به گزارش دانلود تک، در میان تمامی تحریم هایی که بر علیه ایران شده است، بحث یک ممنوعیت در دو حوزه کاملا غیرمرتبط، توجه خیلی ها را جلب کرده است. ممنوعیت واردات گوشی های آیفون 14 و 15 از آمریکا به ایران در برابر ممنوعیت صادرات محصولات خشکبار به خصوص پسته از ایران به سایر کشورها. آیا این ممنوعیت صحت دارد؟
بررسی های صورت گرفته نشان میدهد که بعد از رونمایی آیفون 15، دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، خبر از ممنوعیت واردات آیفون 14 و مدل های بعد از آن را در برابر برخی از تحریم های دیگر مانند فرش، پسته اعلام کرده است. این خبر، نشان دهنده سیاست یک ممنوعیت وارداتی در برابر یک ممنوعیت صادارتی است.
این در حالی است که رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در این باره اظهار داشته که علت اصلی ممنوعیت صادرات خشکبار و آجیل به آمریکا به مسئله ارزی مربوط میشود. چون به نظر میرسد با توجه به مشکلات ارزی و پولی و بانکی، صادرات خشکبار و از جمله پسته به آمریکا، اصلا مقرون به صرفه نیست، ضمن اینکه این کشور خود یکی از مراکز تولید کننده انواع خشکبار در جهان است.
با این شرایط نمی توان به طور حتم، بحث ممنوعیت واردات آیفون را به ممنوعیت صادرات خشکبار ارتباط داد. دلیل محکم تر برای اثبات ادعای ممنوعیت واردات آیفون در برابر صادرات خشکبار این است که تحریم صادرات های ایران و آمریکا، فقط به خشکبار، آجیل و پسته مربوط نمی شود. بلکه این تحریمات، طیف گسترده تری از محصولات را شامل میشود که هیچ کدام از آنها نمی توانند دلیلی برای ممنوعیت واردات گوشی های گران قیمت آیفون 14 و 15 باشند.
تبعات ممنوعیت صادرات خشکبار و پسته ایران
با صدور خبر مربوط به ممنوعیت صادرات خشکبار و پسته ایران، رئیس هیأت مدیره انجمن پسته ایران در مورد تبعات احتمالی این ممنوعیت هشدار خود را به مسئولین مربوطه گوشزد کرد که از کل میزان پسته تولید داخلی، فقط 20 درصد از آن در داخل کشور مورد استفاده قرار میگرفته و 80 درصد مابقی به سایر کشورها صادر میشده است. اما با ممنوعیت صادارت خشکبار و پسته، بازار داخلی کشش مصرف آن را ندارد. این مسئله ضمن ضربه سنگین در سود آوری از بازار صادارت خشکبار و پسته، باعث ورشکستگی تعداد کثیری از کشاورزان و باغداران پسته شده است.
اما آیا راهکار موثری برای فروش خشکبار در بازار داخلی با این همه مشکلات اقتصادی وجود دارد؟
افزایش قیمت خشکبار و حذف آن از سفره عید و یلدا
به نظر میرسد ممنوعیت صادرات خشکبار با هر دلیل و بهانه ای، در طولانی مدت باعث افزایش قیمت و درنهایت حذف آجیل های پرطرفداری مانند پسته و بادام زمینی از سر سفره عید و شب های یلدای اکثر ایرانیان شده است. حتی برخی از مسئولین مربوطه برای رفع این معضل به مردم توصیه کردند که پسته های ریز بخرند. اما تبعات گرانی و افزایش قیمت خشکبار و آجیل، فقط به محرومیت اکثر مردم از مصرف و مزایای خشکبار و آجیل محدود نشد.
اکثر فروشندگان خشکبار و آجیل، توان تداوم و رقابت در بازار بی رونق خشکبار را نداشتن و در طولانی مدت مجبور به تعطیلی کسب و کار و حتی تغییر شغل خود شدند. مگر اینکه برخی از صاحبان این کسب و کار برای رهایی از مشکل گرانی محصول و کاهش میزان فروش خود، دست به اقدامات زیادی زدند تا بتوانند محصولات خود را از روش های نوین و متفاوت تری به بازار معرفی کنند. یکی از این راهکارها، جذب تعداد مشتری های بیشتر و فراتر از محدوده و منطقه ای با بازاریابی آنلاین و طراحی سایت فروشگاهی است. اما آیا ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خشکبار میتواند جوابگوی هزینه های یک فروشگاه حضوری باشد؟
فروشگاه اینترنتی خشکبار در برابر حضوری؟
اگر چه به نظر میرسد همه عوامل مربوط به ممنوعیت صادرات خشکبار و آجیل باعث بروز مشکلات زیادی در بازار این صنعت شده اما بررسی ها نشان میدهد که طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی خشکبار تا حدودی توانسته است رونق بهتری را در فروشگاه های تازه تاسیس و خرده فروشی ها ایجاد کند.
به گزارش آریو وب «طراحی سایت فروشگاهی، نسبت به راه اندازی فروشگاه های حضوری از برخی جهات میتواند مزایای زیادی برای صاحبان یک کسب و کار داشته باشد. بدون شک، طراحی فروشگاه اینترنتی خشکبار هم از این قاعده مستثنی نیست». برخی از مهمترین مزایای طراحی سایت خشکبار عبارتند از:
افزایش درآمد و میزان سود خالص از فروش محصولات بدون نیاز به افزایش هزینه: با طراحی سایت خشکبار فروشی، در هر ساعت شبانه روز میتوانید، کسب درآمد کنید.
معرفی برند و بالابردن اعتماد و اعتبار در بازار های جهانی و حتی عمده فروشی: از خرده فروشی خسته شده اید! چرا با طراحی سایت، عمده نمی فروشید؟
امکان صادرات آجیل و خشکبار با برندینگ شدن و کسب رضایتمندی مشتریان: فروشگاه اینترنتی با قابلیت هایی که دارد، شعبه اول کسب و کار شماست، نه دوم!
به طور کلی، بعد از شیوع بیماری کرونا که باعث خانه نشینی اکثر افراد و تعطیل شدن همه کسب و کارها شد، خرید اینترنتی و حتی طراحی سایت فروشگاهی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. چرا که، هم مردم به این نوع از خرید اعتماد بیشتری پیدا کردند و هم در این فواصل، قابلیت و توانایی درآمد زایی فروشگاه های اینترنتی کاملا به اثبات رسید. از این رو، باتوجه به مشکلات ناشی از ممنوعیت صادرات خشکبار و پسته به صاحبان این کسب و کار توصیه میشود اگر به دنبال راهکار موثری برای افزایش درآمد زایی و بهبود وضعیت شغلی خود هستند، بهتر است به توسعه و رشد کسب و کار خود فکر کنند.
بدون شک راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه های حضوری میتواند تاثیر بهتری در افزایش و میزان درآمد صاحبان این کسب و کار داشته باشد. چرا که با طراحی فروشگاه اینترنتی، به هزینه اضافی برای بازاریابی و استخدام نیروی کار بیشتر نیازی ندارید. ضمن اینکه با ساخت فروشگاه اینترنتی خشکبار و آجیل، حتی اجباری برای هزینه بیشتر راه اندازی فروشگاه حضوری نیست.
طراحی سایت خشکبار را از کجا شروع کنیم؟
به طور کلی، طراحی و ساخت سایت خشکبار به مراحل و شرایط مختلفی نیاز دارد که مهمترین آن، انتخاب یک تیم طراحی معتبر و باتجربه در زمینه طراحی سایت خشکبار است. تیم مورد انتخاب شما باید تمام چالش ها و مشکلات مربوط به طراحی سایت خشکبار را بشناسند. ضمن اینکه بتوانند راهکارهای موثر برای هر یک از این مشکلات را به شما ارائه دهند. از طرفی هم، ساخت فروشگاه اینترنتی خشکبار، مراحل و شرایط خاص خودش را دارد که یک تیم باتجربه میتواند مسئولیت انجام همه این مراحل را برعهده بگیرد.
اما مدت زمان و هزینه مورد نیاز برای ساخت سایت خشکبار به عوامل زیادی بستگی دارد که زمان آن میتواند از یک هفته تا یک ماه متغیر باشد. اما هزینه کلی طراحی سایت را تا حدودی میتواند با انتخاب بهترین راهکارها، مدیریت کرد و حتی آن را کاهش داد. مهمترین اصل در این شرایط، کسب اطلاعات بیشتر از شرایط، نحوه، مراحل و چالش هایی مربوط به طراحی سایت فروشگاهی خشکبار و آجیل است که با یک تماس از طریق (02188533407) میتوانید ابهامات و چالش های خود را بپرسید.
منبع از : ariyoweb.com