بگذارید. اگر پیج اینستاگرام نیز دارید این کار را باید هر روز در پست و استوری ها انجام دهید.
دریافت و پرداخت پول : بعد از انتخاب مشتری باید زمان زیادی را جهت ارائه شماره حساب، چک کردن فیش واریزی و گرفتن اطلاعات و آدرس جهت ارسال محصول
انبارداری: کنترل موجودی انبار و بررسی کمبود آن جهت شارژ مجدد یکی دیگر از موارد مهم است که صاحبین فروشگاهها باید انجام دهند.
این ۳ فرآیند به راحتی قابل سیستم سازی است.
استخدام ۳ کارمند با یک حقوق برای فروشگاه :
شما با یک راهکار سیستمی ساده می توانید تمام این ۳ فعالیت را اتوماتیک کنید. با طراحی سایت فروشگاهی، به راحتی این موضوع امکان پذیر است. وبسایت فروشگاهی، در صفحه هر محصول اطلاعات کامل را در اختیار مشتری قرار میدهد. سپس مشتری شما به راحتی محصولات مورد نیاز خود را به سبد خرید اضافه کرده و با تکمیل اطلاعات و آدرس خود، هزینه را پرداخت مینماید.
اما این پایان کار نیست. داخل وبسایت موجودی هر محصول تعیین میشه و با فروش هر محصول به صورت اتوماتیک، تعداد کم میشه. زمانی که موجودی انبار هر محصول به تعداد کمی (مثلا ۲ عدد) برسه، با پیامک بهت اطلاع میده! چی از این بهتر.
صاحبین کسب و کار با یک تصمیم هوشمندانه و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، میتوانند چند ساعت از روز خود را آزاد و به توسعه ی کسب و کار خود بپردازند.
کسب و کارهای شرکتی و خدماتی :
شاید بگویید که ما فروش محصول نداریم و نیازی هم به وبسایت نیست. اما اگر کمی فکر کنیم، وبسایت برای شما نیز می تواند بسیار مفید باشد. وبسایت فعالیت بازاریابی و جذب مشتری برای شما را اتوماتیک میکند. در وبسایت میتوانید بسیاری از فرم های ضروری را قرار داده و مشتری بصورت اتوماتیک آن ها را تکمیل و ارسال نماید. قرار دادن نمونه کارها، رزومه و فعالیت ها و… نیز می تواند زمان زیادی را از شما ذخیره کند. فقط کافیست از مشتریان خود بخواهید که برای اطلاعات بیشتر وبسایت شما را بررسی کنند.
دیگر مزایای وبسایت :
امروزه و در دنیای دیجیتال مارکتینگ، داشتن وبسایت برای هر کسب و کاری ضروری است. اما وبسایت به خودی خود نمی تواند برای شما درآمدی ایجاد کند. برای درآمد زایی از وبسایت باید روش های متفاوتی را پیاده سازی کنید. یکی از مزایای وبسایت تطبیق پذیری آن برای ایجاد روش های متفاوت بازاریابی و فروش برروی آن است. شما بستری را در فلضای اینترنت آماده می کنید و با روش های متنوع مشتریان خود را به سمت آن سرازیر می کنید. وبسایت وابسته بودن شما به زمان و مکان را کاهش داده و ستون فروش کسب و کار شما را تقویت می کند.
انواع روش های فروش از وبسایت :
روشهای فروش و بازاریابی از طریق وبسایت بسیار متنوع است. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم:
سئو وبسایت: با شناسایی کلماتی که مشتریان شما در گوگل سرچ میکنند و رساندن وبسایت شما به رتبه های برتر گوگل در این کلمات، می توانید فروش خود را افزایش دهید.
تبلیغات گوگل : اگر قصد دارید در کمتر از ۲۴ ساعت به رتبه های برتر گوگل برسید، میتوانید از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنید. این روش تبلیغاتی کمی هزینه بر است و برای کسب و کارهایی که حاشیه سود مناسبی دارند پیشنهاد میشود.
تبلیغات کلیکی فضای وب: قرار دادن بنرهای تبلیغاتی کسب و کارتان در وبسایت های پر بازدید مانند ورزش ۳ و… ، میتواند مخاطبان این وبسایت ها را به سمت فروشگاه و یا خدمات شما روانه کند.
استفاده از وبسایت های موتور جستجوی محصول : وبسایت هایی مانند ترب و ایمالز، ابزاری هستند که شما میتوانید با اتصال وبسایت خود به آنها محصولاتتان را در این وبسایت ها عرضه کنید. سپس مشتریان با کلیک برروی محصولات شما به وبسایتتان هدایت شده و مستقیما خرید خود را از شما انجام میدهند.
روش های طراحی سایت حرفهای :
برای سفارش طراحی سایت اصولی و حرفهای برای کسب و کارتان میتوانید به شرکتهای مطرح طراحی سایت مراجعه کنید. همچنین افراد و فریلنسر های زیادی نیز در این زمینه فعالیت میکنند. پیشنهاد ما به شما صاحبین کسب و کار، شرکت طراحی سایت کارو وبز است. کارو وبز که یکی از بهترین شرکتهای طراحی سایت در اصفهان محسوب میشود، خدمات ویژهای را در زمینهی طراحی سایت ارائه میدهد. کارو وبز جهت نتیجه بخش بودن وبسایت های مشتریان خود، آموزش های ضبط شدهی زیادی را در جهت جذب مشتری و افزایش فروش از وبسایت، ارائه میدهد. همچنین مشاوره های رایگان منظم کارو وبز، راه را برای کسب درآمد از طریق وبساتیت برای شما بسیار هموار میکند.