هدف نهایی صاحبان کسب و کار که در فضای مجازی و اینترنت و چه در واقعیت فروش محصولات است. اما برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید به فروش خود رونق دهید، برای افزایش فروش نمیتوان فقط با تکیه بر عرضه محصولات با کیفیت و افزایش عرضه این هدف را میسر کرد بلکه راهکارهایی وجود دارد که شما میتوانید در کنار ارائه محصولات با کیفیت از آنها برای افزایش فروش استفاده کنید. روشهایی که در ادامه مطرح میکنیم نیازمند صبر و شکیبایی شما و همچنین وقت و هزینه و از همه مهمتر برنامهریزی است.
۱۶ راه افزایش فروش:
- اول از همه محصولی را برای عرضه و فروش انتخاب کنید که بازار برای آن مساعد و مورد تقاضای افراد جامعه باشد. چنانچه اگر این مسئله مهم را در نظر نگیرید و هر محصولی را که باب میل خودتان است عرضه کنید کسب و کار شما محکوم به نابودی خواهد بود.
- هوشمندانه قیمت گذاری کنید. قیمت محصولات تان را با کیفیتشان هماهنگ کنید، یعنی اگر محصولی با کیفیت بالا عرضه میکنید قیمت مناسب برای آن تعیین نمایید. همچنین از قیمتگذاری رقبا غافل نشوید و قیمت محصولات آنها را بررسی کنید.
- یکی دیگر از عوامل موثر در فروش داشتن سایتی با منوی ساده برای تمامی افراد و قابل دسترس است که تمامی محصولات در آن به طور منظم دسته بندی شده باشد.
- محصولات را به طور کامل و دقیق در وبسایت یا حتی در صفحات کاری خود در شبکههای اجتماعی معرفی کنید و از محصول مورد نظر عکس های با کیفیت و حتی فیلم از تمامی زوایا قرار دهید، همچنین میتوانید روش صحیح استفاده از محصول و کارایی آن را توضیح دهید.
- برای جذب مشتری و افزایش فروش باید فروشگاه اینترنتی معتبر داشته باشید، شما با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی میتوانید به جلب اعتماد افراد و افزایش فروش خود کمک کنید.
- مراحل خرید را در وبسایت خود کوتاه کنید چرا که آمارها نشان داده است ۲۸ درصد افراد در صورت طولانی شدن مراحل خرید آن را لغو میکنند.
- برای خریداران چند روش پرداختی قرار دهید تا مشتری به دلخواه خود از یکی از روشهای پرداخت اقدام به پرداخت هزینه محصول کند.
- کسانی که فقط در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام کسب و کار دارند میتوانند با ساخت فروشگاه اینترنتی در موتورهای جستجو چون گوگل مشتریان را از طریق لینک به وب سایت هدایت کنند و در آنجا محصولات مرتبط را نیز به افراد پیشنهاد کنند.
- پیشنهادات و تخفیفات ویژه یا مناسبتی و مسابقات را میتوانید از طریق ایمیل یا پیامک به مشتریان اطلاع رسانی کنید و همچنین پیشنهادات و تخفیفات ویژه مناسبتی را میتوانید در صفحه اجتماعی و در وبسایت و حتی اپلیکیشن در معرض دید افراد قرار دهید و مدت زمان این پیشنهادات را محدود کنید تا کاربران با دیدن محدودیت زمانی در خرید خود عجله کنند.
- برای محصولات و خدمات خود ضمانت در نظر بگیرید. امروز یکی از دلایل خرید نکردن افراد و عدم اعتماد آنها، نبود ضمانت برای کیفیت محصولات است. شما با این کار حس اطمینان خاطر به خریدار میدهید که محصول و خدمات شما با نهایت کیفیت عرضه میشود.
- از ابزارهای تبلیغاتی غافل نشوید. برای این کار میتوانید از شبکههای اجتماعی محبوب همچون اینستاگرام، کلاب هاوس، تبلیغات کلیکی، تبلیغات توسط افراد مشهور و اینفلوئنسرها، ویدیو مارکتینگ و… استفاده کنید.
- در وبسایت خود نظرات مثبت و منفی و حتی پیشنهادات کاربران را برای همگان قابل مشاهده کنید تا افراد در انتخاب محصول مورد نظر خود قدرت انتخاب داشته باشند. همچنین به پیشنهادات و انتقادات افراد توجه کنید چرا که همین انتقادات است که باعث پیشرفت کسب و کار شما میشود.
- پس از خرید مطمئن شوید که مشتری از خریدی که انجام داده راضی است برای این کار شما میتوانید از طریق ایمیل یا پیامک از رضایت مشتری آگاه شوید. برای مثال میتوانید با ارسال پیامک به مشتری از او بخواهید تا با ارسال عدد ۱ رضایت خود و در صورت عدم رضایت عدد ۲ را ارسال نمایند.
- برای مشتریان خود هدیه در نظر بگیرید. برای این کار میتوانید از کالاهای قدیمی و کم ارزشی که در انبار باقی مانده استفاده کنید. با این کار هم شما فضای بیشتری برای محصولات جدید خواهید داشت و هم مشتری برای خرید بعدی به فروشگاه شما مراجعه خواهد کرد.
- برای وب سایت خود پشتیبان ۲۴ ساعت در نظر بگیرید تا خریدار بتواند در هر ساعت از شبانه روز محصول خریداری شده خود را پیگیری کند.
- و در نهایت حمل و نقل را رایگان انجام دهید. شما میتوانید برای تشویق کاربران و مشتریان به خرید از این ایده استفاده نمایید. به مشتریان این موضوع را عنوان کنید که در صورت خرید تا حداقل سقف معینی میتوانند از حمل و نقل رایگان بهره مند شوند.

در کنار این 16 راهکار با ارزش میبایست در صفحات مجازی هم فعال باشید و به جلب اعتماد مشتری کمک کنید. برای این کار میتوانید ویدیوهایی از تلاش های افراد در حال کار و بسته بندی محصولات تهیه کنید یا با استفاده از ویدیوهای لایو محصولات خود را معرفی کنید و همچنین به سوالات مخاطبان هم پاسخ دهید.
طراحی و ساخت وب سایت در موتورهای جستجو یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن کسب و کاری موفق و قابل اعتماد است. قیمت سایت فروشگاهی در مقایسه با افتتاح یک باب مغازه در فلان خیابان بسیار ناچیز است. برای این کار از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید تا سایت بی نقص برای کسب و کارتان داشته باشید. در این مسیر میتوانید از فروش گستر کمک بگیرید.
فروش گستر چیست؟
هدف فروش گستر انتقال کسب و کارها به دنیای دیجیتال و هوشمند است. این سیستم نیمی از راه را برای صاحبان کسب و کار پیموده، در واقع چالش های پیش روی شما را از بین برده و آماده بهره برداری میباشد تا شما عزیزان را برای ورود به دنیای هوشمند یاری نمایند.
ایده هایی که تاکنون توسط فروش گستر اجرا شده عبارتند از: رزرو وقت و نوبت دهی، فروش فایل و محتوا، ثبت سفارش، مدیریت چندین فروشگاه، فروش اقساطی و… است.
همه کسانی که قصد ورود به دنیای دیجیتال را دارند اعم از فروشنده، تولیدکننده، بازرگان، مراکز آموزشی، شرکت های خدماتی و… میتوانند از خدمات این سیستم بهره مند شوند.