تکنولوژی یکی از ارکان اصلی زندگی امروزی است و این تکنولوژی و فناوری در تمام وجوه زندگی انسانی، از جمله کسب و کارهای مختلف هم نمود پیدا کرده است، به گونه ای که تمامی شرکت ها و سازمان ها برای اینکه بتوانند به حیات خود ادامه دهند و با رقبایشان برابری کنند و یا حتی از آنها پیشی بگیرند، لازم است تا با این تکنولوژی همگام شده و سیستم های کامپیوتری را به یکی از اجزاء اصلی شرکت خود تبدیل کنند.
اما در یک محیط سازمانی و شرکتی لازم است تا این کامپیوترهای متعدد یا سرورها با یکدیگر اتصال پیدا کنند تا بتوانند اطلاعات لازم را با یکدیگر رد و بدل کنند. اینجاست که مفهومی به نام “شبکه” شکل میگیرد و علم مربوط به آن ای تی میباشد. این شبکه کامپیوتری نیاز اصلی هر سازمانی است که به دنبال داشتن بهترین عملکرد است.
حال که شبکه در سازمان شکل گرفت و به سازمان کمک کرد که به اهداف خود برسد، آیا قضیه تمام است؟ خیر. تصور کنید که برای فقط یک ساعت، اینترنت کند شود و یا حتی قطع شود و یا امنیت کافی برای شبکه در نظر گرفته نشده باشد، در این شرایط ویروس ها و هکرها به راحتی میتوانند برای سیستم ها و اطلاعات شرکت مشکل آفرین شوند.
در اینجاست که مفهومی به نام “پشتیبانی شبکه” شکل میگیرد که وظیفه اصلی آن حفاظت از حیات یک سازمان است. پشتیبانی شبکه مجموعه اقدامات و فعالیت هایی است که به بررسی عملکرد صحیح انواع سرویس ها و شبکه ها میپردازد و شما را مطمئن میسازد که سخت افزار، نرم افزار و تمامی دستگاههای شما کارا هستند و شبکه رایانه ای سازمان را فعال، به روز و سازنده نگه میدارد.
پشتیبان شبکه کیست؟
پشتیبانی و نگهداری شبکه توسط کارشناس با نجربه و دارای سطح علمی بالا صورت میگیرد که با عنوان کارشناس پشتیبانی نامیده میشود. این اشخاص که با دانش کافی و تجربه عملی زیاد داشته باشند تحت نظارت شرکت پشتیبانی شبکه هستند و دارای قابلیت حل مشکلات مربوط به شبکه های کامپیوتری هستند. کارشناسان باید این توانایی را داشته باشند که مشکلات و مسائل را تحلیل کنند و برای حل هر کدام از آنها اقدام نمایند. وظایف یک تکنسین پشتیبانی در سه دسته کلی قرار میگیرد:
- کارشناس باید در نگه داری شبکه بکوشد و برنامه های لازم را برای نگه داری از شبکه داشته باشد و با بررسی ها و بازدید های دوره ای، مجالی برای ایجاد مشکل نگذارد. کارشناس شبکه با نگه داری مناسب شبکه، این امکان را فراهم میکند تا صاحبان کسب و کار با کمترین مشکلات در شبکه مواجه شوند و هزینه مقرون به صرفه ای را برای نگه داری کامپیوترها بپردازند.
- در صورت بروز مشکلات کارشناس شبکه، برای رفع ایرادات اقدام مینماید. این مشکلات میتوانند در سطح سخت افزاری و یا نرم افزاری باشند که کارشناس شبکه باید در هر دو زمینه تخصص و مهارت لازم را داشته باشد. در این شرایط پشتیبان شبکه باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکل اقدام نماید. در مرحله اول کارشناس به صورت ریموت و از راه دور توسط نرم افزارهای مخصوص اقدام به حل مشکل مینماید. اما اگر مشکل بدین صورت حل نشد، کارشناس در محل حاضر شده و به مشکل رسیدگی میکند.
- پشتیبان شبکه باید دید آینده نگر داشته باشد و با بررسی ها و تحلیل های خود، نیازهای آتی شبکه را بشناسد و در جهت رفع آنها بکوشد و نگاه پیشگیرانه نسبت به وضع شبکه داشته باشد و قبل از وقوع مشکل، جلوی آن را بگیرد. مثلاً گاهی ممکن است شبکه نیاز به تغییرات کوچک یا بزرگ داشته باشد و یا نیاز باشد تجهیزات زیر ساخت های شبکه تعویض و یا تعمیر شوند و اموری از این قبیل که تنها در تخصص پشتیبان شبکه و ای تی است.
اگر کارشناس شبکه تجربه و مهارت لازم را نداشته باشد سازمان دائماً با مشکل کندی شبکه و قطع شدن شبکه و سرورها مواجه است و این یعنی کارفرما باید دائماً هزینه های سنگینی را متحمل شود و در عین حال از یک شبکه بی عیب هم بی نصیب بماند.
شرکت پشتیبانی شبکه
با توجه به مطالبی که در رابطه با اهمیت شبکه در سازمان و اهمیت تخصص و مهارت پشتیبان شبکه گفته شد، مسلماً مهمترین نکته ای که مطرح میشود انتخاب یک شرکت پشتیبانی معتبر و با سابقه است که بتواند بهترین و اصولی ترین خدمات و مشاوره ها را به شرکت ها و سازمان ها ارائه دهد.
یک شرکت پشتیبانی شبکه معتبر و متبهر باید بتواند خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه نماید:
- یک تیم حرفه ای و متخصص را به شبکه سازمان مشتری خود اختصاص دهد تا بتواند عیب یابی و تعمیر انواع سرورها و سیستم های اداری را به خوبی انجام دهد.
- در نگهداری و پشتیبانی شبکه، باسابقه باشد و عملکرد خوب و درخشانی از خود نشان داده باشد.
- برای نصب و تعمیر انواع سیستم ها و سرورها، تجهیزات به روز و کاملی داشته باشد.
- در زمینه خدمات شبکه و کامپیوتر و ای تی، مشاوره رایگان و مفید داشته باشد.
- توانایی ایجاد بستر زیر ساختی مانند کابل کشی شبکه و خدمات دوربین مدار بسته
- عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای و شورای عالی انفورماتی باشد.
همه این مواردی که در بالا گفتیم، تنها بخشی از ویژگی های کلینیک ای تی است.
کلینیک ای تی با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان خبره و دانش نوین در زمینه توسعه صنعت آی تی، دوربین مداربسته و پشتیبانی شبکه دارای سابقه ای درخشان است. کلینیک ای تی با شعار “تنوع خدمات”، “مهارت بالای کارشناسان” و “پایین ترین تعرفه پشتیبانی شبکه ” به ارائه خدمات به مشتریان خود میپردازد و با خدمات بینظیری که ارائه میدهد به یک مرجع و الگو برای همکاران و رقبا تبدیل شده است.
پشتیبانی شبکه در کلینیک ای تی
روند پشتیبانی شبکه در کلینیک ای تی کاملاً مشخص و حساب شده است. بدین ترتیب که به محض اینکه شما با شرکت تماس میگیرید و اعلام مشکل میکنید، (تماس تلفنی یا ارسال تیکت)، مورد شما ثبت میشود و به کارشناس پشتیبانی مربوطه ارجاع داده میشود تا مشکل شما را حل کنند و اگر نیاز باشد تا کارشناس پشتیبانی در محل حاضر شود، مورد شما در لیست مراجعات تیم پشتیبانی قرار میگیرد و در اسرع وقت کارشناس پشتیبانی در محل حاضر شده و به رفع مشکل میپردازد.
کلینیک ای تی تمامی خدماتی را که شما برای پشتیبانی شبکه نیاز دارید، در اختیار شما قرار میدهد و با تیم متخصص و مجرب خود، یک سیستم پشتیبانی شبکه کامل و بی نظیر را برای شما راه اندازی میکند و کلیه خدمات مربوط به نگه داری و پشتیبانی آن را بر عهده میگیرد. بنابراین با خیال راحت پشتیبانی شبکه خود را به کلینیک مجهز ای تی بسپارید.