معمولا بیشتر افراد حداکثر زمان خود را در محیط کاری میگذرانند به همین جهت لازم است برای حفظ سلامتی و بهرهوری بیشتر در انتخاب مبلمان اداری که عبارتاند از میز کارمندی، صندلیهای اداری، میز مدیریت و…، توجه ویژهای شود. این تجهیزات که در محیطهای کار و گاها در محل زندگی مورد استفاده قرار میگیرد ویژگیها و کاربردهای خاصی دارند. در ادامه نکات مهمی را برای انتخاب میز اداری مطرح میکنیم پس تا انتها همراه ما باشید.
انتخاب میز اداری
میز اداری یکی از نیازهای اصلی برای هر سازمانی محسوب میگردد که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد پس توجه به یک سری نکات هنگام انتخاب و خرید ضروری است و بهتر است انتخاب میز ادارای با دقت انجام شود تا در نهایت بتوان بهترین کارایی را از آن انتظار داشت. در واقع خرید یک میز اداری خوب اهمیت زیادی دارد چرا که باید در هنگام استفاده طولانی مدت احساس راحتی زیادی به فرد داده و هنگام کارکردن ایجاد خستگی نکند. در ادامه به طور خلاصه به شرح نکاتی در مورد انتخاب میز اداری میپردازیم.
- هنگام خرید و انتخاب به شکل میز، نوع استفاده و سبک طراحی میز و هماهنگی آن با فضای کاری خود توجه کنید.
- توجه به متریال استفاده شده در ساخت، اینکه میز از چوب، شیشه، فلز و یا ترکیبی از این متریال ساخته شده است.
- توجه به این نکته که کارمندان ساعات طولانی را پشت میز میگذرانند ضروری است چرا که باید میزی با ارتفاع مناسب را انتخاب کنید که پایههای سادهتر داشته باشد تا در تمام طول روز تسلط بیشتری به کارهایتان داشته باشید.
- توجه به ابعاد و وزن میز، انتخاب و خرید میزهای اداری با ابعاد زیاد و وزن سنگین، برای شرکتهای کوچک توصیه نمیشود اما مدیران شرکتهای بزرگ معمولا برای سطح بیشتر ترجیح میدهند میزهای اداری با ابعاد بزرگتر را انتخاب کنند.
- برخی از میزهای اداری، میزهایی هستند که به صورت زاویهدار ساخته میشوند. این میزها به راحتی در گوشه اتاق منزل و یا شرکت نصب میشوند. از طرفی باید گفت میز کنفرانس و یا میز مدیریت با این نوع طراحی زیبایی نمای دفتر کار را افزایش میدهد.
- همچنین باید گفت که اگر قصد خرید میز اداری و یا میز دفتر کار برای خانه دارید اما فضای کافی در اختیار ندارید میتوانید از میزهای بدون پایه که به دیوار متصل میشوند استفاده کنید.
- توجه به شکل کلی میزهای اداری، میزهای مستطیل شکل، بیضی، میزهایی به شکل حرف ال انگلیسی و میزهای مدیریتی به شکل یو تنها بخشی از نمونه های میزهای اداری است که شما باید با توجه فضای مورد نظر و دکوراسیون خود میز مورد نظرتان را سفارش دهید.
- توجه به بودجه مالی، برای برخی از متریالی که برای ساخت میزهای اداری استفاده میشود باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
- سطح کافی میزهای اداری، برای انتخاب میزهای اداری باید به سمت کارمندان خود و تجهیزات مورد استفاده آنها توجه نمایید تا در حین کار به تمامی مواردی که نیازشان است دسترسی آسانی داشته باشند. امروزه میزها با داشتن کانالهای سیمکشی مخفی، امکان نگهداشتن سیمهای مزاحم را دارند که این خود یعنی افزایش سطح میز برای استفاده بیشتر.
- توجه به اصول ارگونومی، هنگام انتخاب و خرید به رعایت استانداردها حتما توجه نمایید.
انتخاب میز های اداری و رعایت نکات
یکی از متنوعترین تجهیزات و محصولات اداری که در طرح و رنگهای مختلف در بازار عرضه میگردد میزهای اداری است پس باید قبل از خرید هرگونه تجهیزات و مبلمان اداری به یکسری نکات توجه شود تا علاوه بر حفظ زیبایی محیط کار، راندمان کاری بالاتر رود و هم سلامت کارمندان حفظ شود. در این مطلب سعی کردیم تا به طور خلاصه و مفید به نکات لازم جهت خرید میزهای اداری بپردازیم امیدواریم برای شما کاربردی باشد.
سخن پایانی
توصیه ژاویز به عنوان تولیدکننده انواع مبلمان و پارتیشن اداری با بیش از ۱۵ سال سابقه در این زمینه، این است که پیش از خرید در مورد تمامی تولید کنندهها و سبکها تحقیق کنید. همچنین شما میتوانید با کارشناسان طراحی داخلی با تجربه و زبده ما قبل از خرید مشورت کنید.
شماره تماس ما ۰۲۱۴۴۹۵۵۷۵۴
منبع: ژاویز