راهکاری سیستمی برای افزایش فروش در کسب و کار؛ در مورد CRM بیشتر بدانید!
اگر کسبوکاری را اداره میکنید، احتمالا فهرستی از اهداف کلی که برای شرکت شما به معنای موفقیت است، تهیه کردهاید. برای اکثر مشاغل، یکی از برجستهترین اهداف، افزایش فروش است. در حالی که چندین راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد، مطمئنترین روش برای افزایش فروش و راضی کردن مشتریان در دراز مدت، پیادهسازی راهکار نرم افزاری CRM است.
به منظور افزایش فروش، به یک استراتژی یا برنامهریزی قوی نیاز دارید تا اهدافی که در نظر دارید تا آخر سال به آنها برسید را مشخص کنید. این استراتژی مجموعهای از اقداماتی است که قصد دارید برای ارتقای فروش محصولات یا خدمات خود انجام دهید. برنامه شما باید بر اساس نیازهای خاص مشتریان باشد.
بدون جریان ثابت درآمد، یک شرکت ممکن است به سرعت شکست بخورد. به این ترتیب، ضروری است که همیشه به راههایی برای افزایش فروش فکر کنید که میتواند شامل هر چیزی از جمله توسعه استراتژیهای فروش، تعیین OKR (روشی است که هدفهای شرکت را در کل سازمان و بین تیمها همسو میکند) و شیوههای نوین بازاریابی جدید باشد.
در ادامه این مطلب به این موضوع میپردازیم که چگونه میتوانید با پیادهسازی یک سیستم CRM در کسبوکارتان، فروش، بهرهوری و رضایت مشتری خود را افزایش دهید.
CRM چیست؟
CRM یک سیستم برنامهریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و آتی کسب و کارهاست. این راهکار آنچنان که در توضیح کاملتر آن در مقاله (https://www.payamgostar.com/fa/crm/what-is-crm-software) آمده است، با سازماندهی اطلاعات مشتریان، دسترسی آسانتر و پشتیبانی مشتری را برای کسب و کارها امکان پذیر میکند.
مزایای استفاده از نرم افزار CRM در افزایش فروش سازمانها
استفاده از پلتفرم CRM روشی است که توسط مشاغل برای ایجاد روابط بهتر و طولانی مدت با مشتریان استفاده میشود. درواقع یکی از تکنیکهایی است که کسب و کارها برای افزایش مشتری به کار میگیرند. زیرا این امکان را به وجود میآورد تا به راحتی اطلاعات لازم در مورد مشتریان را به دست آورید که به درک نیازها و رفتار آنها کمک میکند. برخی از مزایای استفاده از CRM برای فروش بیشتر شامل موارد زیر میشود:
1- صرفهجویی در هزینهها و حفظ مشتری
با تمرکز بر حفظ مشتریان، به جای جستجوی مشتریان جدید، میتوانید هزینه جذب مشتری را کاهش دهید. هزینه نگهداری و فروش به یک مشتری فعلی بسیار کمتر از جذب یک مشتری جدید است.
برای رسیدن به این هدف باید به سمت چارچوب مشتری محور حرکت کنید. این چارچوب باید نیازهای مشتریان را شناسایی و در اسرع وقت آنها را برآورده کند. اینجاست که CRM ارزش بالای خود را نشان میدهد و با استفاده از دادههای ذخیره شده و استراتژیهای مختلف، رضایت و بازگشت مشتری را بهبود میبخشد.
2- تشخیص فرصتهای فروش
مهارت فروش نقش بسیار مهمی را در ارتباط با مشتریان ایفا میکند. اگر شما بهترین محصولات را داشته باشید ولی نتوانید به درستی آن را به بازار عرضه کنید، در مدت کوتاهی مشتریان خود را از دست میدهید.
نرم افزار CRM راههای مختلفی را در اختیار مدیران قرار میدهد تا از مشتریان موجود خود برای افزایش تعداد فروش استفاده کنند. یکی از روشهای انجام این کار، تقسیمبندی و بازاریابی برای مشتریان بر اساس رفتارهای خاص آنهاست.
با استفاده از فهرست مشتریان، میتوانید با ارسال ایمیلهای هدفمند به اشخاصی که تشخیص دادهاید که بهترین فرصت را برای خرید دارند، شروع به فروش مجدد به این مشتریان کنید. ناگفته نماند، عملکرد گزارشدهی پیشرفته نرم افزار CRM میتواند به شما کمک کند فروش را پیشبینی کنید و فرصتهایی را در معرض سود قرار دهید که در غیر این صورت ممکن بود متوجه آنها نشده باشید.
3- سازماندهی اطلاعات فروش
همانطور که تجارت شما رشد میکند، پایگاه دادههای مشتری نیز افزایش مییابد. با تعداد زیادی مشتری، بسیار مهم است که بتوانید به راحتی اطلاعات هر یک از آنها را برای تعاملات، تقسیمبندی یا هر اقدام دیگری که باید انجام دهید، پیدا کنید. تیم فروش شما همچنین به یک سیستم CRM نیاز دارد تا سرنخهایی را که امکان تبدیل شدن به مشتری دارند، پیگیری کنند.
4- اتوماسیون فرآیندها
ارتباط با مشتری، بدون نرم افزار مناسب، میتواند شامل مجموعهای از کارهای دستی خستهکننده باشد. با اتوماسیون مناسب فرآیندها، دادهها، پیشبینیها و ارتباطات شما با مشتری همگی بدون ورودی دستی انجام میشوند و در زمان و هزینههای شما صرفهجویی خواهد شد. همچنین قادر خواهید بود کمپینهای بازاریابی را با ایجاد گروههای مشتری، خودکارسازی درخواستهای پشتیبانی و جمعآوری دادهها با ابزارهای گزارشدهی و تحلیل خودکار انجام دهید.
در واقع، هنگامی که اتوماسیون فروش را به درستی در سیستم CRM خود پیادهسازی میکنید، میتوانید با موفقیت تعداد شگفت انگیزی از کارها را خودکار کنید و در نتیجه زمان را برای تیم خود آزاد کنید.
5- تقسیمبندی مشتریان
نرم افزار CRM به شما امکان میدهد مخاطبان خود را بر اساس دادههایی که به مرور زمان درباره آنها جمعآوری کردهاید مرتب کنید. بنابراین میتوانید آنها را بر اساس مکان، نوع صنعت یا مرحله معامله فیلتر کنید. درنتیجه این فرصت را به تیم فروش میدهد که از طریق اطلاعات ذخیره شده، فروش یا بازاریابی را انجام دهند.
افزایش فروش را با CRM پیام گستر تجربه کنید
با گسترش فضای رقابتی کسب و کارها، سازمانها به دنبال حفظ مشتریان خود و افزایش فروش هستند. به همین علت مشاغل از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده میکنند تا بهرهوری سازمان خود را افزایش دهند. سی آر ام پیام گستر، یک پلتفرم فروش و بازاریابی است که برای شرکتهایی با هر شکل و اندازه طراحی شده است.
نرم افزار CRM پیام گستر، با ارائه روشهای نوین ارتباط با مشتری به سازمانها کمک میکند تا میزان فروش و سودآوری خود را افزایش دهند و در عین حال مشتریان راضیتری داشته باشند. این نرم افزار میتواند سه بخش حیاتی سازمانها شامل فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان را تحت کنترل خود قرار داده و باعث سرعت بخشیدن به فرآیندها در هر 3 بخش میگردد.